بهترین زمان خرید بیت کوین الان است؟! روند صعودی شروع شد🤑

بهترین زمان خرید بیت کوین با شروع روند صعودی

بیت کوین و نقاشی رنگارنگ گاومیش نشانه‌ی شروع بازار صعودی
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیلگر برجسته‌ی بازار ارز دیجیتال، رکت‌کپیتال، در ۲۲ اردیبهشت با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اعلام کرد که به نظر می‌رسد بیت کوین (BTC) از منطقه‌ی خطر خارج شده و به ناحیه‌ی انباشت مجدد وارد شده است.

رکت‌کپیتال با استناد به نموداری که به اشتراک گذاشت، استدلال کرد که بیت‌کوین روند اصلاح قیمتی پس از آخرین هاوینگ را به پایان رسانده است و ممکن است طی دو روز آینده به طور کامل از منطقه‌ی پرریسک خارج شود.

کاهش‌های اخیر قیمت بیت کوین در حال اتمام است

رکت‌کپیتال برای پشتیبانی از تحلیل خود، به چرخه‌ی پس از هاوینگ سال ۲۰۱۶ اشاره کرد. در آن دوره، سه کندل نزولی درنگیرنده (Engulfing) طی ۲۱ روز در نمودار قیمت بیت کوین ظاهر شدند. با این حال، این ارز دیجیتال بعدها توانست طی چند ماه از سطح ۴۲۵۰ دلار عبور کند.

مشابه با سال ۲۰۱۶، در نمودار سال ۲۰۲۴ نیز مجموعه‌ی دیگری از کندل‌های نزولی شکل گرفته است که حاکی از نزدیک شدن اصلاح قیمت بیت کوین به انتهای مسیر خود می‌باشد. در زمان نگارش این تحلیل، قیمت بیت کوین برابر با ۶۰,۷۸۳ دلار بود.

این رقم بیانگر کاهش ۵.۶۱ درصدی طی هفت روز گذشته است. افت ناگهانی قیمت منجر به لیکویید شدن تعداد قابل توجهی از قراردادهای بیت‌کوین در بازار شد.

تحلیلگران وب‌سایت AMBCrypto با استفاده از داده‌های وب‌سایت هیبلاک (Hyblock)، به وجود یک ناحیه‌ی آهنربایی (Magnetic Zone) در اطراف سطوح لیکوییداسیون پی برده‌اند. این اندیکاتور سطوح قیمتی را که در آن‌ها معامله‌گران در معرض خطر لیکویید شدن قرار دارند، نمایش می‌دهد.

ناحیه‌ی آهنربایی (مشخص‌شده با رنگ آبی) نشان‌دهنده‌ی سطح بالایی از نقدشوندگی است و این احتمال را مطرح می‌کند که قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت به سمت آن، یعنی سطح ۶۵,۰۶۵ دلار، حرکت کند.

با این حال، این سناریو تنها در صورتی محقق می‌شود که بیت‌کوین بتواند روند صعودی مجدد (Bounce) را آغاز کند. ناتوانی در معکوس کردن روند صعودی می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت شود.

از طرف دیگر، منفی بودنِ CLLD (تغییر سطح کل لیکوییداسیون تجمعی) می‌تواند نشانه‌ای مثبت تلقی گردد. مقادیر منفی CLLD نشان می‌دهد که معامله‌گران با پوزیشن‌های فروش یا شورت بیشتر تحت فشار لیکویید شدن قرار دارند. تداوم این روند می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت بیت‌کوین باشد.

نمودار سطوح لیکوییداسیون بیت کوین از Hyblock
نمودار سطوح لیکوییداسیون بیت کوین (منبع: Hyblock)

نشانه‌هایی از انباشت مجدد از سوی دارندگان بلندمدت (هودلرها)

تحلیل داده‌های وب‌سایت گلس‌نود نیز حاکی از پتانسیل افزایش قیمت بیت کوین است. معیار مورد بررسی، «تغییر خالص موقعیت هودلرها» (Hodler Net Position Change) نام دارد.

این معیار، خالص موقعیت ماهانه‌ی سرمایه‌گذاران بلندمدت را ردیابی می‌کند. اگر مقدار این معیار منفی باشد، به این معنی است که دارندگان بیت کوین در حال کسب سود یا نقد کردن دارایی‌های خود هستند.

با این حال، یک مقدار مثبت در «تغییر خالص موقعیت هودلرها» نشان‌دهنده‌ی انباشت مجدد است. تا اوایل اردیبهشت، این معیار منفی بود که نشان می‌داد سرمایه‌گذاران در حال سودگیری هستند. اما از اواسط این ماه، این روند تغییر کرده است. به طور خاص، دارندگان بلندمدت در روز ۲۱ اردیبهشت، ۲۶,۹۹۰ بیت‌کوین خریدند. به نظر می‌رسد این روند انباشت همچنان ادامه دارد.

حفظ این شتاب می‌تواند اطمینان حاصل کند که بیت کوین در روزهای آینده بالای سطح ۶۰ هزار دلار معامله شود. در بلندمدت، این موضوع می‌تواند برای شکل‌گیری یک روند صعودی قابل توجه، حیاتی باشد.

با وجود این، تحلیلگران همچنان محتاط هستند زیرا بیت‌کوین ممکن است قبل از شروع روند صعودی باثبات با کاهش بیشتر روبرو شود.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

1