اتریوم نزدیک‌تر از هر زمان به راه‌اندازی ETF - مجله رمزینکس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ممکن است چراغ سبز برای صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم (ETF) نشان دهد

سکه‌های طلایی و درخشان اتریوم
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۳

با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل تصمیم‌گیری در مورد راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم (ETF)، گزارش‌هایی مبنی بر تمایل احتمالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به تأیید این نوع از صندوق‌ها منتشر شده است.

منابع آگاه به شبکه‌ی Fox Business گزارش داده‌اند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با در نظر گرفتن آراء اخیر دادگاه‌ها و مجوز گذشته‌ی خود برای معاملات صندوق‌های آتی ETH، در حال بررسی درخواست‌های ۹ صندوق جدید برای کسب مجوز فعالیت است.

تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های بورس Cboe برای لیست کردن دو صندوق VanEck Ethereum ETF و Ark 21Shares Ethereum ETF در اولویت قرار دارد.

در مجموع، با احتساب VanEck و Ark Invest با ۲۱Shares، تعداد ۹ متقاضی برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم وجود دارد. سایر درخواست‌دهندگان عبارتند از: بلک‌راک، فیدلیتی، گری‌اسکیل (که قصد تبدیل صندوق امانت اتریوم (ETHE) خود به ETF را مشابه با اقدام انجام‌شده برای صندوق امانت بیت‌کوین (GBTC) دارد)، Hashdex، فرانکلین تمپلتون، Invesco با مشارکت Galaxy Digital و Bitwise.

در زمان نگارش این گزارش، قیمت اتریوم به بیش از ۳۸۰۰ دلار رسیده است که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲ درصدی نسبت به روز گذشته می‌باشد.

حجم معاملات ETH در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش قابل توجه ناشی از هیجان پیرامون تأیید احتمالی صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم، به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است. برای درک بهتر، این رقم تنها ۴ میلیارد دلار کمتر از حجم معاملات بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته است.

علاوه بر این، میزان تعهدات باز اتریوم (Open Interest) ۴ درصد دیگر افزایش یافته و به ۱۶ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع با خبر ناخوشایندی برای معامله‌گران مشتقات اتریوم همراه بوده است. طبق گزارش Coinglass، در روز گذشته حدود ۴۳ میلیون دلار از پوزیشن‌های آتی ETH لیکویید شده است که تقریباً دو برابر ارزش لیکوییدی شدن پوزیشن‌های آتی بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته است.

در همین حال، گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، روز گذشته با سوالات چالش‌برانگیزی از سوی کمیته‌ی خدمات مالی مجلس نمایندگان مواجه شد.

نمایندگان جمهوری‌خواه، از جمله رئیس کمیته پاتریک مک‌هنری، نسبت به اعطای مجوز اخیر کمیسیون به شرکت Prometheum برای ارائه‌ی خدمات نگهداری اتریوم ابهاماتی را مطرح کردند.

این واقعیت که Prometheum یک شرکت تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار است و مجوز ارائه‌ی این خدمات را از کمیسیون دریافت کرده است، حاکی از آن است که کمیسیون با اتریوم مانند یک اوراق بهادار رفتار می‌کند – با وجود اینکه بارها از اعلام موضع رسمی خود در این خصوص خودداری کرده است.

لازم به ذکر است نسخه‌ی بدون سانسور دادخواست Consensys علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در خصوص نحوه‌ی برخورد با اتریوم نشان می‌دهد که یک یادداشت داخلی در سال گذشته به کارکنان کمیسیون دستور داده است با ETH مانند یک اوراق بهادار رفتار کنند.

منبع: Decrypt

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر