بررسی بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری کریپتو در ۲۰۲۴
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

دبی، سوئیس و کره جنوبی؛ برترین مراکز کریپتو در سال ۲۰۲۴

 
۲۱ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
پرچم سوییس و دبی و کروه جنوبی

دبی، سوئیس و کره جنوبی به عنوان برترین مراکز کریپتو در سال ۲۰۲۴ شناخته شده‌اند. این کشورها با ارائه ترکیبی از شفافیت قانونی، ساختارهای مالیاتی رقابتی و چارچوب‌های بازار توسعه‌یافته، به جذب شرکت‌های کریپتو و تعیین استانداردهای جدید برای دارایی‌های دیجیتال پرداخته‌اند.

بر اساس گزارشی از Social Capital Markets، دبی با نمره ۷۹ از ۱۰۰ در جایگاه اول قرار دارد. این موفقیت ناشی از رویکرد پیشرفته قانونی و حمایت جامع از پروژه‌های بلاک‌چینی است. مرکز چند کالایی دبی (DMCC) به عنوان یک سکوی راه‌اندازی برای پروژه‌های بلاک‌چینی و دارایی‌های مجازی، نظارت‌های قانونی را از طریق نهادهای نظارتی مختلف مانند VARA و DFSA ارائه می‌دهد.

سوئیس با بیش از ۹۰۰ شرکت کریپتو و نمره ۷۵ در جایگاه دوم قرار دارد. سیاست‌های مالیاتی این کشور، از جمله مالیات بر سود سرمایه ۷.۸٪ برای سرمایه‌گذاران بلندمدت و نرخ‌های مالیاتی شرکتی بین ۱۲٪ تا ۲۱٪، محیط رقابتی مناسبی را ایجاد کرده است. همچنین، نهاد نظارتی FINMA راهنمایی‌های واضح و ثابتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند و بیش از ۴۰۰ شرکت سوئیسی پذیرش پرداخت‌های کریپتویی را نشان می‌دهند.

کره جنوبی در جایگاه سوم قرار دارد و این موفقیت به دلیل بینش قانونی و تعهد به ترویج نوآوری مالی است. دولت کره جنوبی مالیات‌های شرکتی بر شرکت‌های کریپتو را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق انداخته و مالیات بر سود سرمایه را برای معاملات کریپتو حذف کرده است. واحد اطلاعات مالی کره نیز شفافیت را در این بخش تضمین می‌کند و بیش از ۳۷۶ شرکت فعال کریپتو در این کشور وجود دارد.

کشورهای دوستانه کریپتو
کشورهای دوستانه کریپتو

علاوه بر این سه کشور، کشورهای دیگر مانند سنگاپور، ایالات متحده و پرتغال نیز به خاطر محیط‌های دوستانه کریپتو شناخته شده‌اند. سنگاپور با نمره ۷۲ در رتبه چهارم قرار دارد و یک کمک‌هزینه بلاک‌چینی ۸.۹ میلیون دلاری برای حمایت از کسب‌وکارهای کریپتو ایجاد کرده است. در ایالات متحده، نزدیک به ۶۰۰۰ کسب‌وکار ارزهای دیجیتال را قبول می‌کنند، و پرتغال نیز با بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در زمینه ارزهای دیجیتال، در حال پیشرفت است.

به طور کلی، صنعت کریپتو به عنوان یک صنعت سودآور در حال شکل‌گیری است و کشورهای مختلف در تلاش‌اند تا قوانین و مقرراتی را برای حمایت از این حوزه توسعه دهند.

منبع: beincrypto

به این post امتیاز دهید
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید