افت قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۱ هزار دلار - مجله رمزینکس

افت قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۱ هزار دلار

مرد با کت و پیراهن سفید بیت‌کوین در دست دارد و فلش قرمزرنگ نزولی جلوی اوست.
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال با سقوطی بیش از ۱۷۰ میلیارد دلاری طی چند روز گذشته، اکنون به زیر ۲.۴ تریلیون دلار نزول کرده است.

چالش افت قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته نیز ادامه داشت و این ارز دیجیتال با عبور از سطوح حمایتی ۶۲ هزار و ۶۱ هزار دلار، به پایین‌ترین قیمت خود در ۶ روز اخیر رسید.

با این حال، برخلاف روند کلی نزولی بازار، برخی از آلت‌کوین‌ها از جمله تون‌کوین (TON) و رندر (RNDR) با افزایش قیمتی قابل توجه در حدود ۷ درصد همراه بوده‌اند.

روند نزولی بیت‌کوین

بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو، هفته گذشته را با قدرت به پایان رساند. قیمت این رمزارز در روز جمعه از پایین ۵۹ هزار دلار به ۶۲ هزار دلار جهش کرد و در طول آخر هفته تا حدود ۶۴ هزار دلار صعود کرد.

با این حال، بیت‌کوین نتوانست مقاومت کلیدی ۶۴ هزار دلار را بشکند و در روز دوشنبه مجدداً با افزایش قیمت مواجه شد که منجر به عبور از سطح ۶۵ هزار دلار و ثبت بالاترین قیمت ۱۲ روز اخیر یعنی ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار گردید. با این وجود، فشار فروشندگان مانع از ادامه روند صعودی شد.

برخلاف روند ابتدای هفته، بیت‌کوین در روزهای بعد روند نزولی به خود گرفت و ابتدا به ۶۳ هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرد و سپس در روز چهارشنبه به حدود ۶۲ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. این روند نزولی در ۲۴ ساعت گذشته تشدید شد و بیت‌کوین برای اولین بار در تقریباً یک هفته، با ریزش مجدد به زیر ۶۱ هزار دلار رسید.

در حال حاضر، بیت‌کوین با اندکی احیا، بالای ۶۱ هزار دلار معامله می‌شود. با این حال، این ارز دیجیتال همچنان در یک روز ۱.۵ درصد کاهش قیمت داشته است. کل ارزش بازار بیت‌کوین در آستانه سقوط زیر ۱.۲ تریلیون دلار است و برتری آن بر سایر ارزهای دیجیتال در وب‌سایت کوین‌گکو به ۵۰.۵ درصد کاهش یافته است.

تون‌کوین، خلاف جهت بازار

اتریوم و ریپل هر دو در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱ درصد کاهش یافته‌اند و به ترتیب به زیر ۳۰۰۰ دلار و ۰.۵۱ دلار رسیده‌اند. سولانا، دوج‌کوین و پولکادات نیز از جمله آلت‌کوین‌های با ارزش بازار بالا هستند که با افت قیمت مواجه شده‌اند.

در مقابل، بایننس‌کوین و کاردانو طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. در نتیجه، قیمت بایننس کوین به ۶۰۰ دلار و ADA به ۰.۴۵ دلار رسیده است.

تون‌کوین با کسب ۷ درصد رشد در مقیاس روزانه، به عنوان برنده‌ی این نوسانات قیمتی در میان آلت‌کوین‌های با ارزش بازار بالاتر شناخته می‌شود. در نتیجه، TON اکنون بالای ۶ دلار معامله می‌شود.

رندر دیگر ارز دیجیتال قابل توجهی است که در بین ۳۶ ارز دیجیتال برتر، با ۷ درصد افزایش قیمت همراه بوده است. سایر ارزهای دیجیتال با عملکرد مناسب در این دوره کوتاه عبارتند از: PEPE، ETC، ATOM، HBAR و LTC.

با وجود عملکرد مثبت برخی از آلت‌کوین‌ها، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۲۰ میلیارد دلار دیگر کاهش یافته و به زیر ۲.۴ تریلیون دلار رسیده است. این معیار از روز دوشنبه حدود ۱۷۰ میلیارد دلار افت کرده است.

منبع: Crypto Potato

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید