آشنایی با فیوژن سواپ (Fusion Swap) در وان اینچ - مجله رمزینکس
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

آشنایی با فیوژن سواپ (Fusion Swap) در وان اینچ

لوگوی وان اینچ
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

وان اینچ، یک صرافی غیرمتمرکز در حوزه پویای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. یعنی به جای اینکه خود یک صرافی باشد، نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف را جمع‌آوری کرده و بهترین مسیرهای معاملاتی ممکن را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. همچنین مانند یک موتور جستجو برای یافتن بهترین نرخ مبادله ارزهای دیجیتال، نرخ‌های بهتر و کارمزدهای کمتری را برای کاربران پیدا می‌کند. 

Fusion Swap سرویسی است که در ۱inch راه‌اندازی شده است و با ویژگی‌های جدید و پیشرفته‌ای که دارد به راحت‌تر شدن کار در صرافی برای کاربران، کمک می‌کند. در ادامه بیشتر با این مفهوم آشنا می‌شویم.

آشنایی با Fusion Swaps

Fusion Swaps یک ویژگی منحصر به فرد و جدید است که توسط ۱inch معرفی شده است. هدف اصلی از طراحی این ویژگی، افزایش کارایی تبادل توکن در صرافی بوده است. Fusion Swaps چه مزایای مهمی برای وان اینچ به ارمغان آورده است؟

برخلاف صرافی‌های غیرمتمرکز سنتی (DEX) که معمولاً روی یک بلاک چین کار می‌کنند، Fusion Swap از چندین استخر نقدینگی در بلاک چین‌های مختلف استفاده می‌کند. این ویژگی باعث انعطاف‌پذیری بیشتر و بوجود آمدن شرایط معاملاتی بهتر برای کاربران می‌شود. کاربران در وان اینچ می‌تواند از قیمت‌ها و شرایط بازار در همه بلاک چین‌ها باخبر شوند.

DEXهای سنتی اغلب محدودیت‌هایی مانند اتصال به یک بلاک چین دارند و چون کاربران از قیمت‌ها در دیگر صرافی‌ها و بلاک چین‌ها باخبر نمی‌شوند، امکان ضرر کردن در معاملات برایشان وجود دارد. Fusion Swaps با فعال کردن مبادله توکن‌ها در زنجیره‌های بلوکی مختلف، بر این محدودیت‌ها غلبه کرده است.

فیوژن سواپ در وان اینچ با لوگوی آبی

مزایای Fusion Swap

۱. نرخ ارز بهینه

Fusion Swaps می‌تواند با تجمیع نقدینگی از منابع متعدد، نرخ ارز مفیدتری را در مقایسه با یک DEX به کاربران ارائه دهد.

۲. حداقل لغزش

لغزش همان تفاوت بین قیمت مورد انتظار یک معامله و قیمت واقعی معامله در هنگام اجراست. Fusion Swaps می‌تواند با دستیابی به نقدینگی بیشتر، لغزش را در معاملات کاربران کاهش دهد.

۳. حداکثر سود معاملاتی

ترکیبی از نرخ‌های بهتر و لغزش کمتر می‌تواند منجر به نتایج معاملات سودآورتری برای کاربران شود.

۴. ادغام در dApp و کیف پول ۱inch

Fusion Swaps هم در برنامه غیرمتمرکز ۱ اینچ (dApp) و هم در کیف پول ۱inch وجود دارد. این ادغام باعث دسترسی راحت‌تر کاربران به Fusion Swaps شده و باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا استفاده از ۱ اینچ بهتر از صرافی غیر متمرکز (DEX) است؟

مزایا و معایب برای کاربران

 Fusion Swaps برای کاربران وان اینچ راه پیچیده‌تری برای انجام مبادله توکن‌ها پیشنهاد می‌دهد که منجر به نتایج بهتری در معاملات می‌شود. Fusion Swaps نشان‌دهنده پیشرفت مهمی در فضای DeFi است، به ویژه برای کاربرانی که به دنبال راه‌حل‌های تجارت بین بلاک چین‌ها هستند.

توجه کنید! در حین تعامل با ابزارهای DeFi مانند Fusion Swaps، مهم است که از خطرات مرتبط با آن مانند آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند یا نوسانات بازار، آگاه باشید و قبل از شرکت در هر گونه فعالیت DeFi، تحقیقات کاملی انجام دهید.

انجام Fusion Swap با dApp 1inch

۱. اتصال کیف پول

در ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال‌تان مانند MetaMask یا WalletConnect را به dApp 1inch متصل کنید. این کیف پول‌ها ارز دیجیتال شما را ذخیره می‌کنند و با برنامه‌های مختلف بلاک چین تعامل دارند.

۲. انتخاب توکن‌ها و مبالغ

توکن‌هایی را که می‌خواهید مبادله کنید را انتخاب کنید و مقدار آن را نیز مشخص کنید. 

۳. بهینه سازی معاملات

الگوریتم وان اینچ در میان استخرهای نقدینگی متعدد در صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف (DEX) جستجو می‌کند تا بهترین نرخ‌های معامله را برای شما پیدا کند.

۴. بررسی جزئیات تراکنش

شما یک نمای کلی از تراکنش، از جمله شرایط پیشنهادی مبادله، دریافت خواهید کرد.

۵. تأیید تراکنش

کارمزدهای تخمینی gas fee (هزینه مورد نیاز برای اجرای تراکنش در بلاک چین) و لغزش (تفاوت احتمالی قیمت از زمان شروع تراکنش تا زمان اجرای آن) را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسد، تراکنش را از طریق کیف پول متصل خود، انجام دهید.

۶. اجرا

در این مرحله Fusion Swap اجرا می‌شود و توکن‌های مشخص شده را از کیف پول شما به آدرس گیرنده منتقل می‌کند.

fusion swap در وان اینچ

فیوژن با کیف پول ۱inch تعویض می‌شود

کیف پول شبکه ۱inch یک پلتفرم یکپارچه برای Fusion Swaps فراهم می‌کند و یک تجربه کاربری ساده‌ و کاربردی‌ ارائه می‌دهد. اگر به بخش swap در کیف پول بروید، توکن‌های مورد نظر را انتخاب کنید و Fusion Mode را فعال کنید. الگوریتم ۱inch به طور خودکار معامله را بهینه کرده و از چندین استخر نقدینگی بهترین نرخ‌های ممکن را پیدا کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

هنگامی که جزئیات تراکنش تأیید شد، Fusion Swap مستقیماً از طریق کیف پول ۱inch اجرا می‌شود و نیاز به اتصال به dApp خارجی نیست. این رویکرد ساده، باعث راحتی در دسترسی کاربران به Fusion Swaps می‌شود.

تلفیقی از کارایی و راحتی

هم ۱inch dApp و هم کیف پول، مبادله توکن‌های یکپارچه را در چندین بلاک چین فعال می‌کنند و از ضرر کردن شما در معامله جلوگیری می‌کنند. این ابزارها نشان می‌دهد شبکه ۱inch برای نوآوری و همینطور راحتی کاربران اهمیت زیادی قائل است و راه‌های جدید و کارآمدی را برای هدایت بازار دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهند. فراموش نکنید مانند هر فعالیت دیگری در DeFi، مهم است که از خطرات موجود، مانند نوسانات بازار و نگرانی‌های امنیتی آگاه باشید و قبل از انجام هر معامله، تحقیقات کاملی انجام دهید.

به این مقاله امتیاز دهید
مهسا رحمانی
درباره مهسا رحمانی
من مهسا هستم، فارق‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس و علاقه‌مند به نویسندگی. حدود ۴ ساله که در حال کشف دنیای محتوا هستم و حالا در حوزه کریپتو و رمزارزها تولید محتوا می‌کنم. هدف من اینه اطلاعات به‌روز رمزارزها رو به شکلی منتقل کنم که همه به راحتی بتونن باهاش ارتباط برقرار کنند و لذت ببرن.
درباره مهسا رحمانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ