در حال حاضر، تنها راه کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال معامله‌گری یا ترید نیست! چون روش‌های دیگری مانند بازی، ماینینگ، استیکینگ و ….. وجود دارند که می‌توانید در بازار ارزهای دیجیتال از آن‌ها کسب درآمد کنید. بسیاری از بازی های ارز دیجیتال در بستر بلاکچین وجود دارند که به شما در ازای امتیاز ارز دیجیتال می‌دهند و شما می‌توانید با صرف وقت خود برای آن‌ها درآمد کسب کنید. در این مقاله از رمزیکس قصد داریم تا به بررسی بهترین بازی‌های ارز دیجیتال برای کسب درآمد بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

بهترین بازی‌های ارز دیجیتال برای کسب درآمد کدام‌اند؟

همان‌طور که گفته شد، بازی‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارند که به شما در ازای بازی، ارز دیجیتال پرداخت می‌کنند. در این بخش به بررسی بهترین بازی‌های ارز دیجیتال برای کسب درآمد خواهیم پرداخت. 

۱. بازی دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند (Decentraland) یک بازی در زمینه متاورس محسوب می‌شود که در سال اخیر و با افزایش قیمت توکن‌های متاورس مانند مانا، محبوبیت زیادی در بین افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کرد. همان‌طور که از نام این بازی مشخص است، در بازی دیسنترالند  افراد به خرید تکه زمین‌ها و ملک‌های مجازی و سپس ساخت و فروش آن‌ها در ازای ارز دیجیتال می‌پردازند. 

به عبارت دیگر، بازی دیسنترالند یک پلتفرم خرید و فروش زمین‌های مجازی است و درآمد اصلی شما از این بازی هنگامی ایجاد می‌شود که یک زمین را خریداری کرده و آن را به قیمت بالاتری به فروش برسانید. جالب است بدانید که در این بازی معاملات چند صد هزار دلاری و حتی میلیون دلاری نیز شکل گرفته است. 

توکن‌های اصلی بازی دیسنترالند، مانا (MANA) و لند (LAND) هستند که از بلاکچین اتریوم (ERC20) استفاده می‌کنند. به همین دلیل، شما نیاز دارید تا برای خرید و فروش انواع المان‌ها مانند آواتار، زمین، لباس و اسامی از این توکن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد خواندنی: آشنایی با دنیای دیسنترالند

بازی دیسنترالند (Decentraland)

۲. بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

بازی ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی یک بازی مبارزه‌ای و مناسب برای کسانی است که به بازی‌های رقابتی علاقه‌مند هستند. این بازی توسط کمپانی اسکای میویس (Sky Mavis) ساخته شده است و برای شروع فعالیت و مبارزه در آن نیاز به حداقل سه جانور کوچک دارید که باید آن‌ها را خریداری کنید. 

هر جانورِ کوچک مبارز در این بازی، Axie نامیده می‌شود و هر کدام از این جانوران، قدرت منحصربه‌فرد خود را دارند. بازیکنان در هر مبارزه می‌توانند از سه Axie استفاده کنند و با ترکیب قدرت آن‌ها و تدوین استراتژی شخصی خود، در این مبارزه‌ها پیروز شوند. در آخر بازیکنان به ازای برد در هر مبارزه، توکن اصلیِ این بازی که آن هم Axie نام دارد دریافت می‌کنند و می‌توانند همان لحظه آن را به فروش رسانده و نقد کنند. 

همچنین مانند بازی ارز دیجیتال دیسنترالند، بازیکنان در بازی Axie Infinity می‌توانند به خرید و فروش زمین‌های مجازی به نام Lunacia بپردازند و از این راه نیز کسب درآمد کنند. برای شروع فعالیت در بازی اکسی اینفینیتی نیاز است تا مقداری ارز دیجیتال اتریوم را به کیف پول خود در این بازی انتقال دهید.

پیشنهاد خواندنی: آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال 

بازی اکسی اینفینیتی Axie infinity از مشهورترین بازی های ارز دیجیتال است.

۳. بازی سندباکس (SandBox)

سندباکس یک بازی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۱ کار خود را شروع کرد. این بازی در سال ۲۰۲۰ نیز محبوبیت زیادی در بین افراد فعال در بازار کریپتو پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا توکن اصلی این بازی که SandBox نام دارد، رشد چند ده درصدی داشته باشد.
فعالیت اصلی بازیکنان در این بازی‌، خرید و فروش زمین‌های مجازی و NFT است و تا به الان معاملاتی با حجم بیش از میلیون‌ها دلار پول در این پلتفرم غیرمتمرکز انجام شده است. 

پیشنهاد خواندنی: قیمت LAND در سندباکس چطور تعیین می‌شود؟

۴. بازی کریپتو کیتیز (Crypto Kitties)

کریپتو کیتیز یک بازی ارز دیجیتال است که بازیکنان در آن به خرید و فروش و پرورش گربه‌هایی به نام Crypto Kitties می‌پردازند. به عبارتی، راه اصلی کسب درآمد از این بازی برای افراد، خرید گربه، پرورش آن‌ها و سپس فروش گربه‌ها به قیمت بالاتر است. 

برای شروع فعالیت در این بازی، نیاز دارید تا دو نژاد گربه را برای تولید یک نژاد جدید خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید با خرید یک گربه و اشتراک آن با یک بازیکن دیگر، اقدام به تولید یک نژاد جدید گربه و کسب درآمد از این بازی کنید. 

۵. بازی سیکس دراگونز (The Six Dragons)

بازی سیکس دراگونز نیز مانند بازی اکسی اینفینیتی، راه‌های کسب درآمد گسترده‌ای دارد. این بازی یک بازی مبارزه‌ای محسوب می‌شود و یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد از آن، مبارزه با موجودات افسانه‌ای است. همچنین شما می‌توانید در بازی بازی سیکس دراگونز با خرید و فروش و مبادله آیتم‌های مختلف با سایر بازیکنان درآمد داشته باشید. 

بازی سیکس دراگونز (The Six Dragons)

۶. بازی  آلین ورلدز (Alien Worlds)

بازی  آلین ورلدز مانند دیسنترالند و سندباکس یک بازی ارز دیجیتال است که در آن، افراد به خرید و فروش زمین‌های مجازی و کسب درآمد از آن‌ها می‌‌پردازند. در بازی آلین ورلدز ۶ منطقه وجود دارد که هر کدام دارای ۵۰۰ زمین برای خرید و فروش هستند. ناگفته نماند که این بازی روی بلاکچین WAX سوار است. 

بازی  آلین ورلدز (Alien Worlds)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۷. بازی استار اطلس (Star Atlas)

 استار اطلس نیز یکی دیگر از بازی‌های استراتژیک ارز دیجیتال است که تنها بر روی سیستم عامل ویندوز امکان فعالیت در آن را دارید. فعالیت اصلی شما در این بازی برای کسب درآمد سفر به فضا، استخراج منابع طبیعی، کشف مکان‌های جدید و مبارزه با سایر بازیکنان است. 

۸. بازی ایلوویوم (Illuvium)

 ایلوویوم یک بازی ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین اتریوم است که سبکی علمی تخیلی دارد. شما در بازی  ایلوویوم آواتارهای مخصوص به خود را دارید و باید با بازیکنان دیگر با این آواتارها مبارزه کرده و در صورت برنده شدن، درآمد کسب کنید. 

بازی ایلوویوم (Illuvium)

۹. بازی تتان آرنا (Thetan Arena) 

تتان آرنا یک بازی ارز دیجیتال نوپا محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ کار خود را شروع کرد و توانست در ابتدای کار، طرفداران زیادی را به خود جذب کند. نکته جالب درباره این بازی این است که شما می‌توانید در  تتان آرنا به‌صورت آنلاین یک گروه تشکیل دهید و به فعالیت چند نفره بپردازید. 

مبارزه، خرید و فروش آیتم‌ها و آثار هنری مختلف در این بازی، جزء روش‌های اصلی کسب درآمد از این بازی هستند و تتان آرنا در ازای این فعالیت‌ها به شما توکن‌‌های اصلی خود که THC و THG نام دارند را هدیه می‌دهد. 

بازی تتان آرنا (Thetan Arena) 

۱۰. بازی استپن (Stepn)

استپن یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ارز دیجیتال است که می‌توانید با پیاده‌روی و بر اساس تعداد قدم‌‎هایی که برمی‌دارید، از این بازی کسب درآمد کنید. برای شروع فعالیت در این بازی، ابتدا نیاز دارید تا یک کفش که به‌صورت NFT است را خریداری کنید. 

توجه داشته باشید که در استپن شما می‌توانید کفش‌های جدیدی را با درآمد خود خریده، آن‌ها را ترکیب کرده، سطح جدیدی از کفش را ایجاد کنید و در نتیجه درآمد خود را از پیاده‌روی افزایش دهید. 

۱۱. بازی سوراری فانتزی فوتبال (Sorare Fantasy Football)

بازی Sorare Fantasy Football یک بازی ارز دیجیتال مناسب برای کسانی است که به فوتبال علاقه زیادی دارند. در این بازی، شما با کارت بازیکن‌های مختلفی سروکار دارید و نیاز است تا از این کارت‌ها، تیم‌های ۵ نفره تشکیل دهید. سپس می‌توانید با فروش این کارت‌ها و ترکیب هوشمندانه کارت‌ها، رقابت‌ها را برنده شده و کسب درآمد کنید. 

بازی سوراری فانتزی فوتبال (Sorare Fantasy Football)

سخن آخر 

در این مقاله با بررسی بهترین بازی‌های ارز دیجیتال همراه شما بودیم. توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار چند منظوره است و اگر به فکر کسب درآمد بالا از این بازار هستید، بهتر است علاوه بر بازی‌های ارز دیجیتال، درباره روش‌هایی مانند استخراج ارز دیجیتال، استیکینگ، ترید و سرمایه‌گذاری نیز مطالعه داشته باشید.

سوالات متداول

آیا بازی های NFT سودآور هستند؟

به‌طور کلی، سودآوری بازی‌های ارز دیجیتال کاملا بستگی به این موضوع دارد که چقدر در آن‌ها فعالیت کنید و چه میزان پولی را برای خرید آیتم‌های مختلف در نظر بگیرید.

برای کسب ارز دیجیتال چه بازی‌ای انجام دهم؟

بازی‌های زیادی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که انتخاب آن‌ها می‌تواند بر اساس سلیقه شما و زمانی که قصد دارید به بازی اختصاص دهید انجام شود.