ویژگی‌های جذابی در KuCoin وجود دارد که آن را در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال محبوب کرده است، در عین حال کوکوین نقاط ضعف قابل توجهی هم دارد که کاربران قبل از ورود به این صرافی باید از آن‌ها با خبر باشند. در ادامه کوکوین را از زوایای مختلف آن و نقاط قوت و ضعفی که برای کاربران دارد، بررسی می‌کنیم.

معرفی اجمالی KuCoin

KuCoin یک صرافی رمزنگاری شناخته شده که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن در سیشل Seychelles، کشوری در قاره آفریقا، قرار دارد. کوکوین از زمان تأسیس خود به یکی از بزرگترین مراکز مبادلات جهانی از نظر حجم تجارت، تبدیل شده است و اکنون بیش از ۲۰ میلیون کاربر داشته و در بیش از ۲۰۰ کشور حضور دارد.

KuCoin یک صرافی ارز دیجیتال بزرگ است که با خدمات مختلفی که ارائه می دهد، شناخته شده است. خدماتی مانند: 

۱. گزینه‌های معاملاتی پایه: مانند خرید، فروش و تجارت طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال.

۲. گزینه‌های معاملاتی پیشرفته: مانند معاملات حاشیه‌ای (قرض گرفتن وجوه برای تجارت)، معاملات آتی (توافق برای خرید یا فروش دارایی‌ها در آینده با قیمت از پیش تعیین شده) و معاملات نظیر به نظیر (P2P) است.

۳. شرط‌بندی و وام دادن: کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده خود را به اشتراک گذاشته یا به سایرین وام بدهند.

در حالی که KuCoin طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد، نقاط ضعفی هم دارد مانند نداشتن مجوز ایالات متحده که در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم.

نماد صرافی KuCoin

مزایای کوکوین نسبت به سایر صرافی‌ها

۱. درآمدزایی کاربران در کوکوین

KuCoin برای کاربرانی که ارز دیجیتال خود را در این صرافی نگه میدارند سود درنظر می‌گیرد! این سود را به دو روش می‌توانید دریافت کنید که ادامه به ‌آن‌ها اشاره می‌کنیم: 

۱. Staking

برای انجام این روش شامل باید برخی از ارزهای رمزنگاری شده را برای یک دوره زمانی قفل کنید. این کار شما به باعث پشتیبانی از عملکرد شبکه بلاک چین کوکوین بوده و کوکوین هم در ازای آن، به شما جوایزی پرداخت می‌کند که اغلب همان ارزهای دیجیتال اضافی است.

۲. وام دادن Lending

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خودتان را از طریق پلتفرم کوکوین به دیگران قرض بدهید و در ازای وامی که می‌دهید، بهره دریافت کنید. مزیت کلیدی در این روش، پتانسیل رشد روز افزون دارایی‌های ارز دیجیتال شماست که سبد ارزی شما را به مرور زمان بزرگ و بزرگ‌تر می‌کند.

۲. انتخاب‌های زیاد بین ارزهای دیجیتال مختلف

در KuCoin می‌توانید به طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید و خرید و فروش کنید. ارزهای دیجیتال موجود در کوکوین به بیش از ۷۰۰ گزینه می‌رسد و حق انتخاب زیادی به افراد می‌دهد در حالیکه که بسیاری از صرافی‌ها نهایتا تا چند ده مورد ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارائه می‌دهند.

این تنوع به کاربران فرصت‌های بیشتری برای کشف ارزهای دیجیتال مختلف و جدید می‌دهد، مثل آلت کوین‌های کمتر شناخته شده، که ممکن است در پلتفرم‌های دیگر در دسترس نباشند. 

۳. هزینه‌های کم

یکی از ویژگی‌هایی که KuCoin به آن معروف است، کارمزدهای معاملاتی نسبتا پایین آن است. کارمزدها بین ۰.۰۰۵٪ و ۰.۱۰٪ در هر معامله، در مقایسه با سایر صرافی‌های بزرگ قیمت کاملا خوبی است.

علاوه بر این، برای کاربرانی که انتخاب می‌کنند از توکن کوکوین، یعنی KuCoin، KuCoin Token (KCS) استفاده کنند، ۲۰ درصد تخفیف در کارمزد درنظر گرفته می‌شود. به همین دلیل خرید ارز دیجیتال کوکوین (KCS) انگیزه‌های تخفیفی هم دارد.

لوگوی کوکوین (KuCoin) روی موبایل کنار بیت کوین

نقاط ضعف KuCoin 

با وجود محبوبیت و مزایایی که کوکوین برای کاربرانش دارد، معایب و نگرانی‌هایی هم در رابطه با این صرافی وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

۱. فاقد مجوز در ایالات متحده

KuCoin مجوز فعالیت در ایالات متحده را ندارد. این نکته مهم و غیرقابل چشم پوشی برای کاربران مقیم ایالات متحده است، زیرا فعالیت بدون مجوز در ایالات متحده می‌تواند برای آن‌ها از لحاظ قانونی خطر آفرین باشد.

به دلیل نداشتن مجوز فعالیت در آمریکا، کاربران مقیم ایالات متحده ممکن است در صورت بروز هرگونه اختلافات یا مشکلات در بستر صرافی، نتوانند مشکلات خودشان را پیگیری کنند.

۲. نظرات نه چندان خوشایند کاربران

در حالی که به دلیل ماهیت پیچیده و اغلب پرنوسان تجارت ارزهای دیجیتال، دریافت نقدهای منفی برای صرافی‌های رمزنگاری غیرمعمول نیست، KuCoin بازخوردهای منفی زیادی از کاربران گرفته است.

شکایات متداول کاربران از کوکوین بیشتر در موارد زیر بوده است:

۱. مشکلات برداشت یا Withdrawals: کاربران مشکلاتی را در حین برداشت پول خود از پلتفرم گزارش کرده‌اند.

۲. مسائل مربوط به خدمات مشتری: گزارش‌هایی از خدمات مشتریان ضعیف کوکوین، به ویژه در زمان نوسانات بازار یا مشکلات فنی، گزارش شده است که می‌تواند باعث ناامیدی کاربران از این صرافی شود.

۳. مشکلات مربوط به دستکاری بازار: برخی از کاربران نگرانی‌هایی را در مورد دستکاری احتمالی قیمت‌های بازار، در پلتفرم مطرح کرده‌اند که می‌تواند باعث بی اعتماد شدن معامله‌گران به کوکوین شود.

جمع‌بندی

KuCoin مجموعه عظیمی از ارزهای دیجیتال را با کارمزدهای پایین‌تر را در مقایسه با سایر صرافی‌های رمزنگاری ارائه می‌دهد. همچنین از معاملات staking و حاشیه‌ای margin، معاملات آتی و P2P پشتیبانی می‌کند که در مقاله بصورت مفصل آن‌ها را بررسی کردیم. با این حال، برخی از اشکالات نیز وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه بود. KuCoin در ایالات متحده مجوز ندارد و در سال ۲۰۲۰ یک هک بزرگ را تجربه کرده است. اگر می‌خواهید در کوکوین سرمایه‌گذاری کنید همه این موارد را درنظر گرفته و تحقیق بیشتری انجام دهید.