مناظره ترامپ و بایدن و موضوع ارزهای دیجیتال - مجله رمزینکس

مناظره بایدن و ترامپ: هیچ اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال نشد

سکه‌های ارزهای دیجیتال معروف
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۳

در مناظره‌ای که صبح روز جمعه ۸ تیرماه برگزار شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در طول ۹۰ دقیقه بحث، حتی یک بار هم به موضوع ارزهای دیجیتال اشاره نکردند. این در حالی است که لابی‌گران این حوزه میلیون‌ها دلار برای انتخابات جاری جمع‌آوری کرده‌اند.

این مناظره که اولین از دو مناظره میزبانی شده توسط CNN بود، بر روی برنامه‌های اقتصادی کاندیداها، حقوق سقط جنین، مهاجرت و سیاست خارجی تمرکز داشت. همچنین به طور مختصر به توانایی‌های ذهنی آن‌ها نیز پرداخته شد، با توجه به اینکه بایدن ۸۱ ساله و ترامپ ۷۸ ساله هستند، که این دو را مسن‌ترین کاندیداهای تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌سازد.

با وجود اینکه سه کمیته اقدام سیاسی (PAC) تحت حمایت ارزهای دیجیتال مجموعاً ۲۰۲.۸ میلیون دلار از پشتیبانان بزرگ صنعتی جمع‌آوری کرده و ۹۳.۶ میلیون دلار برای تاثیرگذاری در انتخابات ۲۰۲۴ خرج کرده‌اند، هیچ اشاره‌ای به این حوزه در این مناظره نشد.

طبق اطلاعات OpenSecrets، کمیته Fairshake PAC تاکنون ۱۷۷.۸ میلیون دلار جمع‌آوری کرده و ۷۰.۸ میلیون دلار از آن را در دوره انتخاباتی ۲۰۲۴ خرج کرده است که بیشتر برای تبلیغات حمله به کاندیداهای کنگره صرف شده است.

دو کمیته اقدام سیاسی مرتبط دیگر به نام‌های Protect Progress و Defend American Jobs نیز مجموعاً ۲۲.۸ میلیون دلار در انتخابات امسال خرج کرده‌اند پس از اینکه ۲۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند.

این سه کمیته با هم سومین بیشترین مقدار پول را جمع‌آوری کرده‌اند و می‌توانند کمک‌های مالی نامحدودی دریافت کنند، اما نمی‌توانند مستقیماً با کمپین‌ها هماهنگ شوند.

ترامپ قول داده است در صورت انتخاب به جنگ بایدن علیه ارزهای دیجیتال پایان دهد و در اوایل ژوئن جلسه‌ای با استخراج‌کنندگان بیت‌کوین برگزار کرده و گفته است که می‌خواهد این رمز ارز در آمریکا تولید شود. اما برخی در این صنعت، مانند مدیر عامل کراکن دیو ریپلی، معتقدند بایدن نسبت به ارزهای دیجیتال نرم‌تر شده است. دیگران، از جمله حامی رمز ارز مارک کوبان، بر این باورند که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، گری گنسلر، با موجی از اقدامات اجرایی مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌تواند بایدن را در انتخابات بازنده کند.

نظرسنجی‌های Gallup از ماه مه نشان می‌دهند که رمز ارزها در اولویت ذهنی رای‌دهندگان آمریکایی نیستند، به طوری که بیشتر آنها اقتصاد، تورم، حکومت ضعیف و مهاجرت را به عنوان مسائل کلیدی کشور رتبه‌بندی کرده‌اند.

دومین مناظره بین بایدن و ترامپ در ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد. انتخابات ریاست‌جمهوری و معاونت ریاست‌جمهوری، تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا در ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.

منبع: Cointelegraph

2.3/5 - (3 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید