سولانا آلت‌کوین پیشتاز در جذب سرمایه‌گذاران نهادی

کوین سولانا در کنار نمودار قیمت ارز دیجیتال
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بر اساس گزارش اخیر کمپانی مدیریت دارایی CoinShares، شاهد افزایش قابل توجه تمایل سرمایه‌گذاران نهادی به گنجاندن آلت‌کوین‌ها در سبد سرمایه‌گذاری خود هستیم. جیمز باترفیل، مدیر بخش تحقیقات این شرکت، بر رشد چشمگیر تخصیص سرمایه به دارایی‌های دیجیتال جایگزین (آلت‌کوین‌ها)، به ویژه توکن SOL (سولانا) از سوی مدیران و صندوق‌های تامین مالی تأکید کرده است.

این گزارش جامع که بر پایه نظرسنجی از ۶۴ سرمایه‌گذار نهادی با مجموع دارایی تحت مدیریت ۶۰۰ میلیارد دلاری آمریکا تهیه شده است، حاکی از آن است که نزدیک به ۱۵ درصد از پاسخ‌دهندگان در توکن سولانا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این رقم در مقایسه با نظرسنجی مشابه CoinShares در ماه ژانویه که هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در سولانا را گزارش نکرده بود، افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

با این حال، به نظر می‌رسد علاقه‌ی سرمایه‌گذاران نهادی به ریپل (XRP) به طور چشمگیری کاهش یافته است. بر اساس این نظرسنجی، هیچ یک از پاسخ‌دهندگان در XRP سرمایه‌گذاری ندارند، در حالی که در نظرسنجی ژانویه، برخی از سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال تمایل نشان داده بودند. حذف کامل XRP از سبد سرمایه‌گذاری پاسخ‌دهندگان می‌تواند ناشی از ابهامات نظارتی و یا چشم‌انداز ضعیف‌تر رشد برای این ارز دیجیتال باشد.

در میان سایر موارد قابل توجه، سولانا از نظر «جذاب‌ترین چشم‌انداز رشد» با کسب نظر مثبت نزدیک به ۱۵ درصد از پاسخ‌دهندگان، در جایگاه سوم قرار گرفت. این رقم نسبت به نظرسنجی ژانویه افزایش یافته است و نشان از اعتماد فزاینده‌ی سرمایه‌گذاران به پتانسیل رشد سولانا دارد.

بیت‌کوین همچنان با ۴۱ درصد آراء به عنوان دارای بهترین پتانسیل رشد، جایگاه اول را در بین سرمایه‌گذاران حفظ کرده است. اتریوم (ETH) نیز با بیش از ۳۰ درصد آراء، در رتبه‌ی دوم قرار دارد. با این حال، به نظر می‌رسد تمایل سرمایه‌گذاران به ETH نسبت به ژانویه کمی کاهش یافته باشد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که درصد ارزهای دیجیتال در سبد سرمایه‌گذاری پاسخ‌دهندگان افزایش یافته و به ۳ درصد رسیده است، در حالی که این رقم در ژانویه ۱.۳ درصد بود. بخشی از این افزایش می‌تواند به ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بیت‌کوین از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس آمریکا (ETFs) نسبت داده شود.

اگرچه سهام به عنوان پر‌وزن‌ترین کلاس دارایی (بیش از ۵۵ درصد) باقی مانده است، اما علاقه به فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) باعث شده است تا سرمایه‌گذاران نهادی به تنوع‌بخشی به سبد دارایی‌های خود با گنجاندن دارایی‌های دیجیتال روی بیاورند. با وجود افزایش قیمت اکثر ارزهای دیجیتال از زمان ژانویه، همچنان درک «ارزش خوب» از این دارایی‌ها در بین سرمایه‌گذاران رو به افزایش است.

با این حال، موانع قابل توجهی برای ورود به این کلاس دارایی همچنان وجود دارد. مقررات به عنوان یکی از موانع اصلی برای سرمایه‌گذاران خارج از این حوزه ذکر شده است. قوانین و عوامل سیاسی نیز به عنوان مهم‌ترین ریسک‌های ادراکی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در میان پاسخ‌دهندگان شناخته شده‌اند.

باترفیل در پایان گزارش به نشانه‌های امیدوارکننده‌ی کاهش نگرانی‌ها در مورد نوسانات قیمت و مسائل حضانت دارایی اشاره کرده است، با این حال موانع قانونی همچنان به عنوان یک دغدغه‌ی جدی برای سرمایه‌گذاران نهادی و کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال باقی مانده‌اند.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید