انتقاد ویتالیک بوترین از میم کوین افراد مشهور - مجله رمزینکس

ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم، روند میم کوین های افراد مشهور را مورد انتقاد قرار داد

یک نفر در حال تحلیل نمودار قیمتی
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم و چهره‌ی سرشناس دنیای بلاکچین، در اظهار نظری صریح، روند رو به رشد میم کوین با پشتوانه افراد مشهور را مورد انتقاد قرار داد. او بر این باور است که دارایی‌های دیجیتال نیازمند کاربردهای باارزش و تأثیرگذاری فراتر از صرفاً غنی‌سازی بنیان‌گذاران و پذیرندگان اولیه هستند.

بوترین در رشته‌توییتری خطاب به ۵.۳ میلیون دنبال‌کننده‌ی خود، نارضایتی‌اش را از گرایش به آزمایش دارایی‌های میم توسط افراد مشهور در دوره‌ی اخیر ابراز کرد. وی با اشاره به پروژه‌ی «استونر کتز» – مجموعه‌ای از توکن‌های غیرمثلی (NFT) که با حمایت بازیگران سرشناس اشتون کوچر و میلا کونیس راه‌اندازی شد – اذعان داشت که این پروژه حداقل به لحاظ مفهومی، کاربردی در دنیای واقعی را دنبال می‌کرد.

بوترین در ادامه می‌گوید:

تاکنون از “تمایل به تجربه‌ی افراد مشهور در این دوره” کاملاً ناراضی هستم. با مفهوم “مالی‌سازی به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به هدف” تا زمانی که هدف ارزشمندی مانند مراقبت‌های بهداشتی، نرم‌افزار متن‌باز یا هنر را دنبال کند، می‌توان موافقت کرد. با این حال، در دوره‌ی کنونی (۲۰۲۴) و با ظهور میم کوین های با پشتوانه‌ی افراد مشهور، رویکرد “مالی‌سازی به عنوان محصول نهایی” کاملاً مذموم است. مجموعه “استونر کتز” اشتون و میلا، صرفاً به دلیل تأمین مالی یک نمایش واقعی، بسیار قابل احترام‌تر از هر پروژه‌ی دیگری در این حوزه به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در سال ۲۰۲۳، پروژه‌ی «استونر کتز» را به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی که منجر به ایجاد انتظار سود منطقی در سرمایه‌گذاران می‌شد، به عنوان یک اوراق بهادار ثبت‌نشده اعلام کرد.

بوترین در پایان، معیارهایی را برای کسب احترام وی از سوی میم کوین های با پشتوانه افراد مشهور تشریح می‌کند. به عقیده‌ی او، این توکن‌ها باید دارای دوره‌ی اعتبار چندین ساله، کاربردهایی فراتر از غنی‌سازی افراد مشهور یا پذیرندگان اولیه و ویژگی‌هایی به جز صرفاً قابلیت معامله شدن باشند.

منبع: THE DAILY HODL

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید