راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم به تعویق افتاد- مجله رمزینکس

تأخیر در راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF)

سکه‌ی طلایی ارز دیجیتال اتریوم روی یک پارچه‌ی قرمز.
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۳

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ در بخش صندوق‌های قابل معامله بورسی، پس از دریافت دور دوم نظرات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بر روی فرم‌های S-1 مربوط به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF)، تاریخ راه‌اندازی پیش‌بینی‌شده خود را به تعویق انداخت.

تأخیر در فرآیند تأیید فرم‌های S-1

در ماه خرداد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای درخواست‌های ۱۹b-4 از هشت ناشر بالقوه صندوق‌های ETF اتریوم را تأیید کرد. این اقدام، گام نخست برای معرفی نهایی این ابزارهای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شد. مطابق با مقررات ایالات متحده، کمیسیون همچنین ملزم به تأیید فرم‌های S-1 این صندوق‌های پیشنهادی پیش از آغاز معاملات است. این فرم‌ها شامل اطلاعاتی در خصوص اهداف سرمایه‌گذاری، استراتژی‌ها، ریسک‌ها و هزینه‌های مرتبط با هر صندوق می‌باشند.

پس از ارائه اولیه تمامی پیش‌نویس‌های فرم‌های S-1 در ۱۱ خرداد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با نظراتی نسبتاً ملایم پاسخ داد و از تمامی ناشران خواست تا اصلاحات درخواستی را ظرف یک هفته ارائه دهند.

با توجه به سرعت اولیه‌ی فرآیند، آقای بالچوناس پیش‌بینی کرده بود که کمیسیون بتواند تأییدیه‌ی این فرم‌ها را به سرعت صادر کند و ۱۲ تیرماه را به عنوان تاریخ احتمالی راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم پیشنهاد داده بود. با این حال، کمیسیون با تأخیر قابل توجهی به دور دوم نظرات خود پاسخ داده است، هرچند ماهیت این نظرات همچنان اصلاحات جزئی عنوان شده است.

با نزدیک شدن به تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا و محدودیت فعالیت‌های اداری در هفته‌ی آتی، آقای بالچوناس پیش‌بینی می‌کند که کار روی فرم‌های S-1 در هشتم جولای از سر گرفته شود و تأییدیه‌ی آنها اندکی پس از آن صادر گردد.

برخلاف فرم‌های ۱۹b-4، فرم‌های S-1 دارای مهلت نهایی مشخصی نیستند. تأیید نهایی آنها منوط به رضایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از شرایط پیشنهادی ناشران می‌باشد. گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، پیش‌تر در ماه پیش اعلام کرده بود که این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد و تأیید نهایی تا حد زیادی به پاسخگویی مناسب متقاضیان به نظرات کمیسیون بستگی دارد.

پیش‌بینی ورود سریع سرمایه به صندوق‌های ETF اتریوم

در اخبار مرتبط، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران همچنان نسبت به عملکرد آتی صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم خوش‌بین هستند. چارلز یو، معاون تحقیقات در Galaxy Research، در پستی که در تاریخ ۸ تیر منتشر شد، ابراز عقیده کرده است که این صندوق‌ها حداقل ۲۰ تا ۵۰ درصد از تقاضایی را که برای صندوق‌های مشابه بیت‌کوین مشاهده شده است، جذب خواهند کرد.

با برآورد ورود کلی ۱۵ میلیارد دلاری به صندوق‌های ETF بیت‌کوین، آقای یو پیش‌بینی می‌کند که صندوق‌های ETF اتریوم در پنج ماه اول فعالیت خود، ماهانه شاهد ورود یک میلیارد دلار سرمایه باشند. علاوه بر این، وی انتظار دارد که اتریوم به دلیل عواملی همچون تورم خالص پایین‌تر و عرضه محدودتر در صرافی‌ها، حساسیت قیمتی بیشتری را نسبت به این ورود سرمایه نشان دهد.

منبع: bitcoinist

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید