چگونه تتر بخریم؟‌ آموزش نحوه خرید تتر (USDT)

آموزش نحوه خرید تتر (USDT)

تصویر نماد تتر و سبد خرید با پس زمینه سبز
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۹ تیر ۱۴۰۳

در بازار ارزهای دیجیتال، نحوه خرید تتر تاثیر زیادی بر کارآمدی معاملات و هزینه نهایی شما دارد. تتر معروف‌ترین استیبل کوین بازار است که به منظور ثبات قیمت و سهولت کاربران ساخته شده است. سرمایه‌گذاران از استیبل‌کوین‌ها برای کاهش نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند که امکان ذخیره امن‌ پول و تسهیل معاملات در پلتفرم‌های مختلف را فراهم می‌کنند. استیبل کوین‌هایی مانند تتر همچنین می‌توانند خطرات مرتبط با عدم وجود مقررات در بازار ارزهای دیجیتال را کاهش دهند؛ اما چگونه تتر بخریم؟ با رمزینکس همراه باشید.

نحوه خرید تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال

نمایشگر موبایل که لوگوی تتر را نشان می‌دهد و روی کیبورد لبتاپ قرار دارد.
تتر (Tether) یک ارز دیجیتال و یک استیبل کوین است، به این معنا که هر واحد USDT توسط یک دلار آمریکا (USD) پشتیبانی می‌شود.

با دنبال کردن مراحلی که در ادامه خواهیم گفت، می‌توانید فرآیند خرید تتر را از طریق یک صرافی ارز دیجیتال یا یک بروکر انجام دهید و تصمیمات مالی بگیرید که با اهداف شما از سرمایه‌گذاری شما همسو باشد.

۱. انتخاب صرافی ارز دیجیتال

برای خرید تتر، یک صرافی ارز دیجیتال مانند رمزینکس بایننس، کوکوین یا مکسی را انتخاب کنید. این پلتفرم‌ها از نظر پیچیدگی و کارمزدها متفاوت هستند، بنابراین قبل از انتخاب، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید؛ اما با توجه به تحریم‌های اعمال شده بر کاربران ایرانی و نیاز به احراز هویت در پلتفرم‌های خارجی، صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهترین گزینه است. پس از انتخاب پلتفرم:

  1. یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  2. به بخش ترید یا بازار اسپات (Spot Market) بروید.
  3. مراحل خرید USDT را دنبال کنید.

سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند تتر را از طریق بروکرهای ارزهای دیجیتال با انتخاب یک پلتفرم معتبر مانند Bitpanda و Exness خریداری کنند. این بروکرها فرآیند خرید را با ارائه رابطی کاربر پسند ساده می‌کنند، اگرچه برخی ممکن است کارمزدهای بالاتری دریافت کنند یا از فروش داده‌های معامله گران سود ببرند. ضمن اینکه چنین پلتفرم‌هایی برای کاربران ایرانی پیشنهاد نمی‌شود.

کاربران همچنین در برخی صرافی‌های خاص مثل رمزینکس می‌توانند شبکه بلاکچین تتر (USDT) را انتخاب کنند، از جمله تتر شبکه اتریوم (ERC-20) و شبکه ترون ( TRC-20).

هنگام انتخاب پلتفرم معاملاتی، امنیت، کارمزدها، رابط کاربری و قیمت لحظه ای تتر را در اولویت قرار دهید. علاوه بر این، برای سرمایه‌گذاری، سرویس‌های معتبری را انتخاب کنید که مطابق با استانداردهای مقرراتی کشور باشد.

۲. انتخاب روش پرداخت

برای شروع فرآیند خرید تتر در یک صرافی ارز دیجیتال، وجوه را از طریق نقل و انتقالات بانکی، کارت‌های اعتباری یا نقدی (مختص پلتفرم‌های خارجی) یا رمزارزها واریز کنید. هنگام انتخاب روش پرداخت، کارمزد تراکنش، زمان پردازش تراکنش و راحتی شخصی‌ را در نظر بگیرید. سپس به سادگی به بخش واریز یا “Deposit” بروید، تراکنش واریز را انجام دهید تا وجه لازم برای خرید تتر را تامین کنید.

تقریباً در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی، احراز هویت پس از ایجاد حساب کاربری و انتخاب روش پرداخت الزامی است. این فرآیند مستلزم ثبت اطلاعات شخصی، مانند کارت ملی، برای پیروی از استانداردهای قانونی است. با این حال، احراز هویت در اکثر صرافی‌های بین المللی برای کاربران ایرانی ممکن نیست چرا که با خطر مسدود شدن حساب خود به دلیل تحریم‌ها رو به رو خواهید شد.

۳. سفارش گذاری

پس از واریز وجه به صرافی، زمان ثبت سفارش فرا رسیده است. برای ثبت سفارش و خرید USDT باید به بخش بازار معاملاتی یا ترید (Trade) بروید.

جفت معاملاتی تتر (IRT/USDT) را انتخاب کنید، سفارش بازار (market order) یا سفارش لیمیت (limit order) را انتخاب کرده و مقدار مورد نظر USDT را وارد نمایید؛ سپس جزئیات سفارش را بررسی و معامله را تایید کنید. پس از این فرآیند خرید شما نهایی شده و تتر به حسابتان واریز می‌شود.

نحوه خرید تتر در پلتفرم P2P

برخلاف صرافی‌های مرسوم، پلتفرم‌های P2P مانند Bybit، خریداران و فروشندگان را مستقیماً به یکدیگر متصل کرده و انعطاف‌پذیری در شرایط معامله را فراهم می‌کنند. برخی این روش را به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها ترجیح می‌دهند.

با این حال، احتیاط ضروری است زیرا تراکنش‌های P2P دارای خطرات ذاتی، از جمله کلاهبرداری‌ و اختلافات احتمالی است. برای انتخاب یک پلتفرم P2P قابل اعتماد، نظرات کاربران، اعتبار پلتفرم و ویژگی‌های امنیتی آن را در نظر بگیرید.

هنگامی که برای خرید تتر آماده شدید ، یک فروشنده قابل اعتماد را پیدا کنید، اعتبار و سابقه تراکنش آنها را تایید کرده و در مورد روش پرداخت به توافق برسید. اطمینان حاصل کنید که نرخ ارز منصفانه و رقابتی است. پس از تایید پرداخت، دستورالعمل‌های پلتفرم را دنبال کنید و از پلتفرم‌هایی با سرویس‌های امانی (Custody) برای کاهش خطرات مرتبط با تراکنش‌های P2P استفاده کنید.

نحوه خرید تتر از طریق کانال یا ربات تلگرام

تلگرام راهی ساده برای تراکنش‌های ارز دیجیتال ارائه می‌کند. کانال‌ها و ربات‌های مختلف تلگرام خرید تتر را تسهیل می‌کنند و خریداران را مستقیماً به فروشندگان وصل می‌کنند. کاربران می‌توانند برای خرید تتر، تعامل با فروشندگان و مذاکره در مورد شرایط، به کانال‌ها یا ربات‌های تلگرام بپیوندند.

این یک روش کاربر پسند و مستقیم بوده و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تراکنش‌ها به صورت امن انجام می‌شوند. همیشه قبل از اقدام، صحت و اعتبار کانال تلگرام و اعتبار فروشنده را بررسی کنید و سعی کنید فرآیند خرید از طریق تلگرام را به گزینه‌ای مطمئن تبدیل کنید.

 نحوه خرید تتر با استفاده از صرافی غیرمتمرکز (DEX)

سرمایه‌گذاران برای خرید تتر همچنین می‌توانند ارزهای دیجیتال دیگر را با USDT در یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) مانند PancakeSwap یا Uniswap مبادله کنند.

برای مبادله رمزارزها با تتر، پلتفرمی را انتخاب کنید که از جفت معاملاتی USDT پشتیبانی می‌کند. یک والت دیجیتال را به DEX متصل کنید و توکنی را که برای مبادله با تتر در نظر گرفته شده است، واریز کنید.

به رابط معاملاتی بروید، جفت معاملاتی USDT مورد نظر را انتخاب و مبلغ را وارد کنید. بعد از تایید جزئیات تراکنش معامله را انجام دهید. از آنجایی که DEX ها بر روی شبکه های بلاکچین کار می‌کنند، تراکنش‌ها مستقیما بین کاربران انجام می‌شود و کنترل و حریم خصوصی بیشتری برایتان فراهم می‌شود.

مراقب کارمزد گس‌فی (Gas fee) باشید و اطمینان حاصل کنید که توکن‌ کافی در کیف پول خود برای پرداخت این کارمزدها دارید. پس از تکمیل معامله یا سواپ (Swap)، تترها در کیف پول شما خواهد نشست.

با USDT چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

تصویری از سکه های تتر USDT
اصلی‌ترین کاربرد تتر برای انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال است که می‌توان آن را با سایر رمزارزها مبادله کرد.

پس از به دست آوردن تتر، سرمایه‌گذاران چندین گزینه دارند. استفاده از USDT امکان تنوع بخشیدن به سبد سرمایه را با خرید مستقیم سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها یا پلتفرم‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند.

علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در کشورهای خارجی همچنین می‌توانند از امکان خرید تتر با استفاده از کارت‌های هدیه Walmart، Steam Wallet، Amazon یا سایر شرکت‌های فروش اینترنتی بهره ببرند. علاوه بر این، پلتفرم‌های بانکی مانند Revolut و MoonPay، روش خرید و فروش تتر را مستقیماً با استفاده از ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌هایشان تسهیل می‌کند.

سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند از طریق حساب‌های پس‌انداز ارزهای دیجیتال، برعکس شیوه‌های بانکداری سنتی، از تترهای خود سود به دست بیاورند. این حساب‌ها کاربران را قادر می‌سازد USDT را سپرده‌گذاری کرده و نرخ‌ بهره‌ای که اغلب از بهره بانکی بالاتر است را کسب کنند و فرصتی منحصر به فرد برای رشد دارایی‌های خود فراهم نمایند.

جمع بندی

در این مقاله نحوه خرید تتر و راه‌های مختلف مبادله آن را آموزش دادیم. تتر ابزاری پایدار و راحت برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. پیوند آن با دلار، آن را به یک گزینه محبوب برای تریدرهایی تبدیل می‌کند که به دنبال ثبات و نقدینگی فوری در بازار پرنوسان رمزارزها هستند. با این حال، کاربران باید تتر را فقط از صرافی‌های معتبر خریداری کنند.

برای خرید تتر، می‌توانید از صرافی‌های ارزهای دیجیتال مختلف که از جفت‌های معاملاتی USDT پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. با ایجاد یک حساب کاربری در یک صرافی قابل اعتماد، کاربران می‌توانید وجوه خود (ریال) را واریز کرده و آن‌ها را در بازار ریالی با USDT مبادله کنید. حال شما با کدام روش خرید و فروش تتر موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا می‌توانم تتر را مستقیما با ارز فیات (دلار، یورو و غیره) خریداری کنم؟

بله، برخی از صرافی‌ها به شما امکان می‌دهند تتر را مستقیماً با ارز فیات خریداری کنید. نمونه‌هایی از صرافی‌هایی که خرید مستقیم فیات به USDT را ارائه می‌دهند، عبارت‌اند از رمزینکس، بایننس، کوکوین، مکسی و غیره.

آیا خرید تتر کارمزد دارد؟

بله، معمولاً هنگام خرید تتر کارمزدهایی باید بپردازید. این کارمزدها بسته به صرافی و روش پرداختی که انتخاب می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. کارمزدهای رایج شامل کارمزد تراکنش، کارمزد واریز/برداشت و کارمزد معاملاتی است. بررسی کارمزد پلتفرم انتخابی خود قبل از خرید ضروری است.

آیا خرید تتر امن است؟

اگر از صرافی‌های معتبر و مطمئن استفاده کنید، خرید تتر می‌تواند امن باشد. انتخاب صرافی‌هایی با ویژگی‌های امنیتی قوی، مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) و ذخیره‌سازی سرد برای وجوه مشتری، بسیار مهم است.

آیا می‌توانم از تتر در هر صرافی ارز دیجیتال استفاده کنم؟

تتر (USDT) به طور گسترده در اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال پذیرفته شده است. با این حال، همیشه توصیه می‌شود قبل از خرید بررسی کنید که آیا صرافی خاصی که می‌خواهید استفاده کنید از جفت‌های معاملاتی USDT پشتیبانی می‌کند یا خیر.

آیا می‌توانم تتر را دوباره به ارز فیات تبدیل کنم؟

بله. شما می‌توانید تتر را در صرافی‌های ارز دیجیتالی چون رمزینکس دوباره به ارز فیات (مثلاً ریال) تبدیل کنید. به دنبال صرافی‌هایی باشید که جفت‌های معاملاتی USDT به فیات یا گزینه‌های برداشت را ارائه می‌دهند.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر