پامپ قیمت اتریوم تا کجا ادامه خواهد داشت؟ ⚡️ - مجله رمزینکس

جهش ۵ درصدی قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت: نشانه‌ای از پامپ قیمت پس از تأیید ETF؟

سکه‌ی درخشان اتریوم و نمودار قیمت صعودی در پشت ان
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۳

قیمت اتریوم در معاملات اولیه روز ۷ خرداد، با افزایش چشمگیر ۵ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، در حال نزدیک شدن به مرز ۴۰۰۰ دلار است. این افزایش قابل توجه، امیدواری‌ها را برای آغاز یک روند صعودی (پامپ) پس از تأیید راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی تحت‌پشتوانه اتریوم (ETH ETF) تقویت کرده است.

بر اساس داده‌های وبسایت کوین تلگراف، قیمت اتریوم با رشد تقریباً ۵ درصدی در روز جاری، به بالاترین سطح درون‌روزانه‌ی ۳۹۳۰ دلار دست یافته است. این سطح قیمتی، تنها چند روز پس از تأیید راه‌اندازی ETFهای اتر در ۳ خرداد، برای این ارز دیجیتال به ثبت رسیده بود.

این جهش قیمتی موجب شده است تا اتریوم در مقایسه با بیت کوین (BTC) که تنها ۳.۸ درصد در همین بازه زمانی افزایش یافته است، در یک هفته گذشته رشدی معادل ۲۷.۵ درصد را تجربه کند.

متیو هایلند، تحلیلگر برجسته‌ی بازار ارزهای دیجیتال، امروز در پیامی به ۱۴۳ هزار دنبال‌کننده‌ی خود اعلام کرد که اتریوم با افزایش حجم معاملات، الگوی واگرایی صعودی و خروج قاطع از روند نزولی را تأیید کرده است که اعتبار بیشتری به این جهش قیمتی می‌بخشد.

این حرکت قیمتی قابل توجه در یک بازه زمانی کوتاه، موجی از پیش‌بینی‌ها را از سوی تحلیلگران و ناظران صنعت به راه انداخته است.

آرتور چئونگ، بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری دیفاینس کپیتال، در مطلبی که در تاریخ ۶ خرداد منتشر کرد، پیش‌بینی نمود که قیمت اتر حتی پیش از راه‌اندازی رسمی ETFهای تحت‌پشتوانه، به ۴۵۰۰ دلار خواهد رسید.

وی همچنین در ۵ خرداد، نظرسنجی‌ای را در یک شبکه‌ی اجتماعی (احتمالاً توییتر) برگزار کرد تا میزان تخصیص سبد دارایی دنبال‌کنندگان خود را به اتریوم بسنجد. نتایج این نظرسنجی نشان داد که تقریباً نیمی از ۵۸۰۰ پاسخ‌دهنده، بین صفر تا ۲۵ درصد از دارایی‌های خود را به اتریوم اختصاص داده‌اند.

در همین حال، آنتونی ساسانو، مدرس برجسته‌ی حوزه‌ی اتریوم، پیش‌بینی کرده است که مایکل سیلور، بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی، طی بازه‌ی زمانی شش تا دوازده ماه آینده اقدام به خرید اتر خواهد نمود.

پس از تأیید راه‌اندازی ETFهای تحت‌پشتوانه بیت‌کوین (BTC) در ایالات متحده، قیمت این ارز دیجیتال طی دو ماه بعد، بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.

چنانچه اتریوم از الگوی قیمتی بیت‌کوین پیروی کند، حرکت مشابهی می‌تواند قیمت این دارایی دیجیتال را تا پایان مرداد به بالاترین سطح تاریخی خود در حدود ۶۰۰۰ دلار برساند.

جهش قیمتی قابل توجه اتر، تأثیرات دیگری نیز بر اکوسیستم گسترده‌تر ارزهای دیجیتال به جای گذاشته است.

کل ارزش قفل‌شده در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) طبق آمار وبسایت دیفای‌لاما، به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر یعنی ۱۱۷ میلیارد دلار بازگشته است که ۶۰ درصد آن روی شبکه اتریوم قفل شده است.

علاوه بر این، بر اساس داده‌های L2beat، شبکه‌های راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم نیز با کل ارزش قفل‌شده حدود ۴۷ میلیارد دلار، در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح تاریخی خود به صورت مجموعی هستند.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر