آیا پذیرش ETFهای اتریوم به نفع بیت کوین است؟ - مجله رمزینکس

موافقت با صندوق قابل معامله‌ی بورسی اتریوم (ETF) چه تأثیری بر بیت کوین دارد؟

در پس‌زمینه یک برج بلند و دو بزینس‌من که در حال دست دادن هستند. در جلوی تصویر نوشته‌ی ETF و علامت‌های بیت کوین.
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۳

مایکل سیلور، بنیان‌گذار شرکت میکرواستراتژی، دیدگاه خود را در رابطه با صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF) مبتنی بر اتریوم (ETH) تغییر داده است. وی معتقد است که چراغ سبز اخیر از سوی سازمان تنظیم مقررات اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای بیت کوین نیز یک خبر مثبت تلقی می‌شود.

سیلور در مصاحبه با پیتر مک‌کورمک، پادکستر حوزه‌ی بیت کوین، در بیست و پنجمین قسمت از پادکست «چه بر سر بیت کوین آمد؟» عنوان کرد:

این رویداد برای بیت کوین مفید است یا خیر؟ به نظر من برای بیت کوین مفید است، در واقع، به عقیده‌ی من ممکن است تأثیر حتی مثبتی بر آن داشته باشد، زیرا از نظر سیاسی از حمایت قوی‌تری برخوردار هستیم و کل صنعت ارزهای دیجیتال نیز پشتیبان ما هستند.

وی پس از تأیید هشت صندوق قابل معامله‌ی بورسی مبتنی بر اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که در تاریخ ۳ خرداد برای لیست شدن در صرافی‌های مربوطه مورد تایید قرار گرفتند، گفت: «این صندوق‌ها به عنوان خط دفاعی دیگری برای بیت کوین عمل می‌کنند.»

سیلور مجدداً تأکید کرد که این اتفاق «پذیرش نهادی [نهادهای مالی بزرگ] را تسریع می‌کند»، چرا که سرمایه‌گذاران محتاط‌تری که قبلاً نگرانی‌هایی داشتند، حالا ارزهای دیجیتال را به عنوان یک کلاس دارایی مشروع به رسمیت خواهند شناخت. علاوه بر این، سیلور توضیح داد که این سرمایه‌گذاران سرمایه خود را در سراسر دارایی‌های دیجیتال مختلف تخصیص می‌دهند، اما بیت‌کوین همچنان به عنوان «پیشرو» در میان ارزهای دیجیتال، بخش عمده‌ای از سرمایه تخصیص داده شده را دریافت خواهد کرد.

وی ادعا کرد: «فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران عمده حالا می‌گویند: “خب، حالا یک کلاس دارایی ارز دیجیتال وجود دارد، شاید ۵ یا ۱۰ درصد را به این کلاس دارایی اختصاص دهیم، اما ۶۰ یا ۷۰ درصد آن را به بیت کوین اختصاص خواهیم داد.”»

سیلور با توجه به اینکه قبلاً تحت این تصور بود که احتمال تایید چنین صندوق‌هایی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بسیار کم است، اذعان کرد که نظرش در مورد صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی بر پایه‌ی اتریوم تغییر کرده است.

او توضیح داد:

دو هفته پیش، به نظر می‌رسید که بیت کوین تنها دارایی خواهد بود که به عنوان یک دارایی اوراق بهادار درآمده و توسط وال استریت به عنوان یک صندوق قابل معامله‌ی بورسی (ETF) ارائه می‌شود و به عنوان تنها دارایی دیجیتال مشروع گسترش خواهد یافت.

کوین‌تلگراف در تاریخ ۱۴ اردیبهشت گزارش داد که سیلور پیش‌بینی کرده بود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اتریوم را به عنوان یک دارایی اوراق بهادار طبقه‌بندی کند و به دنبال آن، بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) نیز به همین شکل در نظر گرفته شوند.

سیلور در آن زمان گفت:

هیچ‌کدام از این توکن‌ها هرگز توسط یک صندوق قابل معامله‌ی بورسی (ETF) پشتیبانی نخواهند شد، هیچ‌کدام از آن‌ها توسط وال استریت پذیرفته نخواهند شد و هیچ‌کدام از آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران نهادی عمده به عنوان دارایی‌های دیجیتال پذیرفته نخواهند شد.

تغییر لحن سیلور در پادکست «چه بر سر بیت کوین آمد؟» مورد توجه جامعه‌ی گسترده‌تر ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

جو کارلاسار، وکیل دعاوی تجاری بیت کوین، در یک پست در ۵ خرداد گفت: «او کمی دارد دیدگاه خود را تغییر می‌دهد.»

ریکی بابی، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، اضافه کرد: «آیا قدم بعدی خرید اتریوم توسط سیلور است؟ این واقعاً یک تغییر دیدگاه قابل توجه است.»

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید