قیمت بیت کوین در ۱۹ آوریل با نوسانات شدیدی همراه بود که ناشی از سرریز ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه به بازارهای مالی ارزیابی می‌شود. به دنبال بسته شدن معاملات در ۲۹ فروردین، قیمت بیت‌کوین همزمان با افزایش تنش‌های جدید بین ایران و اسرائیل، به پایین‌ترین سطح خود در هفت هفته گذشته یعنی ۵۹,۶۳۰ دلار سقوط کرد. این آشفتگی، کاهش قابل توجهی نسبت به اوج اخیر بیت کوین در حدود ۷۰,۰۰۰ دلار را رقم زد.

با این حال، انتشار شایعاتی مبنی بر عدم تشدید اوضاع، منجر به جهش سریع در قیمت جفت ارز BTC/USD شد. این ارز دیجیتال با تقاضای لحظه‌ای به بالاترین قیمت محلی یعنی ۶۵,۱۹۰ دلار رسید. اسکیو (Skew)، تحلیلگر برجسته بازار، اشاره کرد که هر دو موقعیت خرید و فروش کوتاه بیت‌کوین تحت تأثیر نوسانات قرار گرفته‌اند، با این حال خریداران پس از جهش اخیر، علاقه قابل توجهی از خود نشان داده‌اند.

بررسی داده‌های بازار نشان می‌دهد نقدشوندگی قابل توجه فروشندگان بین ۶۴,۰۰۰ تا ۶۵,۰۰۰ دلار به سرعت جذب شد و سفارش‌های خرید قابل ملاحظه‌ای در حدود ۶۱,۲۰۰ دلار برای حمایت از حرکت صعودی ظاهر گردید. مجموع لیکویید شدن‌های کوتاه در تمامی ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۳۷ میلیون دلار رسید.

در همین حال، با نزدیک شدن به رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین، توجه بازار به جای رویداد قریب الوقوع، به سمت نوسانات قیمت کوتاه مدت تغییر یافته است. با این حال، شرکت تجاری QCP Capital به شکل‌گیری سطح حمایتی پایه در نزدیکی پایین‌ترین سطوح اخیر اشاره کرد که نشان دهنده ثبات احتمالی بازار است.

با افزایش انتظارات برای یک رالی بالقوه پیش از نصف شدن، معامله‌گران شروع به تمرکز بر حفظ قیمت نهایی هفتگی نمودار کندل استیک بیت کوین کرده‌اند. کریپتو اد (Crypto Ed)، تحلیلگر بازار، با ابراز اطمینان نسبت به کف بازار، اظهار داشت که در صورت عدم رخداد تحولات مهم در خاورمیانه، بیت‌کوین می تواند مسیر صعودی بعدی خود را آغاز کند و یک رالی امدادی را به راه اندازد.

منبع: Cointelegraph