کاهش قیمت بیت‌ کوین: چرا بازار به اصلاح نیاز دارد؟
۱۴ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. جابه‌جایی‌های بزرگ نهنگ بیت کوین قبل از افشای چهره ناکاموتو
  2. محکومیت ۱۰ ساله موسس طرح پانزی IcomTech
  3. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه تصویر آموزشی
  4. کد ویدیو بلوم امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  5. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۴ مهر
  6. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۴ مهر به همراه پاسخ تصویری
  7. کارتهای امروز برد (Bird) شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  8. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش وارد کردن
  9. کد مخفی تومارکت (Tomarket) امروز شنبه ۱۴ مهر
  10. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۴ مهر
  11. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  12. سقوط سولانا پس از شکست سطح ۱۶۱ دلاری؛ آیا افت بیشتر در راه است؟
  13. یک نهنگ اتریوم ۱۹ هزار اتریوم فروخت: آیا افت شدیدتری در راه است؟
  14. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه آموزش وارد کردن

اعتماد بیش از حد بازار باعث سقوط بیت کوین شد

 
۱۱ مهر ۱۴۰۳   ۱۰ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
بیت کوین و فلش رو به پایین

بیت‌کوین پس از یک دوره افزایش احساسات صعودی، شاهد اصلاح بازار شده است. بر اساس اطلاعات پلتفرم تحلیلی سانتیمنت، خوش‌بینی عمومی نسبت به بیت‌کوین در حال رشد است و داده‌ها نشان‌دهنده تغییرات قابل توجهی در احساسات است.

این خوش‌بینی باعث نگرانی‌هایی درباره احتمال رسیدن به سقف بازار شده که معمولاً منجر به اصلاح قیمت در ارزهای دیجیتال می‌شود. قیمت بیت‌کوین از ۶۵,۶۶۴ دلار به ۶۳,۲۴۳ دلار کاهش یافته است که این کاهش به دلیل فروش‌های هیجانی بوده است. سانتیمنت هشدار می‌دهد که اگر ترس از دست دادن فرصت (FOMO) به ترس و عدم قطعیت (FUD) تبدیل شود، بازار بیت‌ کوین ممکن است نوسانات بیشتری را تجربه کند.

کاهش قیمت بیت‌کوین
کاهش قیمت بیت‌کوین

افزایش اعتماد در میان معامله‌گران بیت‌ کوین پس از افزایش ۲۲ درصدی قیمت در سه هفته گذشته مشهود است. نسبت احساسات نشان می‌دهد که ۱.۸ پست صعودی به ازای هر پست نزولی وجود دارد. این نشان‌دهنده احساس مثبت در بازار است، اما سانتیمنت تاکید می‌کند که اعتماد بیش از حد معمولاً پیش از افت بازار مشاهده می‌شود.

ETFهای بیت‌کوین نیز شاهد ورود سرمایه‌های عظیم بوده‌اند. در تاریخ ۳۰ سپتامبر، Lookonchain گزارش داد که ETFهای بیت‌کوین ۷,۱۱۱ BTC ورودی خالص داشته‌اند که معادل تقریباً ۴۵۳.۴۲ میلیون دلار است. بخشی از این، حدود ۳,۰۸۵ BTC از ARK21Shares بوده که مجموع دارایی‌های آن را به نزدیک ۵۰,۶۸۴ BTC افزایش داده است.

نسبت MVRV که ارزش بازار بیت‌کوین را با ارزش واقعی آن مقایسه می‌کند، در حال حاضر به ۱.۸۵ رسیده است. این نشان می‌دهد که بیت‌کوین بالاتر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود، اما در وضعیت داغ یا undervalued نیست. اوج‌های نسبت MVRV معمولاً نشان‌دهنده اوج قیمت بیت‌ کوین بوده‌اند و معمولاً پس از آن اصلاحات و مراحل نزولی در بازار اتفاق می‌افتد.

در نهایت، یک تحلیلگر ارز دیجیتال به نام Ash Crypto به وجود یک الگوی سر و شانه نزولی در نمودار بیت‌کوین اشاره کرده است که از سال ۲۰۲۱ در حال شکل‌گیری است. قیمت این ارز به خط حمایت این الگو نزدیک شده و عدم توانایی در حفظ این حمایت ممکن است منجر به کاهش قیمت قابل توجهی شود.

منبع: ambcrypto

به این post امتیاز دهید
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر