تعدادی از نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا از تشکیل یک کمیته فرعی جدید برای رمزارزها و فناوری بلاک‌چین خبر دادند. این کمیته فرعی (subcommittee)، نقشی کلیدی در تدوین قوانین و مقرراتی خواهد داشت که در خصوص استفاده از این فناوری‌ها هستند. طبق اعلام آن‌ها، قرار است این کمیته جدید به نظارت و قانون‌گذاری رمزارزها اختصاص داشته باشد. این نشان می‌دهد که آن‌ها اهمیت حوزه کریپتو را درک کرده و آماده هستند تا آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

در سال‌های اخیر، استارت‌آپ‌های دارایی‌های دیجیتال، به‌طور فعال جهت ایجاد فضای قانونی مطلوب برای صنعت خود لابی کرده‌اند. از جایی که آن‌ها از هر دو جناح سیاسی حمایت کرده اند، تلاش‌های آن‌ها نتیجه داده است.

چند ماه اخیر برای شرکت‌های حوزه کریپتو سخت بوده است، به‌ویژه بعد از سقوط صرافی FTX که منجر به پیگرد قانونی مدیران آن شد. در واکنش به این اتفاق، بسیاری از شرکت‌های این حوزه، اقدامات دفاعی برای محافظت از منافع خود را بیشتر کردند.

تشکیل این کمیته جدید در کنگره ایالات متحده می‌تواند یک نقطه عطف بزرگ برای رمزارزها باشد، زیرا نشان می‌دهد که قانون‌گذاران آمریکا به‌طور فزاینده‌ای از پتانسیل آن‌ها آگاه شده و گام‌های محسوسی را در جهت پذیرش آن‌ها برمی‌دارند.

منبع: cryptonews.com