ورود استیبل کوین FDUSD به شبکه‌ی بلاکچین Sui - مجله رمزینکس

ورود استیبل کوین FDUSD به شبکه‌ی بلاکچین Sui

کاغذ آبی پاره شده با نام کوین FDUSD
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

شرکت معتبر هنگ کنگی، First Digital Trust، از ورود استیبل‌کوین باثبات خود، FDUSD، به ارزش ۳ میلیارد دلار آمریکا به شبکه بلاک‌چین Sui خبر داد. این اقدام پس از راه‌اندازی موفق FDUSD روی بلاک‌چین‌های اتریوم (ETH) و بایننس چین (BNB) صورت می‌گیرد. Vincent Chok، مدیرعامل شرکت، هدف از این حرکت را افزایش پذیرش FDUSD در میان بازیگران فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) عنوان کرد.

FDUSD که تحت نظارت قوانین دارایی‌های دیجیتال هنگ کنگ و با پشتوانه اوراق خزانه ایالات متحده و سپرده‌های بانکی معتبر منتشر شده است، به سرعت به یکی از چهار استیبل‌کوین برتر بازار تبدیل شد. این استیبل‌کوین تنها پس از تتر (USDT) از شرکت تتر، دلار آمریکا کوین (USDC) از شرکت سیرکل و دای (DAI) از میکردائو قرار می‌گیرد. از زمان عرضه در سال گذشته، FDUSD توانسته به ارزش بازار چشمگیر ۳.۳ میلیارد دلار دست یابد.

رشد قابل توجه FDUSD تا حد زیادی مرهون تبلیغات معاملاتی صرافی بایننس است، به خصوص پس از تعطیلی استیبل‌کوین بایننس دلار آمریکا (BUSD) که توسط پکسوس صادر می‌شد و این اتفاق به دنبال اقدامات نظارتی ایالت نیویورک رخ داد. حجم معاملات FDUSD در ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۱۰ میلیارد دلار فراتر رفته است که بخش قابل توجهی از آن ناشی از جفت‌های معاملاتی اسپات بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و تتر (USDT) در صرافی بایننس است.

آقای Chok ضمن اشاره به حمایت قاطع شبکه Sui از فضای DeFi و رشد چشمگیر آن در یک سال گذشته، بر فرصت‌های همکاری و منافع متقابل ناشی از حضور FDUSD به عنوان اولین استیبل‌کوین اصلی با انتشار بومی (native) روی شبکه Sui تأکید کرد.

طبق داده‌های DefiLlama، شبکه Sui که توسط تیمی مجرب و باتجربه پشت پروژه Diem کریپتو از شرکت Meta توسعه یافته است، شاهد افزایش قابل توجه فعالیت‌های DeFi بوده است. ارزش کل قفل‌شده (TVL) این شبکه طی شش ماه از ۱۰۰ میلیون دلار به حدود ۷۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

با ورود FDUSD به شبکه Sui، این استیبل‌کوین به اولین استیبل‌کوین برتر با انتشار بومی روی این شبکه تبدیل می‌شود. پیش از این، شبکه Sui میزبان ۳۴۰ میلیون دلار از استیبل‌کوین‌های USDC و USDT بود، اما کاربران برای انتقال توکن‌ها از سایر بلاک‌چین‌ها مجبور به استفاده از بریج‌ها بودند که با هزینه و ریسک همراه بود.

Greg Siourounis، مدیرعامل سازمان توسعه اکوسیستم بنیاد Sui، ابراز داشت که این یکپارچه‌سازی تأثیر بسزایی بر جامعه Sui خواهد داشت و با افزایش نقدینگی، گسترش کاربردهای شبکه و ایجاد امکانات جدید برای توسعه‌دهندگان و کاربران همراه خواهد بود.

در نتیجه، تصمیم شرکت First Digital Trust برای گسترش FDUSD به بلاک‌چین Sui، تعهد این شرکت به پیشبرد پذیرش گسترده امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و استفاده از اکوسیستم‌های نوظهور بلاک‌چین برای کاربرد استیبل‌کوین‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. این حرکت استراتژیک نه تنها باعث تنوع‌بخشی به دسترسی FDUSD می‌شود، بلکه نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت شبکه Sui ایفا خواهد کرد.

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید