تحلیل ارز کیک؛ تحلیل بلندمدت ارز پنکیک سواپ - رمزینکس

تحلیل ارز کیک + ویژگی‌های مهم

تحلیل ارز کیک نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال به عنوان توکن بومی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ، در اکوسیستم این صرافی اهمیت زیادی دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ سرمایه‌گذاری زیادی روی نماد اصلی خود یعنی ارز دیجیتال کیک دارد. در واقع این ارز، هم کاربردهای زیادی در اکوسیستم این صرافی دارد و هم می‌توان به آن به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کرد. اما فارغ از این که کدامیک از این اهداف را مد نظر قرار دهیم، باید ابتدا تحلیل ارز کیک را جدی‌تر بگیریم. در این مطلب رمزینکس، ضمن تحلیل بلندمدت ارز پنکیک سوآپ، نگاهی به آینده ارز کیک خواهیم داشت.

نگاهی کوتاه به ارز دیجیتال کیک

پیش از این و در مقاله «ارز دیجیتال کیک چیست»، این ارز دیجیتال را در رمزینکس مورد بررسی کامل قرار داده‌ایم و در اینجا صرفا نگاهی کلی به آن خواهیم داشت. 

ارز دیجیتال کیک (CAKE) توکن بومی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ (PancakeS wap) است. این صرافی بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) فعالیت می‌کند و به کاربران امکان تبادل توکن‌های BEP-20 را می‌دهد.

ویژگی‌های ارز کیک

این توکن ویژگی‌های متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم؛

  • ابزار تبادل غیرمتمرکز: کیک عمدتا در پلتفرم Pancake Swap برای اهداف مختلف از جمله تأمین نقدینگی، کشت سود و در نقش‌های حاکمیتی استفاده می‌شود.
  • استخراج نقدینگی: کاربران می‌توانند توکن‌های کیک خود را برای تامین نقدینگی جفت‌های معاملاتی مختلف در Pancake Swap قرار دهند و توکن‌های اضافی را به عنوان پاداش به دست آورند.
  • کشت سود: دارندگان کیک این امکان را دارند که با گذاشتن توکن‌های خود در استخرهای نقدینگی در کشت سود شرکت کرده و در ازای آن توکن‌های اضافی را به عنوان پاداش برای ارائه نقدینگی به پلتفرم، کسب کنند.
  • حقوق حاکمیتی: دارندگان توکن کیک ممکن است دارای حقوق حاکمیتی باشند که به آنها امکان می‌دهد در فرآیندهای تصمیم گیری مربوط به پلتفرم Pancake Swap شرکت کنند.
توکن cake ، توکن حاکمیتی صرافی پنکیک سواپ است.
با استفاده از توکن کیک می‌توان در صرافی پنکیک سواپ به کسب درآمد پرداخت.

مزایا

مزایایی که ارز کیک در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، فی‌الذات موارد جذابی هستند.

  • کارمزدهای کم تراکنش: زنجیره هوشمند بایننس، یعنی بستری که کیک در آن فعالیت می‌کند، به دلیل کارمزدهای پایین تراکنش در مقایسه با سایر شبکه‌های بلاک‌چین، برای کاربران  شناخته شده است و باعث می‌شود تراکنش‌ها مقرون به صرفه‌تر باشد.
  • توان عملیاتی بالا: BSC توان عملیاتی بالایی را ارائه می‌کند که زمان تأیید تراکنش سریع‌تر و تجربه کاربر کارآمدتر را ممکن می‌سازد.
  • رابط کاربرپسند: پنکیک سوآپ به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربر پسند باشد و با استفاده از رابط کاربری آسان، کاربران را به خود جذب کند و آن را هم برای کاربران باتجربه و هم مبتدی ارزهای دیجیتال، دسترس‌پذیرتر کند.

پیشنهاد خواندنی: بهترین کیف پول ارز کیک کدام است؟

معایب

با وجود امکانات و ویژگی‌های زیادی که ارز کیک در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، نباید از معایب و ریسک‌ها بالقوه آن نیز چشم‌پوشی کرد. از جمله:

  • نگرانی‌های متمرکزسازی: زنجیره هوشمند بایننس، در مقایسه با برخی دیگر از شبکه‌های بلاکچین، متمرکزتر در نظر گرفته می‌شود که نگرانی‌هایی را در مورد عدم تمرکز و مقاومت در برابر نظارت ایجاد می‌کند.
  • ریسک‌های امنیتی: مانند هر پلتفرم مالی غیرمتمرکز (دیفای)، پنکیک سوآپ و توکن مرتبط با آن ممکن است با خطرات امنیتی، از جمله آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند و سوء استفاده‌های بالقوه مواجه باشند.
  • وابستگی به زنجیره هوشمند بایننس: موفقیت و پایداری ارز کیک ارتباط تنگاتنگی با زنجیره هوشمند بایننس دارد. هرگونه مسئله یا حواشی مرتبط با بایننس می‌تواند روی توکن کیک و اکوسیستم آن تأثیر بگذارد.

تحلیل ارز کیک بر اساس معیارهای مختلف

برای اینکه بتوان تحلیل همه‌جانبه‌ای از ارزهای دیجیتال به دست داد، باید معیارهای متنوعی را برای تایم‌فریم‌های مختلف در نظر گرفت. در تحلیل ارز کیک هم باید به همین ترتیب عمل کرد. 

ارز کیک در CoinMarketCap از نظر ارزش بازار در رتبه ۱۰۵ قرار دارد. نمای کلی پیش‌بینی قیمت Pancake Swap برای سال ۲۰۲۴ یک کانال نزولی ایجاد کرد که به عنوان کانال سقوط شناخته می‌شود. 

برای اینکه بتوان تحلیل همه‌جانبه‌ای از ارزهای دیجیتال به دست داد، باید معیارهای متنوعی را برای تایم‌فریم‌های مختلف در نظر گرفت.
ارز کیک در CoinMarketCap از نظر ارزش بازار در رتبه ۱۰۵ قرار دارد.

در زمان تجزیه و تحلیل، قیمت کیک روی ۲.۷۴۹ دلار قرار داشت. اگر روند الگو ادامه یابد، ممکن است قیمت کیک به سطوح مقاومت ۴.۰۳۲ دلار و ۱۰.۹۲۰ دلار برسد. اگر روند معکوس شود، ممکن است قیمت کیک به حمایت ۲.۴۳۴۴ دلار و ۱.۰۸۶ دلار سقوط کند.

اگر تحلیل تریدینگ ویو را مدنظر قرار دهیم، می‌توانیم موارد زیر را به عنوان سطوح مقاومت و حمایت کیک برای سال ۲۰۲۴ تجزیه و تحلیل و شناسایی کنیم.

سطح مقاومت ۱۲.۹۱۵ دلار
سطح مقاومت ۲ ۴.۲۵۰ دلار
سطح حمایت ۱۲.۰۸۳ دلار
سطح حمایت ۲۱.۴۶۳ دلار

تحلیل قیمت کیک بر اساس شاخص‌های تحلیل تکنیکال مانند حجم نسبی (RVOL)، میانگین متحرک (MA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) انجام شده و می‌توان موارد زیر را در مورد بازار فعلی کیک در سال ۲۰۲۴ استخراج کرد؛

اندیکاتورهدفتحلیلنتیجه‌گیری
میانگین متحرکماهیت روند فعلی با مقایسه میانگین قیمت بیش از ۵۰ روزمیانگین ۵۰ روز: ۲.۷۷۵ دلارقیمت: ۲.۸۰۹ دلاربازار گاوی/ روند صعودی
RSIابعاد تغییر قیمت؛ تجزیه و تحلیل و شرایط خرید بیش از حد ۶۲.۶۶بیشتر از ۳۰: فروش بیش از حد۵۰ تا ۷۰: خنثیکمتر از ۷۰: خرید بیش از حدخنثی
حجم نسبیحجم معاملات دارایی در رابطه با میانگین حجم اخیر آنپایین‌تر از خط برشحجم پایین

قدرت و نوسان ارز کیک با استفاده از شاخص‌های تحلیل تکنیکال یعنی میانگین جهت شاخص (ADX) و شاخص نوسان نسبی (RVI) تجزیه و تحلیل شده است. این تحلیل‌ها نشان‌دهنده نتایج زیر در مورد حرکت قیمت کیک است.

اندیکاتورهدفتحلیلنتیجه‌گیری
ADXقدرت حرکت روند۱۷.۷۷۹روند ضعیف
RVIنوسانات در یک دوره خاص۷۰.۱۲بیشتر از ۵۰: پایینکمتر از ۵۰: بالانوسان بالا

احتیاط کنید!

تحلیل ارز کیک نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال به عنوان توکن بومی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ، در اکوسیستم این صرافی اهمیت زیادی دارد. ارز کیک با ویژگی‌ها و مزایا، همراه با ریسک‌ها و معایب، به عنوان یک گزینه جذاب ارز دیجیتال DeFi تبدیل شده است. تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی‌های قیمت نیز نشان می‌دهد که میزان توجه به عوامل مختلف اقتصادی و فنی اهمیت دارد. 

 پیش‌بینی قیمت Pancake Swap برای سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که روند سقوطی خواهد داشت. در تحلیل تکنیکال هم موارد زیر را شاهد هستیم؛

  • میانگین متحرک نشان می‌دهد که بازار در حال حرکت به سمت صعود است.
  • RSI (شاخص قدرت نسبی) نشان دهنده خرید بیش از حد در بازار است.
  • RVOL (حجم نسبی) هم حجم معاملات پایین نشان می‌دهد که بازار در حالت فروش است.
  • ADX و RVI نیز نشان دهنده روند ضعیف ارز کیک و نوسانات بالای آن است.

سوالات متداول

ارز دیجیتال کیک چیست و در کدام صرافی فعالیت می‌کند؟

ارز دیجیتال کیک توکن بومی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ (PancakeSwap) است. این صرافی بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) فعالیت می‌کند.

پیش‌بینی قیمت ارز کیک در سال ۲۰۲۴ چیست؟

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال کیک برای سال ۲۰۲۴ یک کانال نزولی ایجاد کرده است. با این حال، سطوح مقاومت و حمایت مختلفی برای این ارز در نظر گرفته شده است.

منابع: investing | thenewscrypt

درباره سحر محمدی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید