بیت کوین به خاطر تنش‌های خاورمیانه به شدت افزایش خواهد یافت
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  2. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  3. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  4. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  5. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

پیش‌بینی آرتور هیز درباره افزایش قیمت بیت کوین با تشدید درگیری‌های خاورمیانه

 
۲۶ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
جنگ خاورمیانه و فلش رو به بالای بیت کوین

آرتور هیز، یکی از بنیان‌گذاران BitMEX، روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که با تشدید درگیری‌های ژئوپلیتیکی، قیمت بیت‌کوین به شدت افزایش خواهد یافت. وی استدلال کرد که پاسخ مالی دولت ایالات متحده به درگیری‌های خاورمیانه منجر به چاپ پول بیشتر و آغاز روند صعودی جدیدی برای بیت‌کوین خواهد شد.

هیز در یک پست وبلاگی نوشت:

ما می‌دانیم که جنگ تورمی است و دولت آمریکا برای تأمین مالی جنگ باید پول قرض کند و بمب بفروشد. بانک مرکزی و سیستم بانکی تجاری ایالات متحده با چاپ پول و افزایش ترازنامه‌های خود، این بدهی را می‌خرند. بنابراین، با شدت گرفتن جنگ، ارزش بیت‌کوین به شدت در برابر پول فیات افزایش خواهد یافت.

او تأکید کرد که درگیری‌های جهانی، به‌ویژه آن‌هایی که شامل ایالات متحده هستند، منجر به افزایش نقدینگی می‌شوند و در نتیجه، بیت‌کوین که دارایی غیرمتمرکز است، از این شرایط سود خواهد برد. هیز به دوره‌های بحران انرژی، مانند تحریم نفتی عرب‌ها در ۱۹۷۳ اشاره کرد و معتقد است که بیت‌کوین، که اغلب «طلای دیجیتال» نامیده می‌شود، در این محیط مانند طلا عمل خواهد کرد.

نمودار قیمتی بیت کوین
نمودار قیمتی بیت کوین

با توجه به افزایش تنش‌های خاورمیانه، هیز هشدار داد که تخریب زیرساخت‌های انرژی ممکن است قیمت انرژی را افزایش داده و بیت‌کوین را به قیمت‌های بالاتر سوق دهد، زیرا بیت‌ کوین به‌عنوان «انرژی ذخیره‌شده در بازارهای مالی» عمل می‌کند.

هرچند او هشدار داد که ممکن است بازارهای کریپتو در صورت بی‌ثباتی بازارهای جهانی، با افت قیمت مواجه شوند. هیز همچنین به سیاست‌های پولی آمریکا اشاره کرد که به نفع هزینه‌های بدهی‌محور است و بر این باور است که بیت‌کوین در بلندمدت همچنان صعودی خواهد بود.

در نهایت، هیز به معامله‌گران توصیه کرد که از تصمیمات احساسی ناشی از تحولات سیاسی دوری کنند و سرمایه خود را به دارایی‌هایی که در برابر تورم مقاوم هستند، منتقل کنند.

منبع: decrypt

به این post امتیاز دهید
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید