معرفی ۵ کیف پول بونک + بررسی مزایا و معایب

معرفی بهترین کیف پول بونک از میان ۵ ولت! 

نماد ارز دجیتال بونک در صفحه‌ای آبی رنگ
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۳

برای اینکه بتوانید بهترین کیف پول بونک را از میان هزاران ولت گرم و سرد موجود در بازار انتخاب کنید، ابتدا باید در نظر داشته باشید که هدف شما از خرید ارز دیجیتال BONK چیست. این میم کوین (Memecoin) کاربردی قابلیت‌های زیاد مانند استیک کردن و کشت سود دارد که ولتی که برای آن انتخاب می‌کنید، باید به دنیای دیفای متصل باشد و خدمات آن را ارائه دهد. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به معرفی بهترین کیف پول بونک می‌پردازیم و هر یک از این ولت‌ها را بررسی خواهیم کرد. 

نکات مهم در انتخاب کیف پول بونک

صفحه‌ای رنگی و شلوغ نماد اکوسیستم بونک
بونک میم کوین اکوسیستم سولانا است.

پس از  خرید ارز دیجیتال، بسیاری از کاربران دارایی دیجیتال خود را در صرافی ارز دیجیتال نگه می‌دارند تا بتوانند به راحتی به ترید و معامله کریپتوکارنسی بپردازند. از طرفی بسیاری پس از خرید بونک، به دنبال بهترین کیف پول بونک برای نگهداری از دارایی خود هستند و با در نظر داشتن معیارهای متفاوت، درصدد یافتن یک ولت مطمئن خواهند بود. اما برای انتخاب ولت ارز دیجیتال بونک، باید معیارهایی را در نظر داشت که به عنوان استاندارد در دنیای کیف پول‌ها شناخته می‌شوند. این معیارها از قرار زیر هستند.

  • غیر-حضانتی بودن: کلیدهای خصوصی کیف پول شما، باید در اختیار شما باشد؛ به این دلیل که فقط شما باید به دارایی‌های خود از جمله ارز دیجیتال بونک دسترسی داشته باشید.
  • منبع-باز بودن (Open-source): اگر پلتفرم کیف پول بونک منبع باز باشد، توسعه‌دهندگان می‌توانند با دسترسی داشتن به کدهای این ولت، ایرادات آن را پیدا و کیف پول بونک را بهینه‌سازی کنند.
  • امنیت بالا: مهم‌ترین عامل در انتخاب ولت ارز دیجیتال بونک، امنیت بالای کیف پول با رعایت پروتکل‌های امنیتی به‌روز است. هر کیف پولی باید از مجموعه‌ای از فناوری‌های به‌روز برای تامین امنیت خود استفاده کند تا دارایی‌های دیجیتال کاربران دور از هکرها و سوءاستفاده‌کنندگان باشد. 
  • سازگار با اکوسیستم سولانا: از آنجایی میم کوین بونک در بستر بلاکچنین سولانا تعریف شده است، کیف پول مرتبط با ارز دیجیتال بونک باید با اکوسیستم سولانا سازگاری داشته باشد. بعضا این خرید سولانا نیز باید در کیف پول با استفاده از ارز بونک امکان‌پذیر باشد. 
  • رابط کاربری ساده و جذاب: اگر ولت ارز دیجیتال بونک رابط کاربری ساده و جذابی نداشته باشد، امکان ندارد کاربران بیش از چند ثانیه در این ولت وقت خود را هدر کنند! کاربران در کنار معیارهای فوق، به دنبال زیبایی نیز هستند. نه تنها زیبایی بلکه سادگی نیز باید در طراحی کیف پول ارز دیجیتال بونک رعایت شود. 
  • دسترسی ساده: بهترین کیف پول بونک ولتی است که در تمام سیستم عامل‌ها موجود باشد؛ یعنی هم نسخه اندروید داشته باشد، هم iOS و هم دسکتاپ.

معرفی ۵ کیف پول بونک؛ بهترین کدام است؟

حال که تا اینجا با تمام معیارهایی که یک ولت ارز دیجیتال بونک باید داشته باشد آشنا شدیم، نوبت به معرفی و بررسی ۵ ولت ارز دیجیتال بونک می‌رسد که در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم.

۱- تراست ولت؛ بهترین کیف پول بونک

نماد تراست ولت به عنوان کیف پول بونک در صفحه موبایل پشت به نمودارهای ارز دیجیتال
تراست ولت از هزاران دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

تراست ولت یکی از مشهورترین کیف پول‌های ارز دیجیتال دنیا است که پس از مدتی، به عنوان ولت رسمی صرافی ارز دیجیتال بایننس معرفی شد. برخلاف مالکیت بایننس بر این کیف پول، تراست ولت کاملا غیر-حضانتی است. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مزیت تراست ولت، پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ بلاکچین مختلف است که امکان معامله و ذخیره بیش از ۱۰ میلیون کوین و توکن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

همچنین تراست ولت بهترین گزینه برای استفاده از NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز است. در Trust Wallet، قابلیت جذابی به نام «جستجوگر وب ۳.۰» وجود دارد که امکان دسترسی کاربران به صدها dApp را به صورت مستقیم از طریق این ولت ارز دیجیتال بونک فراهم کرده است. 

۲- کوین بیس؛ در تعقیب بهترین کیف پول بونک

کیف پول رسمی از یکی بزرگترین و پرطرفدارترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا، کیف پولی بی‌نظیر را در اختیار کاربران دنیای کریپتوکارنسی قرار داده است. ولت Coinbase تمرکز زیادی برای رابط کاربری خود گذاشته و با طراحی یک UI ساده و جذاب، خدمات را به وضوح در اختیار کاربران خود قرار داده است. کوین بیس به اکثر حساب‌های بانکی خارجی متصل می‌شود (که ما ایرانیان با محدودیت در این رابطه مواجه هستیم) و کاربران می‌توانند از طریق این برنامه به راحتی به خرید اتریوم، خرید بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال بزرگ بازار بپردازند. کیف پول کوین بیس حتی با ماشین مجازی اتریوم نیز سازگار است. در نظر داشته باشید که استفاده از این ولت ارز دیجیتال بونک نیازی به افتتاح حساب در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس ندارد.

۳- متامسک؛ رقیب همیشگی بهترین کیف پول بونک

کسف پول فیزیکی متامسک در کنار کوین متامسک
متامسک بهترین کیف پول افزونه مرورگر است.

متامسک یکی از پر استفاده‌ترین کیف پول‌ها در دنیا است! این کیف پول بونک با بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، یکی از انتخاب‌های جذاب برای ولت ارز دیجیتال بونک می‌تواند باشد. توسعه‌دهندگان متامسک با درنظر گرفتن طیف گسترده‌ای از کاربران، از تازه‌کار گرفته تا حرفه‌ای، پلتفرمی طراحی کرده‌اند که بیشترین سازگاری را با اکوسیستم اتریوم دارد و بهترین نسخه آن به عنوان افزونه مرورگر به منظور دسترسی ساده، در دسترس است. 

۴- سیف پال؛ امن‌ترین کیف پول بونک

کیف پول سیف پال یکی از نوین‌ترین ولت‌های کریپتوکارنسی است که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. SafePal از معدود کیف پول‌های مدرن است که تا به حال توانسته با بروزرسانی‌های متعدد دوام بیاورد. کیف پول سیف پال ویژگی‌های امنیتی متمایزکننده جذابی دارد؛ برای مثال این کیف پول از کد دو عاملی، پروتکل بررسی صحت معامله و فرایند چند-امضا استفاده می‌کنند. حتی کاربران می‌توانند کارمزد تراکنش‌های خود را براساس مقدار زمانی که تمایل دارند صبر کنند تا تراکنش به ثمر بنشیند، تنظیم کنند. 

۵- لجر؛ بهترین کیف پول بونک در میان سخت‌افزاری‌ها

کیف پول فیزیکی لجر با نمایش تراکنش موفق بیت کوین
لجر امن‌ترین کیف پول حوزه کریپتوکارنسی است

یکی از مشهورترین کیف پول‌های کریپتوکارنسی، ولت لجر است که با پشتیبانی از بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال، در صدر بهترین کیف پول سخت‌افزاری رمزارزها قرار دارد. بهره‌گیری از یک چیپ امنیتی که عمدتا در کارت‌های اعتباری و پاسپورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمایز لجر را نسبت به سایر ولت‌های ارز دیجیتال بونک رقم زده است. در سال ۲۰۲۲ ارائه کیف پول لجر نانو S پلاس با صفحه نمایش بزرگتر، حجم داخلی بیشتر و داشتن پورت C، طرفداران این کیف پول بونک را افزایش داد.

جمع‌بندی

برای انتخاب بهترین کیف پول بونک، ابتدا باید در نظر داشته باشید که تا چه اندازه ولت مورد نظر شما با معیارهای سرمایه‌گذاری و معامله‌گرانه‌تان تطابق دارد. از آنجایی که ولت ارز دیجیتال باید امنیت بالایی جهت جلوگیری از حملات هکرها و سوءاستفاده‌کنندگان داشته باشد، در ابتدا امنیت کیف پول و بعد سازگاری آن با کاربران ایرانی را بررسی کنید. در نهایت باید گفت می‌توان از تراست ولت به دلایلی که در این مقاله به آن اشاره شد، بهترین کیف پول بونک نام برد. 

سوالات متداول

چطور ارز دیجیتال بونک را از صرافی به کیف پول خود انتقال دهیم؟

کافی است آدرس ارز دیجیتال بونک را در کیف پول خود برداشته و در حساب کاربری خود حین انتقال قرار دهید. حتما قبل از انتقال ارز دیجیتال، آدرس مقصد را دوباره چک کنید. 

آیا خرید ارز دیجیتال بونک از طریق کیف پول امکان‌پذیر است؟

اگر ولت شما از صرافی‌های سواپ مانند یونی سواپ پشتیبانی کند، می‌توانید با خرج کردن تتر یا سولانا، ارز دیجیتال بونک خریداری کنید. 

منابع: money | gemwallet

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

1