اگر به دنبال یک کیف پول ارز دیجیتال هستید که در عین داشتن امنیت، رایگان و غیر حضانتی نیز باشد، ساختن تراست ولت را می‌تواند بهترین گزینه برای شما دانست. ساخت تراست ولت به دلیل آنکه به عنوان یک کیف پول گرم شناخته می‌شود و به آسانی قابل نصب است، همواره برای فعالان حوزه کریپتوکارنسی جهت نگهداری و تبادل ارزهای دیجیتال، اولین انتخاب بوده است. به همین دلیل در این مطلب از رمزینکس، به آسان‌ترین روش ساخت و راه‌اندازی تراست ولت، قدم به قدم پرداخته‌ایم.

مزایای ساختن تراست ولت 

در سال ۲۰۱۸ صرافی ارز دیجیتال Binance از تراست ولت به عنوان کیف پول غیر‌متمرکز رسمی خود رونمایی کرد. این کیف پول قابلیت ذخیره بالغ بر ۴.۵ میلیون دارایی دیجیتال و پشتیبانی از ۶۵ بلاکچین را دارد. از تراست ولت می‌توان به عنوان محبوب‌ترین کیف پول گرم نام برد زیرا این ولت بیش از ۳۰ میلیون بار برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS دانلود شده است. 

در کنار تمام مزایای این کیف پول، نصب تراست ولت و راه‌اندازی آسان آن نیز می‌تواند دلیل دیگری بر محبوبیت این کیف پول گرم باشد. برای استفاده از تراست ولت در ابتدا باید بدانید که چه قابلیت‌هایی با این کیف پول در دسترس شما خواهد بود. در کنار امکان ذخیره ارز دیجیتال، از جمله قابلیت‌های تراست ولت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

لوگو تراست ولت که در اطراف آن قطعه‌های نور وجود دارد
تراست ولت امن‌ترین کیف پول آنلاین است.
  • Swap یا تبادل: در تراست ولت قابلیتی به عنوان Swap یا تبادل ارز دیجیتال وجود دارد. به این معنی که می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را با توجه به قوانین تبادل که توسط بلاکچین هر ارز در نظر گرفته شده است، به سایر کریپتوکارنسی‌ها تبدیل کنید. 
  • خرید ارز دیجیتال: می‌توانید با ساخت تراست ولت به راحتی در پلتفرم‌هایی چون Moonpay و Simplex به خرید ارز دیجیتال مورد نظر خودتان بپردازید.
  • Stake یا سهام‌ گذاری: یکی از جذابیت‌های تراست ولت برای فعالان حوزه کریپتوکارنسی، امکان Stake کردن ارزهای دیجیتال بوده که شرایط سودآوری را برای کسانی که به دنبال کسب سود از ذخیره ارزهای دیجیتال خود هستند فراهم می‌کند.
  • خرید و ذخیره NFT: در کیف پول تراست ولت، می‌توانید به پلتفرم‌های خرید NFT همچون OpenSea و Rarible دسترسی داشته و NFT های خریداری شده خودتان را بدون دردسر در تراست ولت ذخیره کنید. 

آموزش نصب تراست ولت در ۳ قدم

ابتدایی‌‎ترین قدم برای ساخت تراست ولت، دانلود آن از یکی از پلتفرم‌های نصب برنامه برای تلفن‌‌های همراه است. در نظر داشته باشید که تراست ولت برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS برای کاربران در دسترس است. پس از نصب تراست ولت، کافی است مراحل زیر را طی کرده تا کیف پول خود را راه‌اندازی کنید.

  • پس از دانلود و نصب تراست ولت، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که دو گزینه در آن برای شما قابل دسترسی خواهد بود؛ دو گزینه «Create a new wallet» و «Add existing wallet» وجود دارد که گزینه دوم برای کسانی است که قبلا این کیف پول را داشته و می‌خواهند به تلفن‌ همراه دیگری انتقال دهند. اما برای ساختن تراست ولت باید گزینه «Create a new wallet» را انتخاب کنید. 
آموزش ساختن تراست ولت با صفحه اول و ورودی تراست ولت
با دانلود تراست ولت امکان ساخت trust wallet برای شما فراهم می‌شود.
  • در صفحه بعد از شما سوالی مبنی بر «به خاطر سپردن عبارت امنیتی» پرسیده می‌شود که آیا مایل به نوشتن عبارت امنیتی به صورت دستی هستید یا می‌خواهید این عبارت روی گوگل درایو شما ذخیره شود. پس از آن، شما باید قوانین تراست ولت را مبنی بر عدم مسئولیت این سازمان در قبال عبارت امنیتی شما بپذیرید. پس از آن، ۱۲ کلمه‌ به عنوان عبارت امنیتی به شما نمایش داده می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌گاه آن را به صورت پیام متنی در تلفن همراه خود نگهداری نکرده و به صورت دستی روی کاغذ یادداشت کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که برنامه به دلیل حفظ امنیت، اجازه Screenshot را به کاربران خود نمی‌دهد. بیان این نکته حائز اهمیت است که فراموش یا گم کردن عبارت امنیتی در نهایت موجب از دست رفتن دسترسی شما به کیف پول و دارایی‌های داخل آن برای همیشه خواهد شد و هیچ راهی برای بازیابی آن وجود ندارد.
دو صفحه تاییدیه از مراحل ساختن تراست ولت
برای ساخت تراست ولت، کلمه امنیتی را در جایی امن یادداشت کنید.
  • آخرین مرحله برای ساختن تراست ولت، استفاده از عبارت امنیتی جهت تایید ورود به کیف پول است. در این مرحله، تراست ولت از شما ترتیب برخی از کلمات عبارت امنیتی را خواهد خواست تا مطمئن شود شما به درستی عبارت امنیتی را به خاطر سپرده‌اید. این مرحله به این دلیل تعبیه شده که آخرین بار خواهد بود که در صورت اشتباه در ذخیره این عبارت، می‌توانید دکمه بازگشت را زده و عبارت امنیتی را بار دیگر مشاهده کنید. 

پس از گذر از این مرحله، با خوش‌آمدگویی تراست ولت مواجه خواهید شد که به منظور استفاده آسان‌تر از کیف پول، به صورت خلاصه آموزش‌هایی را برای هر بخش در نظر گرفته است. 

توکن‌های تراست ولت که در فضایی آبی رتگ معلق هستند
۱۲ کلمه امنیتی، مهم‌ترین قسمت ساخت تراست ولت است.

جمع‌بندی

در این مقاله در ابتدا به بیان مزایای ساختن تراست ولت پرداختیم و عنوان کردیم که این کیف پول ارز دیجیتال به دلیل سهولت در استفاده و دسترسی، همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال دردسر استفاده از کیف پول‌های سرد نبوده و می‌خواهند در سریع‌ترین حالت ممکن، به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی داشته و از آن‌ها استفاده کنند. همچنین در ۳ قدم ساختن تراست ولت را به تفصیل بیان و تاکید کردیم که عبارت امنیتی خود را در جایی امن نگه داشته تا هیچ‌گاه دسترسی خود را به کیف پول و دارایی‌های خود از دست ندهید.

سوالات متداول

آیا دانلود تراست ولت برای آیفون ممکن است؟

تراست ولت برای استفاده‌کنندگان هر دو سیستم عامل مشهور یعنی اندروید و iOS برنامه خود را بهینه و در اختیارشان قرار داده است.

آیا کیف پول تراست ولت امن است؟

امنیت هر کیف پول ارز دیجیتالی در ابتدا به استفاده‌کننده آن بستگی دارد. اگر در حفظ آن نکات امنیتی لازم را رعایت کنید، هیچ‌گاه مورد حملات سایبری قرار نخواهید گرفت.

بازیابی تراست ولت چگونه است؟

برای بازیابی تراست ولت کافی است عبارت امنیتی ۱۲ کلمه‌ای را در برنامه وارد کنید تا بتوانید از کیف پول خود استفاده کنید.

منبع: Coindesk