صعود بیت‌ کوین به ۶۳,۵۰۰ دلار با سیاست‌های مالی مبهم چین
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

تلاش دوباره بیت‌ کوین برای عبور از ۶۳,۵۰۰ دلار همزمان با عدم تحقق انتظارات مالی چین

 
۲۲ مهر ۱۴۰۳   ۲۱ مهر ۱۴۰۳
  < 1 دقیقه
پرچم چین و بیت کوین

روز شنبه، بیت‌کوین تلاش دیگری برای تثبیت قیمت بالای ۶۳,۰۰۰ دلار انجام داد، زیرا اطلاعیه‌ای که از سوی چین درباره محرک‌های مالی مورد انتظار بود، پایین‌تر از انتظارات بازار ظاهر شد و احتمال چرخش سرمایه به سمت بازار سهام چین را کاهش داد.

در جلسه‌ای که روز شنبه با انتظارات بالا برگزار شد، وزیر دارایی چین، لان فوآن، قول داد حمایت بیشتری از بخش املاک و مستغلات و دولت‌های محلی بدهکار ارائه کند، اما اطلاعات کمی درباره چگونگی تقویت مصرف داخلی بیان کرد؛ مسئله‌ای که اقتصاددانان معتقدند برای جلوگیری از افت اقتصادی در بزرگترین اقتصاد جهان ضروری است.

وزارت دارایی چین از افزایش انتشار بدهی خبر داد اما جزئیاتی از محرک‌های مالی ارائه نکرد که ممکن است باعث ناامیدی بازار شود. به عبارت دیگر، انتظار می‌رود که سهام چین در هفته آینده واکنش منفی نشان دهد و سرمایه‌گذاران کلان را از جابه‌جایی سرمایه از ارزهای دیجیتال به سهام مرتبط با چین بازدارد. به گفته برخی از تحلیلگران، این دقیقاً همان اتفاقی بود که اواخر سپتامبر و اوایل این ماه افتاد، زیرا اطلاعیه‌های محرک‌های اقتصادی از سوی بانک مرکزی چین باعث جهش در سهام چین و خروج سرمایه از بازارهای سهام آسیایی و ارزهای دیجیتال شد.

بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، در ساعات معاملاتی آمریکای شمالی به نزدیک ۶۳,۵۰۰ دلار رسید. قیمت‌ها روز جمعه به بالای ۶۳,۴۰۰ دلار رسید، اما موفق به حفظ این سطح نشدند و تا صبح امروز به ۶۲,۴۰۰ دلار کاهش یافتند.

یک شکست بالاتر از این روند نزولی می‌تواند نشان‌دهنده پایان اصلاح قیمتی از اوج‌های اواخر سپتامبر و ازسرگیری روند صعودی از کف قیمت‌های اوایل سپتامبر زیر ۵۳,۰۰۰ دلار باشد.

منبع: coindesk

5/5 - (1 امتیاز)
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید