چشم‌انداز بیت‌کوین در ماه پیش رو چگونه است؟ - مجله رمزینکس

چشم‌انداز صعودی برای بیت‌کوین در ماه پیش رو با ورود سرمایه قابل توجه به ETFهای آن

گاومیش مشکی در پس‌زمینه‌ی قرمز به نشانه‌ی بازار صعودی بیت‌کوین
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۳

حامیان بیت‌کوین (BTC) در هفته‌های آتی با خوش‌بینی محتاطانه‌ای به بازار می‌نگرند، چرا که چرخه‌های فصلی بالقوه می‌توانند پس از ماه‌ها روند نزولی و نوسان محدود قیمتی، به افزایش بهای این ارز دیجیتال پیشرو کمک کنند.

از ماه آوریل (اواسط فروردین)، بیت‌کوین تحت فشار فروش‌های چند میلیارد دلاری، فشار فروش‌های آتی، خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله‌ی ارز دیجیتال (ETFs) و احساسات منفی غالب در میان معامله‌گران خرد، در محدوده قیمتی ۵۹ هزار تا ۷۴ هزار دلار معامله شده است.

با این حال، ماه جولای که به لحاظ تاریخی ماهی صعودی برای بیت‌کوین بوده است، به زودی می‌تواند این روند را معکوس کند. در اولین روز این ماه، صندوق‌های قابل معامله‌ی ثبت‌شده در ایالات متحده شاهد ورود سرمایه نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلاری بودند که بالاترین میزان از اوایل ژوئن و پس از خروج بیش از ۹۰۰ میلیون دلار در طول آن ماه به شمار می‌رود.

شرکت سرمایه‌گذاری سنگاپوری QCP Capital در پیامی در تلگرام در روز دوشنبه خاطرنشان کرد:

بیت‌کوین به‌طور میانگین ۹.۶ درصد بازدهی در ماه جولای داشته است و به ویژه پس از یک ژوئن منفی (۹.۸۵- درصد)، تمایل شدیدی به افزایش مجدد از خود نشان می‌دهد.

این شرکت در ادامه افزود:

بخش اختیار معامله‌ی ما نیز شاهد ورود سرمایه برای حرکت صعودی قیمت در روزهای پایانی ماه گذشته بود که احتمالاً در انتظار راه‌اندازی صندوق قابل معامله‌ی مبتنی بر اتریوم (ETH) صورت گرفته است. نشانه‌های متعددی حاکی از یک جولای صعودی برای بیت‌کوین هستند.

بر اساس داده‌ها، در طول ده سال گذشته، بیت‌کوین به طور میانگین بیش از ۱۱ درصد در ماه جولای افزایش یافته است و در ۷ مورد از ۱۰ جولای (۲۰ تیر)، بازدهی مثبت داشته است.

گزارش سال ۲۰۲۳ شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Matrixport نشان می‌دهد که بازدهی ماه جولای در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به ترتیب حدود ۲۷ درصد، ۲۰ درصد و ۲۴ درصد بوده است.

فصلی بودن، تمایل ذاتی دارایی‌ها به تجربه تغییرات منظم و قابل پیش‌بینی است که هر سال تکرار می‌شود. در حالی که این روند ممکن است تصادفی به نظر برسد، دلایل احتمالی آن شامل سودگیری در حوالی فصل مالیات در ماه‌های آوریل و مه (که باعث کاهش قیمت می‌شود) و روند صعودی کلیِ «رالی بابانوئل» در ماه دسامبر (که نشانه‌ی افزایش تقاضا است) متغیر است.

منبع: CoinDesk

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر