جهش ۴۹ درصدی نرخ سوزاندن شیبا اینو، ماجرا چیست؟ - مجله رمزینکس

جهش ۴۹ درصدیِ نرخ سوزاندن شیبا اینو: ماجرا از چه قرار است؟

سگ نژاد شیبا در پس‌زمینه سیاه
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

هفته گذشته، شاهد کاهش قابل توجهی در نرخ سوزاندن توکن شیبا اینو (SHIB) بودیم که با افت قیمت این توکن همزمان شده بود. در آن بازه زمانی، تعداد توکن‌های سوزانده شده به صورت روزانه به شدت کاهش یافت و نرخ سوزاندن را با چالش مواجه کرد. با این حال، در اواخر این هفته، شاهد تغییر محسوسی در روند مذکور بودیم. نرخ سوزاندن شیبا اینو با جهشی چشمگیر مواجه شد که به نظر می‌رسد تحت تأثیر اقدامات توسعه‌دهنده اصلی پروژه قرار گرفته است.

افزایش چشمگیر نرخ سوزاندن شیبا اینو

بر اساس داده‌های وبسایت Shibburn که به ردیابی نرخ سوزاندن شیبا اینو اختصاص دارد، شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد توکن‌های SHIB ارسالی به آدرس سوزاندن بوده‌ایم. در یک دوره ۲۴ ساعته، مجموعا ۸۷.۷۶ میلیون توکن سوزانده شده است که منجر به افزایش نرخ سوزاندن به میزان خیره‌کننده‌ی ۴۸.۵۵۴ درصد شده است.

نکته قابل توجه این است که کل توکن‌های سوزانده شده تنها از دو کیف پول مجزا ارسال شده‌اند. تراکنش اول از کیف پولی با شناسه «۰xb8001c3» بوده که در روز چهارشنبه مجموعا ۶۱.۹ میلیون توکن را به آدرس سوزاندن ارسال کرده است. تراکنش بعدی تنها دو ساعت بعد از کیف پولی با شناسه «۰xa9d1e0» انجام شده که حاوی ۲۵.۸۵ میلیون توکن SHIB بوده است.

این میزان با روز گذشته که تنها ۱۸۰.۳۷۵ توکن در یک تراکنش ۲۴ ساعته سوزانده شده بود، تفاوت بسیار چشمگیری دارد. این رقم ناچیز، باعث کاهش شدید نرخ سوزاندن شیبا اینو به میزان ۹۹.۵۹ درصد شد.

با وجود افزایش چشمگیر روز گذشته، نرخ سوزاندن در بازه زمانی هفتگی همچنان نسبت به هفته قبل عملکرد ضعیفی داشته است. داده‌های Shibburn نشان می‌دهد که در هفت روز گذشته، ۲۷۵.۵۷ میلیون توکن سوزانده شده است که معادل کاهش ۴.۶۳ درصدی است.

دلیل افزایش نرخ سوزاندن شیبا اینو

عوامل مختلفی می‌توانند باعث افزایش نرخ سوزاندن شوند، از بهبود نگاه کلی جامعه به این ارز دیجیتال تا اقدام تیم شیبا اینو به سوزاندن مستقیم توکن‌ها. اما به نظر می‌رسد این بار هیچ‌کدام از این دو عامل در میان نبوده و روند فعلی سوزاندن، ارگانیک به نظر می‌رسد.

این امر می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت نگاه خوش‌بینانه در بین سرمایه‌گذاران شیبا اینو باشد، به‌خصوص زمانی که صحبت از تلاش برای کاهش تعداد توکن‌های SHIB در گردش به میان می‌آید. با کاهش عرضه، تقاضا از عرضه پیشی ‌می‌گیرد و در نتیجه، قیمت شیبا اینو می‌تواند با افزایش روبرو شود.

قیمت SHIB پس از انجام تراکنش‌های سوزاندن، در حال حاضر با افزایش جزئی ۰.۳۲ درصدی روبرو است. با این حال، با توجه به نوسان قیمت بیت‌کوین و جهت‌گیری نزولی آن، احتمالا این روند بهبود، دوام زیادی نداشته باشد.

منبع: Bitcoinist

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید