نمودار هاوینگ بیت کوین؛ بررسی نمودار هاوینگ 2024 - رمزینکس

هر آنچه درباره نمودار هاوینگ بیت کوین باید بدانید!

نمودار هاوینگ بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت آن پس از هر هاوینگ، سیر صعودی خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

بیت‌کوین تا به الان، سه هاوینگ را پشت سر گذاشته است که این رویداد، همواره باعث افزایش قیمت بیت کوین در بازه زمانی یک‌ساله شده است و کم‌کم در حال نزدیک شدن به هاوینگ چهارم بیت‌کوین که در سال ۲۰۲۴ رخ می‌دهد، هستیم؛ اگر می‌خواهید همزمان با این رویداد، سرمایه‌گذاری هوشمندانه روی بیت‌کوین انجام دهید، بهتر است تا به خوبی نمودار هاوینگ بیت کوین را از جهت‌های مختلف و روند حرکت قیمت آن پس از هر هاوینگ، مشاهده کنید. 

در این مقاله از رمزینکس به بررسی نمودار هاوینگ بیت کوین و روند رشد آن در بازه‌های زمانی مختلف خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

نمودار هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۲ (اولین هاوینگ) 

اولین هاوینگ بیت‌کوین در سال ۲۰۱۲ رخ داد که یکی از بزرگ‌ترین رشدهای این ارز دیجیتال را در تاریخچه هاوینگ بیت‌کوین تاکنون بوده است. در این بازه زمانی و پس از رخ دادن هاوینگ، قیمت بیت‌کوین ۱۲ دلار بود و همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید، توانست تا پس از یک سال و در سال ۲۰۱۳، رشدی حدودا ۱۰۰ برابری داشته باشد و به ۱۱۷۰ دلار برسد: 

اولین هاوینگ بیت‌کوین در سال 2012 رخ داد که یکی از بزرگ‌ترین رشدهای این ارز دیجیتال تاکنون بوده است.
اولین هاوینگ بیت کوین منجر به بزرگترین جهش قیمتی این ارز دیجیتال شد.

نکته جالبی که باید به آن توجه کنیم این است که پس از رشد سریع و چندبرابری این ارز دیجیتال به دلیل هاوینگ، شاهد یک روند نزولی بسیار شدید، بوده‌ایم که این اتفاق تقریبا پس از هاوینگ‌های بعدی نیز رخ داده است. می‌توان یکی از دلایل اصلی این نزول را، ذخیره سود توسط سرمایه‌گذاران خرد و کلان دانست که روند بیت‌کوین را تا هاوینگ بعدی، تقریبا ثابت و مایل به نزولی نگه داشته است. به بیان ساده‌تر، می‌توانیم الگوی نمودار بیت‌کوین در بیشتر هاوینگ‌ها را چیزی شبیه به الگوی زیر در نظر بگیریم: 

  1. تمایل به رشد تا چند  ماه قبل از هاوینگ 
  2. رشد شدید و رسیدن به سقف قیمتی جدید در بازه زمانی یک ساله پس از هاوینگ 
  3. نزول قیمت پس از یک الی یک سال و نیم پس از هاوینگ به دلیل ذخیره سود سرمایه‌گذاران 

در بخش‌های بعدی، هر کدام از این موارد را در نمودار از دیدهای مختلف بررسی می‌کنیم. 

پیشنهاد خواندنی: هاوینگ بیت کوین کش

بررسی نزول قیمت و رشد بیت‌کوین قبل از هر هاوینگ 

همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید، روند قیمتی بیت‌کوین از ۱ سال تا ۶ ماه قبل از هر هاوینگ، تقریبا راکد یا در گاهی اوقات نزولی بوده است:

قیمت بیت کوین بین شش ماه تا یک سال قبل از هر هاوینگ، نزولی می‌شود.
قیمت بیت کوین پیش از هر هاوینگ، نزولی می‌شود.

اما دقیقا ۴ تا ۶ ماه قبل از هاوینگ بیت‌کوین، قیمت تمایل خود را به صعود نشان داده است. به بیان دیگر، ما قبل از هر هاوینگ ابتدا شاهد رکود قیمت، سپس اتمام رکود قیمت و شروع روند صعودی پس از وقوع هاوینگ بودیم.

بررسی رشد بیت‌کوین پس از وقوع هر هاوینگ 

نمودار زیر به وضوح نشان می‌دهد که روند قیمت بیت‌کوین تا یک سال پس از هاوینگ، صعودی بوده و چندبرابر شده است: 

روند قیمت بیت کوین در بازه زمانی پس از هاوینگ، صعودی می‌شود.
قیمت بیت کوین پس از هاوینگ افزایش می‌یابد.

این نمودار نشان می‌دهد که ما پس از هر هاوینگ در قیمت بیت‌کوین، رشدهای ۹۲ برابری، ۴۰ برابری و ۸ برابری را تجربه کرده‌ایم و هیچ هاوینگی برای بیت‌کوین وجود نداشته که پس از آن روند نزولی برای این ارز دیجیتال اتفاق بیفتد. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴ نیز اوضاع به همین شکل پیش برود و پس از هاوینگ، شاهد چند برابر شدنِ قیمت بیت‌کوین باشیم.  

پیشنهاد خواندنی: پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰

بررسی میزان عرضه بیت‌کوین قبل از هر هاوینگ روی نمودار 

میزان عرضه بیت‌کوین پس از هر هاوینگ با رنگ‌های مشخصی در نمودار زیر قابل مشاهده است: 

میزان عرضه بیت کوین پس از هر هاوینگ
عرضه بیت کوین پیش از هاوینگ کاهش، و پس از آن افزایش می‌یابد.

هرچقدر به رنگ آبی نزدیک‌تر می‌شویم، یعنی عرضه کمتر و هرچه‌قدر به رنگ قرمز نزدیک می‌شویم، یعنی در آن بازه زمانی، عرضه بیشتری در بیت‌کوین رخ داده است. 

این نمودار به ما نشان می‌دهد که وقتی بیت‌کوین به هاوینگ خود نزدیک می‌شود، عرضه آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و این موضوع به معنای تمایل بیشترِ سرمایه‌گذاران برای نگهداری بیت‌کوین است که پس از این اتفاق، شاهد شروع روند صعودی بیت‌کوین هستیم. 

همچنین می‌توانید به این نکته توجه کنید که تقریبا یک‌سال پس از هاوینگ، عرضه آن در شبکه افزایش پیدا می‌کند که به معنای فروش و ذخیره سود سرمایه‌گذاران و در نتیجه، شروع روند نزولی است. 

البته می‌توانیم این شاخص را به عنوان یک شاخص تاثیرگذار روی قیمت بیت‌کوین پس از هر هاوینگ، کم‌اهمیت‌تر از سایر شاخص‌ها و الگوهایی که در نمودار‌های قبلی بررسی کردیم، در نظر بگیریم. 

پیشنهاد خواندنی: دامیننس بیت کوین چیست؟

نمودار هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟ 

نمودار زیر روند قیمت بیت‌کوین پس از تمامی هاوینگ را در یک بازه زمانی بلندمدت را نشان می‌دهد که در آن، زمان هاوینگ بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ نیز مشخص شده است: 

نمودار قیمت بیت کوین پس از هاوینگ 2024
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ صعودی خواهد بود.

همان‌طور که در این نمودار و نمودارهای قبلی مشاهده کردید، قبل و بعد از هر هاوینگ بیت‌کوین شاهد یک الگوی یکسان بوده‌ایم که در نهایت با رشد چندبرابری قیمت بیت‌کوین همراه بوده است. در حال حاضر که چیزی به هاوینگ چهارم بیت‌کوین باقی نمانده است، می‌بینیم که الگوی قبل از هر هاوینگ در حال رخ دادن است و بیشتر پیش‌بینی‌ها به ما نشان می‌دهد که به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۵، قیمت بیت‌کوین سقف تاریخی جدیدی را ثبت خواهد کرد. 

اما به هر حال، تنها چیزی که در بازارهای مالی نمی‌توانیم آن را پیدا کنیم، قطعیت است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین، مدیریت ریسک و سرمایه داشته باشید و بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به این ارز دیجیتال اختصاص دهید. 

همچنین اگر می‌خواهید بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در لحظه خریداری کنید، صرافی رمزینکس همراه شماست و می‌توانید علاوه‌بر مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در این صرافی و بهره‌مندی از امکانات معاملاتی مختلف، در عرض یک روز احراز هویت خود را در آن انجام داده و شروع به خرید و فروش کنید. 

سوالات متداول 

هاوینگ بیت‌کوین چیست؟

هاوینگ یکی از مهم‌ترین رویدادها برای بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که هر چهارسال یک بار رخ می‌دهد و در آن، پاداش شبکه استخراج بیت‌کوین نصف می‌شود. 

روند قیمت بیت‌کوین پس از هر هاوینگ چگونه بوده است؟

تاریخچه هاوینگ بیت‌کوین به ما نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین پس از هر هاوینگ با یک رشد شدید و چندبرابری همراه بوده است. 

تا به الان، چند هاوینگ برای بیت‌کوین رخ داده است؟

تا به الان سه هاوینگ برای بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داده است و آخرین هاوینگ پیشِ روی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ است. 

منابع: eterex | cointelegraph

درباره نوید امیرنجات
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. ام البنین صفر علی
    ۱ اسفند ۱۴۰۲ در ۰۵:۳۲

    انتقال به رمزینکس