تخصیص سرمایه به بیت‌کوین از طلا پیشی گرفت - مجله رمزینکس

بیت‌کوین با پشت سر گذاشتن طلا، سهم بیشتری از سبد سرمایه‌گذاری جذب می‌کند!

بیت‌کوین در سبد دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری از طلا پیشی گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

تحلیلگران ارشد جی‌پی‌مورگان گزارش دادند که با در نظر گرفتن نوسانات بازار، تخصیص سرمایه به بیت‌کوین اکنون از طلا پیشی گرفته است.

نیکولاس پانیگیرتزوگلو، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان، اعلام کرد که با تعدیل بر اساس نوسانات، سهم بیت‌کوین در سبد سرمایه‌گذاری‌ها، ۳.۷ برابر بیشتر از طلا است. این تحلیلگر ضمن اشاره به ورود قابل توجه بیش از ۱۰ میلیارد دلار آمریکا به صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی مبتنی بر بیت‌کوین (ETFs) از زمان تأیید آن‌ها در ژانویه، بازار بالقوه‌ی این صندوق‌ها را با در نظر گرفتن طلا به عنوان معیار، تا ۶۲ میلیارد دلار آمریکا برآورد کرده است.

گزارش دیگری از جی‌پی‌مورگان سکیوریتیز حاکی از آن است که بازار صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی مبتنی بر بیت‌کوین (ETFs) طی دو تا سه سال آینده می‌تواند به اندازه‌ی ۲۲۰ میلیارد دلار آمریکا رشد کند:

«ما برآورد می‌کنیم که طی سه سال آینده، ۲۲۰ میلیارد دلار آمریکا جریان ورودی جدید به این صندوق‌ها وارد شود که با توجه به اثر تک‌ضربی بر سرمایه، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد.»

عرضه‌ی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی مبتنی بر بیت‌کوین، تأثیری مثبت و چشمگیر بر کل بازار ارزهای دیجیتال داشته است. به طوری که ارزش بازار بزرگترین ارز دیجیتال جهان در ماه فوریه بیش از ۴۵ درصد افزایش یافت. فروش خالص صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی مبتنی بر بیت‌کوین در ماه فوریه به ۶.۱ میلیارد دلار آمریکا رسید، در حالی که این رقم در ژانویه ۱.۵ میلیارد دلار آمریکا بود.

بالاترین میزان ورود روزانه به این صندوق‌ها در تاریخ ۲۲ اسفند با بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا ثبت شد و تحلیلگران بر این باورند که با توقف خروج سرمایه از صندوق امانت بیت‌کوین گری‌اسکیل (Grayscale Bitcoin Trust)، این رقم می‌تواند بیشتر هم افزایش یابد.

کی یانگ جو، مدیرعامل شرکت تحلیل ارز دیجیتال کریپتوکوانت (CryptoQuant)، پیش‌بینی می‌کند که با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت‌کوین (نصف شدن عرضه)، میزان عرضه روزانه‌ی بیت‌کوین به نصف کاهش پیدا کند. این امر می‌تواند تقاضا را بیشتر تحریک کند و ظرف شش ماه آینده منجر به کمبود عرضه شود.

پس از یک دوره رکود طولانی‌مدت برای ارزهای دیجیتال که تقریباً سه سال به طول انجامید، تأیید و راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی مبتنی بر بیت‌کوین به عاملی محرک برای جهش عظیم قیمت بیت‌کوین تبدیل شد و آن را فراتر از بالاترین قیمت ثبت شده در دوره‌ی صعودی قبلی (بالای ۶۹۰۰۰ دلار آمریکا) رساند. همچنین مجوز فعالیت این صندوق‌ها، درِ پذیرش نهادی به رهبری بزرگترین مدیر دارایی جهان، بلک‌راک، را به روی بازار ارزهای دیجیتال گشود.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید