دلیل ریزش بیش از ۲۵ درصدی قیمت CRV چیست؟ - مجله رمزینکس

سقوط شدید قیمت کرو (CRV) پس از لیکویید شدن موقعیت‌های کلان بنیانگذار Curve Finance

نمودار و فلش نزولی و پس‌زمینه‌ی قرمز و لوگوی CRV حاکی از ریزش شدید قیمت آن.
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

قیمت کرو (CRV)، پس از لیکویید شدن چندین موقعیت چند میلیون دلاری متعلق به میخائیل ایگوروف، بنیانگذار Curve Finance، با کاهشی ۲۵ درصدی مواجه شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایگوروف بر روی چندین موقعیت باارزش بالا که با توکن کرو (CRV) به عنوان وثیقه پشتیبانی می‌شدند، لیکویید شده است. این رویداد منجر به نزولی چشمگیر در قیمت این توکن گردید. قیمت این توکن در ۲۴ خرداد ۲۵ درصد کاهش یافت و در لحظه‌ای خاص تا ۳۰ درصد نیز افت کرد. بر اساس داده‌ها، در زمان نگارش این مطلب، CRV در کف قیمتی تاریخی خود یعنی حدود ۰.۲۵ دلار معامله می‌شود.

دلیل لیکویید شدن ایگوروف، اتخاذ پوزیشن‌هایی با وثیقه‌ی CRV با ارزش بالا بوده است. این گزارش می‌افزاید که بنیانگذار Curve Finance بیش از ۱۱۱ میلیون توکن کرو را به عنوان وثیقه و بدهی‌ای بالغ بر ۲۰ میلیون دلار در پلتفرم‌های مختلفی از جمله Inverse، Frax Finance و UwU Lend دارد.

در واکنش به کاهش شدید قیمت CRV، Frax Finance در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به لطف لیکویید شدن جزئی، احیای وثیقه (DDR) و طراحی ایزوله شده‌ی وام‌دهی، هیچ بدهی بدی در Fraxlend وجود ندارد.» بر اساس داده‌های شرکت تحلیل بلاکچینی Arkham Intelligence، سه مورد از حساب‌های ایگوروف بیش از ۹۰ درصد از crvUSD قرض گرفته شده روی این پروتکل را تشکیل می‌دهند.

گفتنی‌ست صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی در سپرده‌های CRV هستند. کی‌یانگ جو، بنیانگذار CryptoQuant، اشاره کرده است که موجودی کرو در این صرافی‌ها با افزایش ۵۷ درصدی به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است.

Curve Finance که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، با هدف تسهیل معاملات کارآمد استیبل‌کوین‌ها از طریق پلتفرم خودکار بازارساز (AMM) خود، موفق به جذب میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری از شرکت‌هایی نظیر بایننس لبز، Platinum Capital VC، WhiteBlock Ventures و Cluster Capital شده است.

منبع: crypto.news

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید