افزایش قیمت بیت کوین با حمایت‌های اقتصادی چین
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. افزایش ۴۰۰ درصدی فعالیت NFT ها در تلگرام
  2. سرقت ۵۰ میلیون دلار از یک پلتفرم DeFi و تلاش برای بازیابی آن به کمک FBI
  3. افزایش قیمت دوج کوین با صحبت‌های اخیر ایلان ماسک
  4. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز جمعه ۲۷ مهر
  5. رمز جیمز (GEMZ) امروز جمعه ۲۷ مهر
  6. قیمت امروز میم فای ‌جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  7. قیمت امروز میجر (Major) جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  8. کد ویدیوی CATS جمعه ۲۷ مهر
  9. تصویر امروز جیمز جمعه ۲۷ مهر به همراه پاسخ تصویری
  10. کد کمبو میم فای امروز جمعه ۲۷ مهر + آموزش وارد کردن
  11. پاسخ پازل امروز ربات میجر جمعه ۲۷ مهر + آموزش تصویری
  12. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۲۷ مهر + آموزش ویدئویی
  13. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  14. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  15. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  16. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  17. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

جهش قیمت بیت کوین در کنار مشوق‌های اقتصادی چین

 
۲۳ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
افزایش قیمت بیت کوین در کنار مشوق‌های اقتصادی چین

به گزارش decrypt، در انتهای روز یکشنبه، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح هفت روزه خود رسید. در این بین، سهام آسیایی نتایج درهمی را به دلیل اعلام تصمیم‌های مشوقانه اقتصادی چین در آخر هفته، نشان می‌داد. طبق بیانیه‌ی دولت چین، این کشور در جهت حمایت اقتصادی از کسب و کارها، بدهی‌های خود را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. با این حال در مورد اندازه این حمایت صحبتی نشده است.

طبق داده‌های دریافتی، بیت کوین ۲.۵ درصد بالاتر از روز قبل و در سطح ۶۴,۳۰۰ معامله شد که بالاترین نقطه از ۷ اکتبر (۱۶ مهر) بود. تحلیل‌گران معتقدند این افزایش، به دلیل وعده‌های مشوقی دولت چین در روز شنبه است. براساس این وعده‌ها، دولت چین تصمیم دارد برای حمایت از اقتصاد ضعیف، بدهی‌های خود را در حجم زیادی، افزایش دهد. با این وجود، به خاطر عدم انتشار جزئیات، چین، سرمایه‌گذاران را نسبت به تاثیر بالقوه‌ی این وعده بر پایداری حرکت صعودی اخیر بازار سهام، در حالت معلق قرار داده است.

حرکت صعودی بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین در اوایل هفته

از طرفی، سهام‌های آسیایی در روز یکشنبه درهم ریخته بودند و برخی از آن‌ها مانند شاخص شانگهای کامپوزیت و ژاپن افزایش و برخی مانند شاخص هانگ سنگ در هنگ کنگ کاهش داشته‌اند.بازارهای کره جنوبی و استرالیا نیز نوسانات کوچکی را تجربه کردند.

روند بیت کوین در این موقعیت، مانند ماه گذشته بود که چین، نزدیک به ۱۱۳ میلیارد دلار نقدینگی را برای حمایت از سهام در حال افت خود، تزریق و موجب بالا رفتن قیمت بیت کوین تا ۶۵ هزار دلار و بیشتر شد. چین همچنین اعلام کرد که الزامات ذخیره برای بانک‌ها را کاهش خواهد داد و مقررات مربوط به خرید خانه‌ی دوم را تسهیل می‌کند.

در همین شرایط، شاخص شانگهای کامپوزیت در ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و در ۱۲ ماه اخیر توانسته خود را با هماتایان آمریکایی خود، همگام کند. به همین خاطر کارشناسان معتقدند که اقدامات مشوقانه چین در هفته‌های آینده و داده‌های دیگری مانند افزایش پرداخت‌های FTX، داده‌های مهم اقتصادی و انتخابات آمریکا و در نهایت کاهش نرخ بهره در آمریکا و کشورهای دیگر می‌توانند به رشد بیت کوین کمک کنند.

از سوی دیگر، داده‌های مهم اقتصادی آمریکا می‌توانند تاثیرگذار ظاهر شوند. برای مثال، داده‌هایی مانند آمار اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، شاخص قیمت مصرف کننده و قدرت بازار کار، بالاتر از پیش‌بینی‌ها بودند و این موضوع نگرانی‌هایی را برای فدرال رزرو ایجاد کرده است که می‌تواند موجب توقف کاهش نرخ بهره یا کاهش مقیاس در کاهش نرخ بهره شود؛ چرا که اعداد قوی استخدام می‌توانند فشارهای تورمی را تقویت کنند.

با این حال، اگر چه CPI (شاخص قیمت مصرف کننده) بالا بوده است اما به نظر می‌رسد تورم در حال کاهش است و طبق گفته‌های تحلیل‌گران، فدرال رزرو نیز شاید محتاطانه‌تر در موضوع نرخ بهره عمل کند. همچنین تحلیل‌گر ارشد بازار در صرافی Swyftx به نام پاو هاندال (Pav Hundal) باور دارد، با وجود وضعیت تقاضای ضعیف داخلی در چین و احتمال عقب‌نشینی بازار در اوایل اکتبر (اواسط مهر)، اکنون بازار در شایط خوبی قرار دارد و ممکن است به این روند ادامه می‌دهد.

منبع: decrypt

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید