۵ تا از بهترین کیف پول های ریپل +بررسی مزایا
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

بررسی ۵ تا از بهترین کیف پول های ریپل + ویژگی‌ها و مزایا

کوین ریپل در صفحه موبایل و یک ولت دیگر روبه‌روی آن
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حفظ و نگهداری ارزهای دیجیتال در دنیایی کاملا اینترنتی که با یک اشتباه ساده، تمام داروندار یک فرد می‌تواند در لحظه‌ای به باد رود، از واجبات صنعت کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. از طرفی، تنها انتخاب یک مکان امن بدون هیچ تحقیق و پژوهشی نیز می‌تواند منجر به سرنوشتی مشابه شود. 

پس از معرفی پروژه جذاب و انقلابی ارز ریپل در سال ۲۰۱۲، بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال پس از خرید XRP، به دنبال کیف پول اختصاصی ریپل برای نگهداری کریپتوهای خود بوده و هستند. به همین دلیل در این مقاله از رمزینکس، به معرفی و بررسی ۵ تا از بهترین کیف پول‌ های ریپل پرداخته‌ایم. 

بهترین ولت ریپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه به اینکه برای نگهداری ارز ریپل می‌توان از هزاران هزار کیف پولی که در این صنعت وجود دارد، استفاده کرد، باید به خاطر داشت که استفاده از کیف پولی که به طور اختصاصی خدماتی را در رابطه با ارز ریپل ارائه می‌کند، هم می‌تواند امنیت بیشتری داشته باشد، هم می‌تواند در نقل و انتقال آن به هر دلیلی، ساده‌تر باشد. به همین دلیل در انتخاب یک ولت ریپل باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • اگر از کیف پول های ریپل صرفا برای نگهداری ارز XRP استفاده می‌کنید و به اصطلاح هولدر هستید، حتما باید دقت داشته باشید که کیف پول شما حضانتی یا غیرحضانتی است. کیف پول حضانتی، توسط یک شخص ثالث (عمدتا صرافی‌های متمرکز) ارائه می‌شوند اما وبت‌های غیرحضانتی‌، با یک کلید خصوصی مدیریت می‌شوند و تمام کنترل در اختیار کاربر است.
  • حتما در نظر داشته باشید که کیف پول های ریپل انتخابی شما سرد هستند یا گرم. کیف پول گرم، ولت مجازی است که به راحتی قابلیت نصب در تلفن همراه شما را دارد و همواره با استفاده از اینترنت در اختیار شما است. اما کیف پول، ولتی سخت‌افزاری بوده که امنیت بالاتری را به دلیل عدم اتصال به اینترنت دارد.

بهترین کیف پول های ریپل در دنیای کریپتوکارنسی

حال که به طور خلاصه برخی موارد لازم را برای انتخاب یک ولت ریپل بیان کردیم، در ادامه به معرفی پنج مورد از بهترین کیف پول های ریپل پرداخته‌ایم. 

۱- کیف پول Ellipal؛ در صدر بهترین کیف پول های ریپل

در انتخاب بهترین ولت ریپل، امنیت باید در مرکز انتخاب باشد. کیف پول سخت افزاری Ellipal با ارائه چندین پروتکل امنیتی پیشرفته، نام خود را در صدر بهترین کیف پول برای ارز ریپل قرار داده است. ولت Ellipal با استفاده از پروتکلی با نام air-gap، نوعی فضای امن برای تبادلات کاملا آفلاین را فراهم کرده که امکان سرقت ارزهای دیجیتال را از طریق اینترنت به صفر رسانده است. 

کیف پول Ellipal برای انجام تراکنش‌های آفلاین از طریق QR کد، دوربینی را قرار داده تا کاربران بتوانند به راحتی برای تراکنش‌های خود از آن استفاده کنند. این ولت ریپل، از پروتکل امنیتی CC EAL5+ برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال ذخیره شده در خود استفاده می‌کند که Ellipal را تبدیل به پرچمدار بهترین کیف پول های ریپل تبدیل کرده است.

همچنین این کیف پول، ضد آب بوده و از بالغ بر ۱۰ هزار ارز دیجیتال و ۵۰ شبکه مختلف بلاکچینی پشتیبانی می‌کند. همچنین کیف پول Ellipal، امکان ساخت چندین حساب کاربری را در اختیار دارندگان ارز ریپل قرار می‌دهد. 

صفخه اول ولت Ellipal گزینه اول بهترین کیف پول های ریپل
امن‌ترین کیف پول ریپل با بیشترین پروتکل امنیتی

۲- Ledger Nano؛ امن‌ترین و ساده‌ترین ولت ریپل

اگر به دنبال استفاده از ساده‌ترین و در عین حال امن‌ترین ولت ریپل برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود هستید، Ledger Nano در انواع مدل‌ها با قیمت‌های مختلف، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره ارز ریپل باشد. 

کیف پول Ledger Nano برای آن دسته از فعالان بازار کریپتوکارنسی مناسب بوده که سبد‌های متنوعی از ارزهای دیجیتال دارند. این کیف پول سرد از بیش از ۵ هزار ارز دیجیتال در شبکه‌های مختلف از جمله شبکه بیت کوین، اتریوم و پولکادات پشتیبانی می‌کند. همچنین کیف پول لجر نرم‌افزارهای موبایلی و رایانه‌ای برای استفاده راحت‌تر از ولت خود ارائه می‌دهد.

یکی از نکات مهم در استفاده از این ولت ریپل، ارائه نوعی رمز برای تراکنش‌های خروجی است. Ledger Nano برای حفظ امنیت دارایی‌ها، در هنگام انجام تراکنش‌ها برای اعتبارسنجی، از نوعی رمز که در ابتدا توسط کاربر به این ولت ریپل داده شده است، استفاده می‌کند تا امکان سرقت ارزهای دیجیتال را به صفر برساند.

صفحه اول سایت ledger یکی از بهترین کیف پول های ریپل
لجرنانو معروف‌ترین کیف پول ارز دیجیتال است.

۳- ولت ریپل در صرافی بزرگ Gate.io

یکی از بزرگترین و بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز دنیای کریپتوکارنسی، صرافی ارز دیجیتال Gate.io است که خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. ولت ریپل این صرافی ارز دیجیتال با سایر کیف‌ پول‌های معرفی شده در این مقاله، اندکی متفاوت است. ولت Web 3.0 صرافی ارز دیجیتال Gate.io امکان دسترسی کاربران خود را به دنیای وب ۳ از طریق برنامه‌های غیرمتمرکزی که داخل کیف پول قرار دارند، فراهم کرده است.

همچنین دارندگان این ولت ریپل می‌توانند از آخرین اخبار ایردراپ‌های مختلف مطلع شده و در آن‌ها شرکت کنند. کیف پول Gate.io از بیش از هزار ارز دیجیتال در شبکه‌های بلاکچینی مختلف پشتیبانی می‌کند. دلیل حضور این ولت در میان بهترین کیف پول های ریپل، استفاده از کد احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA)، رمزنگاری داده‌ها و بک‌آپ ابری (cloud backup) است. 

صفحه اول صرافی gate.io
امکان دسترسی به دنیای Web3.0 با ولت Gate.io

۴- کیف پول بایننس؛ بهترین ولت ریپل برای اتصال به صرافی

کیف پول بایننس می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که در بازار کریپتوکارنسی فعال بوده و تراکنش‌های زیادی انجام می‌دهند. این ولت ریپل در دو نسخه تحت وب و موبایل ارائه می‌شود که هر دو حضانتی بوده و امنیت دارایی‌های دیجیتال توسط بایننس تضمین می‌شود. با توجه به نگرانی‌هایی که در رابطه با کیف پول‌های حضانتی وجود دارد، بایننس برای رفع این نگرانی‌ها، از کد احراز هویت دو مرحله‌ای برای ورود به حساب و انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

صفحه اول صرافی binance
بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیای کریپتوکارنسی است

۵- Bybit؛ فعال‌ترین ولت ریپل

جای تعجب نیست که کیف پول Bybit با بیش از ۱۶ میلیون کاربر فعال، در میان بهترین کیف پول های ریپل قرار داشته باشد. کیف پول Bybit، نوعی کیف پول حضانتی است که امنیت آن توسط خود صرافی Bybit تامین می‌شود. این ولت ریپل، با پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال در بازار، امکان انجام تراکنش‌های میان‌زنجیره‌ای را فراهم کرده است. همچنین این ولت ریپل از یک مدل پیشرفته رمزنگاری برای تامین امنیت دارایی کاربران استفاده می‌کند که منجر به حضور آن در لیست بهترین کیف پول‌های ریپل شده است.

صفحه اول سایت کیف پول bybit
امکان انجام تراکنشات یان زنجیره‌ای توسط کیف پول Bybit

جمع‌بندی

با توجه به اینکه ارز ریپل در صنعت کریپتوکارنسی ویژگی‌هایی دارد که منجر به علاقه‌مند شدن بسیاری از فعالان بازار به این پروژه هوشمندانه شده، دارندگان ارز XRP به دنبال کیف پول‌هایی امن جهت نگهداری ریپل‌های هستند تا بتوانند سهمی در آینده درخشان این ارز دیجیتال داشته باشند. 

به همین دلیل در این مقاله از رمزینکس به معرفی  ۵ تا از بهترین کیف پول های ریپل پرداختیم که در صدر آن‌ها Ellipal با امکانات امنیتی بالا قرار دارد. حتما به خاطر داشته باشید که استفاده از یک کیف پول سرد که اتصالی به اینترنت ندارد، می‌تواند امنیت بیشتری داشته باشد. 

سوالات رایج

آینده قیمت ریپل چیست؟

با توجه به مسیری که تیم ریپل در ذهن دارد، می‌توان آینده قیمت ریپل را درخشان دانست. بسیاری معتقدند ریپل در آینده می‌تواند قیمتی بالای ۱۰ دلار داشته باشد.

آیا امکان استیک ریپل وجود دارد؟

ارز ریپل از جمله کریپتوکارنسی‌هایی است که امکان استیک آن در پلتفرم‌های مختلف وجود دارد.

منابع: cryptowallet | techopedia

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ