ارز ماگ کوین؛ آشنایی با توکن فرهنگی شبکه اتریوم - رمزینکس

ارز ماگ کوین؛ اولین ارز فرهنگی در فضای رمزارزها

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

از دو سه سال پیش تاکنون، ارزهایی مانند ارز ماگ کوین (که به میم‌کوین شهرت دارند) دچار اقبال عمومی شده و شدیدا سر زبان‌ها افتاده‌اند. رشد بسیار زیاد و بعضا چندهزار برابری این نوع ارزها در دنیای ارزهای دیجیتال باعث شده که گوش‌ها و چشم‌هایی که به شنیدن و دیدن سودهای چند درصدی و در بهترین حالت، چند ده درصدی در بازارهای مالی عادت کرده بودند، به سمت کریپتوکارنسی بچرخند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این ارز جذاب بپردازیم.

ماگ کوین؛ آغاز راه

ماگ کوین که با نماد MOG و نام انگلیسی MOG coin شناخته می‌شود، یک میم‌کوین است که در تاریخ ۲۰ جولای سال ۲۰۲۳ بر روی بلاک‌چین اتریوم آغاز به کار کرد و به عنوان اولین کوین فرهنگی در فضای رمزارزها به حساب می‌آید و از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند.

این ارز در ابتدا به عنوان یک شوخی میان چند دوست شکل گرفت و به وجود آمد، اما به سرعت به نمادی از توانمندی و اعتماد به نفس تبدیل شد. فراتر از ریشه‌های ریاضی، MOG نشان‌دهنده تعهدی برای پذیرش بهترین نسخه از خود است، با حمایت جامعه‌ای که برای سرگرمی، خلاقیت و عبور از پارامترهای منفی زندگی ارزش قائل است.

ارز ماگ کوین مانند بسیاری از میم‌کوین‌ها کار خود را از معروف‌ترین صرافی غیرمتمرکز دنیای رمزارزها (که طی چند سال گذشته باعث ثروتمند شدن خیلی از افراد ریسک‌پذیر شده) یعنی UNIswap شروع کرد و کم‌کم راه خود را در دل و کیف پول‌های کاربران باز کرد.

بنیانگذار یا بنیانگذاران این رمزارز جالب دقیقا مشخص نیستند ولی از روزی که این میم‌کوین بر روی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ منتشر شد، و بلافاصله رشدی چندهزار درصدی را تجربه کرد، تبدیل به میم‌کوینی بسیار محبوب در میان طرفداران این نوع خاص از رمزارزها شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید میم کوین به چه معناست و منظور از کوین فرهنگی چیست، پس در ادامه این مطلب را مقداری برایتان بیشتر خواهیم شکافت.

میم‌کوین چیست؟

Meme coin اصطلاحی است که برای اشاره به ارزهای رمزنگاری شده به‌نام شخصیت‌ها، افراد، حیوانات، آثار هنری یا…استفاده می‌شود. اکثر آن‌ها توسط معامله‌گران و دنبال‌کنندگان آنلاین مشتاق کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌شوند و عموما مربوط به پروژه‌های مفرح و سرگرم‌کننده، یا نه چندان جدی و بزرگ هستند.

در حالی که میم‌کوین‌ها ممکن است برای برخی سرگرم‌کننده باشند، اما سرمایه‌گذاری‌های بسیار پرخطری نیز هستند و ممکن است ارزش ذاتی کمی داشته باشند یا اصلا ارزش نداشته باشند، ولی گاهی بعد از لیست‌شدن در صرافی‌های معتبر و متمرکز، دچار افزایش قیمت‌های خارق‌العاده‌ای می‌شوند.

پیشنهاد خواندنی: تفاوت آلت کوین، شت کوین و میم کوین در چیست؟

کوین فرهنگی چیست؟

کوین یا سکه‌ی فرهنگی (Cultural Coin) مفهوم بسیار جدیدی است که به تازگی در دنیای ارزهای دیجیتال مطرح شده. در جامعه‌ی بسیار جوان کریپتوکارنسی همواره رسم بر آن بوده که یک پروژه، هنگام ارائه‌ی فلسفه و برنامه‌ی آغاز به کار خود و آینده‌ی مدنظرش (که در قالب مدرکی به نام White Paper منتشر می‌شود) همواره هدفی تجاری، فناورانه یا اجتماعی را مطرح و در بیشتر اوقات نام بنیانگذار یا بنیانگذاران خود را نیز برای عموم افشا می‌کند.

ولی ارز دیجیتال ماگ کوین اولین رمزارزی است که از این قاعده مستثناست، یعنی نه تنها پروژه و هدف تجاری و مالی خاصی را مطرح نکرده، بلکه همواره (اگر سری به سایت رسمی این رمزارز بزنید، به وضوح خواهی دید که) بر افزایش نشاط فردی و اجتماعی، و عبور از انرژی‌های منفی و خندیدن تاکید دارد و این مطلب از لوگوی آن گرفته تا طرز طراحی وب‌سایت رسمی، مطالب کانال تلگرام و اکانت آن در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، پیداست.

نقش MOG در بازار امروز رمزارزها

Mog Coin با حداکثر عرضه‌ی ۳۹۰,۵۷۰,۱۵۹,۹۱۱,۴۳۹ MOG و عرضه‌ی اولیه‌ی ۴۲۰.۶۹ تریلیون، همان‌طور که گفتیم از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند. بخش قابل‌توجهی از عرضه‌ی آن پس از راه‌اندازی توسط بیان گذاران آن سوزانده شد (سوزاندن بخشی از حجم عرضه‌ی اولیه یک تکنیک هوشمندانه برای کاهش مقدار توکن‌ها و کمک به ارزشمندتر شدن آن در زمان هرچه کمتر است)، نشان‌دهنده‌ی رویکردی پویا به رشد در آینده بود.

پیشنهاد خواندنی: توکن سوزی چیست؟ از کجا لیست توکن سوزی جدید پیدا کنیم؟

آیا این سفیر تازه‌نفس صلح و دوستی، مارا به بهشت کریپتو می‌برد؟

اعضای اصلی تیم (که هنوز هم هیچ نام و مشخصاتی از آن‌ها در دسترس نیست) ۱۲٪ از این حجم باقی مانده را در اختیار دارند و باقی ۸۸% میان حامیان این توکن و اعضای جامعه‌ی کریپتو و خریداران پخش شد. این رویکرد و نحوه‌ی عملکرد باعث شد تا علاوه بر ویژگی‌هایی که در بخش‌های قبل مقاله مطرح کردیم، اقبال این ارز را از نظر اقتصادی نیز زیاد کند.

چگونه MOG بخریم؟

این گربه‌ی خندان با تاکید بر دوستی و ارتباطات انسانی و کمک به کسب‌وکارهای آنلاین خیلی زود جای خود را در دل صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بین‌المللی باز کرد و چندتا از معروف‌ترین و معتبرترین آن‌ها، ارز MOG را در لیست ارزهای خود قرار داده‌اند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • مکس‌سی (MexC)
  • بیت‌گت (Bitget)
  • یونی سواپ (Uniswap)

لازم به ذکر است که به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، خطر بلوکه‌شدن دارایی‌های کاربران ایرانی بازار رمزارزها در صرافی‌های بین‌المللی هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ی خود، از صرافی‌های ایرانی مانند رمزینکس جهت خرید ارز MOG  استفاده کنید.

شما می‌توانید ثبت‌نام و احراز هویت آنلاین خود را در صرافی رمزینکس در عرض یک‌روز انجام دهید و پس از مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مانند ماگ کوین، خرید خود را بلافاصله و به هر میزان که می‌خواهید تکمیل کنید.

پیشنهاد خواندنی: پنکیک سواپ (PancakeSwap) با یونی سواپ (UniSwap) و صرافی‌های دیگر چه تفاوتی دارد؟

ماگ‌کوین فقط یک ارز دیجیتال نیست

ماگ کوین چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است. MOG یک فرهنگ و یک انتخاب سبک زندگی است که توسط یک جامعه‌ی قوی از فعالین حوزه‌ی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود. مانند تمام سرمایه‌گذاری‌ها، خریداران بالقوه‌ی MOG باید تحقیقات خود را انجام دهند و جنبه های منحصر به فرد MOG را در اکوسیستم رمزارزها با دیدی گسترده‌تر و آینده‌نگرانه‌تر در نظر بگیرند.

سوالات متداول

اسم MOG از کجا آمده؟

معنای MOG محل بحث‌های بسیار طولانی و در واقع منشا شوخی‌های بسیاری در جامعه‌ی رمزارزها شده و سر هیچ‌کدام از معناهای نسبت داده شده به آن هنوز توافقی صورت نگرفته است.

آیا کوین MOG coin استفاده‌ی خاصی به جز خرید و فروش دارد؟

خیر، در حال حاضر (یعنی اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی) این میم کوین هیچ کاربرد دیگری به جز خرید و فروش در فضای کریپتوکارنسی ندارد.

منابع: Coincodex | Moralismoney | Mogcoin

درباره فرزام صفاریان
از سال 1380 نوشتن را با ادبیات دراماتیک آغاز کردم و همواره به نوشتن مقالات و داستان و نمایشنامه اشتغال داشتم. از سال 1385 با ورود به دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران تحصیلات آکادمیک خود را آغاز کردم و تا مقطع دکترا ادامه دادم. از سال 1395 به طور حرفه‌ای وارد بازار ارزهای دیجیتال شدم و به عنوان مدرس، تحلیلگر و تریدر مشغول به کار شدم و این روند تا به امرزو ادامه داشته است. سال‌هاست که به زبان‌های فارسی و انگلیسی مشغول به نوشتن مقالات و تحلیل‌ها در حوزه‌ی فن‌آوری و علوم نوین و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هستم.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید