کاهش نرخ تورم منجر به جهش قیمت بیت کوین شد! - مجله رمزینکس

جهش بیت کوین به بالای ۶۹,۰۰۰ دلار با انتشار داده‌های پایین‌تر از حد انتظار CPI آمریکا

شاخص قیمت مصرف‌کننده یا نرخ تورم و تاثیر آن بر بیت کوین و بازار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا برای ماه پیش، تحرکی اندک را در آمار تورم نشان داد و نسبت به عدد ۳.۴ درصدی ماه آوریل، کاهش جزئی به ۳.۳ درصد را تجربه کرد.

ارقام این شاخص (CPI) ممکن است تأثیر ویژه‌ای بر بازارهای مالی داشته باشد، چرا که کمیته‌ی فدرال بازار آزاد آمریکا (FOMC) قرار است امروز برای تعیین سیاست‌های پولی خود و احتمالاً کاهش نرخ بهره به تبعیت از بانک مرکزی اروپا، تشکیل جلسه دهد.

پایین‌تر بودن اعداد CPI آمریکا نسبت به انتظارات، منجر به نوسانات قیمتی فوری برای بیت کوین و سایر بازارهای ارز دیجیتال شد.

همانطور که پیش‌تر گزارش شده بود، ارز دیجیتال پیشرو، بیت کوین، پیش از اعلام CPI و نشست آتی FOMC، با خروج ۲۰۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، به محدوده‌ی ۶۶,۰۰۰ دلار سقوط کرده بود.

بیت کوین پس از انتشار داده‌های CPI، مقداری از افت خود را جبران کرد و ظرف چند دقیقه، بیش از یک و نیم هزار دلار افزایش یافت. در حال حاضر، بیت کوین با قیمتی اندکی بالاتر از ۶۹,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: CryptoPotato

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید