تاثیر رویدادهای هفته جاری بر بیت کوین
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۲۸ مهر + آموزش وارد کردن
  2. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز شنبه ۲۸ مهر
  3. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۲۸ مهر
  4. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۲۸ مهر + آموزش تصویری
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۲۸ مهر + آموزش ویدئویی
  6. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  7. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  8. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  9. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  10. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  11. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

چه رویدادها و گزارشاتی در این هفته بر بیت کوین تاثیرگذارند؟

 
۱۶ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
رویدادهای تاثیرگذار این هفته بر بیت کوین

با شروع هفته، سرمایه‌گذاران شاهد تقویم شلوغی در هفته جدید هستند. داده‌های کلیدی و مهم اقتصاد آمریکا و تاثیر کاشه نرخ بهره و نوسان تورم، این هفته را به هفته شلوغی تبدیل کرده است. طبق بررسی‌ها، قیمت بیت کوین در پایان هفته گذشته، افزایش جزئی‌ای داشته که معاملات روز دوشنبه در آسیا، به حفظ این افزایش کمک کرده است.

به گزارش cryptopotato، گزارش‌های اقتصادی و تورمی، احتمال کاهش بزرگ نرخ بهره و رویدادهای اقتصادی از ۷ تا ۱۱ اکتبر (۱۶ تا ۲۰ مهر) می‌توانند تاثیر مثبتی بر روند صعودی بیت کوین و تقویت آن بگذارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

در ابتدا، بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) قرار است در روز چهارشنبه، صورت جلسه‌ی جلسه سپتامبر (شهریور و مهر) را منتشر کند که یک دید کلی به چگونگی دید مقامات نسبت به اقتصاد کنونی ارائه خواهد داد.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده اصلی (CPI) در پنجشنبه، یکی دیگر از دو شاخص اصلی است که برای اندازه‌گیری تورم استفاده می‌شود. این گزارش توسط سیاست‌گذاران بانک مرکزی، کسب و کارها، و مصرف کنندگان به دقت بررسی می‌شوند؛ چرا که گزارش روند قیمت‌ها، در کنار تاثیر بر هزینه‌های مصرف کنندگان، بر تصمیمات نرخ‌گذاری فدرال رزرو نیز موثر است. در واقع کاهش فشارهای قیمتی، منجر به کاهش نرخ بهره در سپتامبر (شهریور) توسط فدرال رزرو و تاثیر بر هزینه‌های قرض‌گیری در سراسر اقتصاد می‌شود.

در ادامه رویدادهای هفته، شاخص قیمت تولید کننده (PPI) ماه سپتامبر نیز روز جمعه منتشر می‌شود که توسط تولیدکنندگان و کارخانه‌ها بررسی شده و به طور مستقیم بر قیمت‌های خرده فروشی تاثیر می‌گذارد. همچنین این شاخص به‌عنوان یک شاخص پیشرو برای فشارهای تورمی و CPI ماه بعد در نظر گرفته می‌شود.

در همین روز، معامله‌گران شاهد انتشار داده‌های احساس مصرف کننده و انتظارات تورمی مصرف کننده برای ماه سپتامبر هستند که نتایج نظرسنجی‌های ماهانه درباره اعتماد مصرف کنندگان و انتظرات تورمی آن‌ها در بلندمدت را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر گزارش‌های درآمدی JPMorgan Chase ،Wells Fargo و BlackRock نیز در این هفته منتشر خواهد شد.

در کنار این رویدادها، بیت کوین شاهد افزایش ۲ درصدی در روز اول هفته بوده و اتریوم با وجود رشد ۳.۷ درصدی، در هفته گذشته ۴ درصد کاهش قیمت داشته است. همچنین همزمان با وضعیت مثبت و سبز آلت کوین‌ها، سرمایه‌گذاری در کریپتو به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. با این وجود اگر تنش‌های خاورمیانه دوباره تشدید شوند، احتمال آسیب زدن به روند احیای بازار کریپتو بیشتر می‌شود.

افزایش قیمت بیت کوین
رشد ۲ درصدی بیت کوین در اول هفته

منبع: cryptopotato

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید