سیگنال‌ها خبر از رونق بازار آلت‌کوین‌ها دارند - مجله رمزینکس

سیگنال‌ها خبر از رونق بازار آلت‌کوین‌ها دارند

زنی در حال تکان دادن پرچم‌های مسابقه رالی که طرح چارخونه مشکی سفید دارند.
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیلگران بازار ارز دیجیتال با دقت سه اندیکاتور تکنیکال را زیر نظر دارند تا نشانه‌هایی از تغییر روند احتمالی در بازار آلت‌کوین را شناسایی کنند. این امر بر اساس مفهوم «چرخه‌های بازار» و الگوهای رفتاری تاریخی در این حوزه صورت می‌پذیرد.

بر اساس تحلیل‌های صورت‌گرفته، به نظر می‌رسد در حال حاضر بازار آلت‌کوین در مرحله‌ی تردید قرار دارد. تحلیلگر شناخته‌شده‌ی بازار ارز دیجیتال، در ۲۲ اردیبهشت در پستی برای دنبال‌کنندگان خود اشاره کرد که «ارزش کل بازار آلت‌کوین در حال حاضر در مرحله‌ی تردید به سر می‌برد که به لحاظ تاریخی، به دنبال آن شاهد یک رالی صعودی قدرتمند بوده‌ایم.»

مرحله‌ی تردید زمانی است که سرمایه‌گذاران با وجود نشانه‌های مثبت بازار، همچنان محتاطانه عمل می‌کنند. این موضوع با کاهش قابل توجه ۲۴ واحدی شاخص ترس و طمع در ۳۰ روز گذشته نیز انعکاس یافته است. امتیاز فعلی این شاخص که بیانگر میزان حاکمیت احساسات مختلف در بازار است، روی عدد ۵۶ قرار دارد.

علاوه بر این، کل ارزش بازار آلت‌کوین (به استثنای ۱۰ ارز دیجیتال برتر) در ۳۰ روز گذشته با افت ۱۷.۵۵ درصدی به ۲۶۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. با وجود این کاهش، رکت‌کپیتال، تحلیلگر باسابقه‌ی بازار ارز دیجیتال، امروز در پستی برای مخاطبان خود نوشت:

بازار آلت‌کوین همچنان بالاتر از سطح حمایتی ۲۵۰ میلیارد دلاری قرار دارد و به نظر می‌رسد در حال آماده‌سازی خود برای یک حرکت صعودی در آینده است.

به منظور تایید پیش‌بینی‌های مطرح‌شده در خصوص جهت‌گیری آتی بازار آلت‌کوین، تحلیلگران سه شاخص کلیدی در کل بازار ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهند:

  • میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه: این اندیکاتور با در نظر گرفتن میانگین قیمت در یک دوره و با وزن‌دهی بیشتر به روزهای اخیر، روند کلی قیمت را نمایش می‌دهد. تیتان‌آف‌کریپتو، تحلیلگر باسابقه‌ی این حوزه، در ۲۲ اردیبهشت اشاره کرد: «اگر کل ارزش بازار ارز دیجیتال بتواند مجدداً میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را “مورد ارزیابی مجدد” قرار دهد و همزمان در شاخص استوکاستیک RSI (که قدرت نسبی خودِ اندیکاتور RSI را اندازه‌گیری می‌کند) شاهد “تقاطع صعودی” باشیم، می‌تواند زمینه‌ساز ورود به دوره‌ی رالی صعودی شود.»
  • شاخص استوکاستیک RSI: این اندیکاتور با تکیه بر مقادیر نوسان (RSI) طی یک بازه زمانی مشخص، به سنجش قدرت و ضعف روند حاکم بر بازار می‌پردازد.
  • نسبت سلطه بیت‌کوین: این شاخص با اندازه‌گیری سهم بازار بیت‌کوین نسبت به کل بازار ارز دیجیتال، به تحلیلگران امکان ارزیابی کلی احساسات سرمایه‌گذاران و تمایل آن‌ها به ریسک را می‌دهد. در زمان نگارش این متن، سلطه‌ی بیت‌کوین ۵۴.۷ درصد است که نسبت به هفته گذشته با کاهش ۰.۵۶ درصدی همراه بوده است. یودا، تحلیلگر تکنیکال بازار، دیروز در پستی عنوان کرد: «کاهش بیشتر سلطه‌ی بیت‌کوین از سطح فعلی می‌تواند زمینه‌ساز ورود به فصل آلت‌کوین شود.»

تحلیلگران با رصد دقیق این شاخص‌ها و بررسی روندهای تاریخی، می‌توانند با دقت بیشتری به پیش‌بینی جهت‌گیری آتی بازار آلت‌کوین بپردازند. با این حال، همواره باید این نکته را مد نظر داشت که بازار ارز دیجیتال ذاتاً با نوسانات بالایی همراه است و پیش‌بینی قطعی روندهای آتی با دشواری‌های فراوانی روبرو است.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید