سولانا به بالاترین ارزش کل بازار خود دست یافت - مجله رمزینکس
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  2. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  3. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

سولانا برخلاف روند نزولی بازار، به بالاترین ارزش کل بازار خود دست یافت

سولانا بر خلاف حرکت نزولی بازار ارزهای دیجیتال به رکورد تاریخی در ارزش خود دست یافت.
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

سولانا (SOL) علیرغم روند نزولی کلی بازار که با کاهش ۴ درصدی شاخص کل همراه بود، در تاریخ ۲۵ اسفند با جهشی ۱۱ درصدی، به بالاترین ارزش کل بازار خود یعنی ۸۲.۵ میلیارد دلار دست یافت. این دستاورد، رکورد قبلی ارزش کل بازار سولانا (حدود ۷۷.۹ میلیارد دلار) در نوامبر ۲۰۲۱ را پشت سر می‌گذارد و نشان‌دهنده‌ی اعتماد بالای سرمایه‌گذاران نهادی و خرد به این بلاک‌چین و افزایش علاقه به این دارایی دیجیتال است.

قیمت سولانا در زمان نگارش این متن، ۱۸۱.۳۵ دلار است که ۹.۲۹ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است. ارزش کل بازار سولانا نیز کمی بالاتر از ۸۰ میلیارد دلار در حال نوسان است.

رونق فعالیت در اکوسیستم سولانا

در تکمیل عملکرد درخشان سولانا در این هفته، تعداد آدرس‌های جدید ایجاد شده در شبکه‌ی آن به رکورد جدیدی رسیده است. بر اساس میانگین متحرک هفتگی، میانگین روزانه‌ی آدرس‌های جدید ۷۳۸٬۰۴۰ آدرس بوده است.

این افزایش در تعداد آدرس‌های جدید، نشان‌دهنده‌ی رشد جامعه‌ی کاربری و علاقه‌ی فزاینده به اکوسیستم سولانا است. در روز معاملاتی گذشته، اکثر توکن‌های این شبکه عملکرد مثبتی داشتند.

توکن‌های بومی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، از جمله رادیوم (Raydium) و جویپتر (Jupiter) و جیتو (Jito) که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند، در روز گذشته شاهد افزایش دو رقمی قیمت بوده‌اند. قیمت RAY و JUP بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته، در حالی که JITO نیز شاهد افزایش ۱۰ درصدی بوده است.

تمایز سولانا با سایر بلاک‌چین‌ها در حوزه میم‌کوین‌ها

در حالی که بزرگترین میم‌کوین‌های مبتنی بر سولانا، مانند WIF و BONK، با کاهش قیمت مواجه شدند که این روند، بازتابی از وضعیت کلی بازار است، فعالیت پر رونق معاملات مرتبط با میم‌کوین‌های تازه راه‌اندازی شده در این شبکه، عاملی کلیدی در تمایز سولانا با سایر بلاک‌چین‌ها به شمار می‌رود.

افزایش قابل توجهی در قیمت میم‌کوین‌هایی مانند داگ‌ویف‌هت (Dogwifhat)، پاپ‌کت (Popcat) و بونک (Bonk) مشاهده شده است که در ۳۰ روز گذشته، افزایش قیمتی بین ۱۱۷ تا ۵۵۴ درصد را تجربه کرده‌اند. این افزایش فعالیت در حوزه‌ی میم‌کوین‌ها، توجه قابل توجهی را به سولانا جلب کرده و بر قابلیت‌های فنی، کارمزد تراکنش پایین و سرعت بالای این شبکه برای راه‌اندازی و اجرای قراردادهای هوشمند تأکید می‌کند.

جاذبه‌ی میم‌کوین‌ها در شبکه‌ی سولانا به سهولت دسترسی و ارزش سرگرمی آن‌ها نسبت داده می‌شود. این روند، نمایانگر علاقه‌ی گسترده‌تر به تعامل با بازار ارزهای دیجیتال به روشی سرگرم‌کننده و در عین حال، زمینه‌ساز ورود بازیگران جدید به این حوزه است.

منبع: CryptoSlate

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ