آیا کاهش شدید نرخ بهره، تاثیر منفی بر بازار کریپتو دارد؟
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. بیت‌ کوین در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار؛ چرا این قیمت برای سودآوری ماینرها در سه‌ماهه سوم حیاتی است؟
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی

آیا کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره می‌تواند تاثیر منفی بر بیت کوین بگذارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
تاثیر کاهش نرخ بهره بر بازار

به گزارش coindesk و به نقل از ۱۰x Research، با تصمیم فدرال رزرو برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در هفته آینده ممکن است شاهد تاثیرات منفی‌ای بر دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین باشیم. البته این تصمیم طبق داده‌های FedWatch بورس کالای شیکاگو، تقریبا ۳۰ درصد امکان عملی شدن دارد.

شرایط کاهش نرخ بهره در روز جمعه و با انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده فراهم شد و اولین قدم احتمالا در هفته آینده برداشته می‌شود. کاهش نرخ بهره که به طور معمول یکی از راه‌های صعود بازار در ماه‌های پیشین بوده، ممکن است به دلیل فوریتی که در آن وجود دارد، موجب اجتناب از ریسک سرمایه‌گذاران و کاهش قیمت بیت کوین شود. در واقع این فوریت در تغییر نرخ بهره که به دلیل احساس عقب ماندگی و مقابله با رکود اعمال می‌شود، ممکن است موجب نگرانی اقتصادی و در نتیجه عدم ریسک سرمایه‌گذاران شود.

مارکوس تیلن، بنیان‌گذار ۱۰x Research و یکی از افرادی که رشد بیت کوین به ۷۰ هزار دلار در سه ماهه اول سال را پیش‌بینی کرد، می‌گوید:

در حالی که کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره، ترس عمیقی را القا می‌کند اما باید دانست که این تصمیم تنها برای کاهش ریسک اقتصادی است، نه کنترل احساسات بازار. همچنین تنها ۳۰ درصد امکان عملی شدن آن است که به طور کلی با دیدگاه جامعه در تضاد است.

از سوی دیگر کریگ شاپیرو یکی از معامله‌گران کلان با نگاهی متعادل در ایکس (توئیتر) گفت:

با وجود درخواست بازارهای وابسته به نقدینگی، به کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره، فدرال رزرو این کار را نمی‌کند؛ چرا که در این بازه زمانی، اقتصاد، نیازی به اضطراب ندارد.

او همچنین افزود که کاهش نرخ بهره بدون توجه به میزان آن، همواره تاثیر محرکی بر قیمت دارایی‌های نمی‌گذارد. در ادامه شاپیرو با اشاره به کاهش مورد انتظار فدرال رزرو در ژانویه ۲۰۲۳ و صعود قیمت بیت کوین از ۲۰ هزار دلار، پرسشی را مطرح می‌کند که آیا کاهش نرخ بهره تاکنون قیمت گذاری شده یا خیر؟

منبع: coindesk

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر