سقوط بیت‌کوین به زیر ۶۵۰۰۰ دلار موجب وحشت بازار شد - مجله رمزینکس

آشفتگی در بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین به زیر ۶۵,۰۰۰ دلار سقوط کرد و باعث لیکویید شدن گسترده شد.

سقوط قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۵ هزار دلار بازار ارز دیجیتال را در شک فرو برد.
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته شاهد نوسانات قابل توجهی بود، چرا که قیمت بیت‌کوین از سطح حمایتی ۶۵۰۰۰ دلار عبور کرد و منجر به لیکویید شدن گسترده پوزیشن‌های اهرمی شد.

این کاهش شدید تقریباً ۵۶۵ میلیون دلار از ارزش کل بازار را کاهش داد و بر معاملات معامله گران با پوزیشن‌های لانگ و شورت تأثیر گذاشت.

معامله‌گران لانگ متحمل ضررهای سنگینی شدند.

افت ناگهانی در بازار، معامله‌گران با دیدگاه صعودی (لانگ) را غافلگیر کرد و تنها در یک روز منجر به ضررهای هنگفتی بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار برای این گروه شد.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط CoinGlass، در این دوره، معامله‌گرانی که بر اساس پیش‌بینی قیمت اقدام به خرید کرده بودند (لانگ) متحمل مجموعاً ۵۶۵ میلیون دلار ضرر شده‌اند. معامله‌گران لانگ با ضرر ۴۳۸ میلیون دلاری، بیشترین ضربه را متحمل شدند، در حالی که معامله‌گران شورت با لیکویید شدن ۱۲۶ میلیون دلاری مواجه شدند.

شایان ذکر است، معامله‌گران لانگ بیت‌کوین بیشترین آسیب را متحمل شدند و شاهد ضرر ۱۵۳ میلیون دلاری بودند. به دنبال آن، علاقه‌مندان به چین لینک با ضرر ۹۴ میلیون دلاری قرار دارند. معامله‌گران اتریوم و سولانا نیز به طور کلی بیش از ۱۳۰ میلیون دلار ضرر کردند.

این رویداد بر بیش از ۲۰۰۰۰۰ معامله‌گر تأثیر گذاشت، که بیش از ۵۰٪ آن‌ها در صرافی‌های بایننس و اوکی اکس فعالیت می‌کردند.

کاهش قیمت بیت‌کوین، عامل اصلی این افت

علت اصلی این افت قیمتی را می‌توان کاهش موقتی قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۵۰۰۰ دلار دانست که پایین‌ترین سطح آن از اوایل اسفند به شمار می‌رود. از آنجایی که بیت‌کوین به عنوان ارز دیجیتال پیشرو شناخته می‌شود، حرکات قیمتی آن معمولاً جهت کلی بازار را تعیین می‌کند. در نتیجه، سایر ارزهای دیجیتال مهم مانند اتریوم، آوالانچ، بایننس کوین، کاردانو و چین لینک همگی با کاهش قابل توجه قیمت مواجه شدند.

دیدگاه تحلیلگران در مورد این افت قیمتی

در همین حال، برخی از تحلیلگران برجسته ارزهای دیجیتال این کاهش قیمت را رفتاری قابل پیش‌بینی در بازار تفسیر کرده‌اند. طبق گفته Rekt Capital، با وجود معرفی صندوق‌های قابل معامله بورسی مبتنی بر بیت کوین (ETF)، بازار صعودی فعلی همچنان در معرض اصلاح قیمتی قبل از هاوینگ است. این اصلاحات به طور معمول ۱۴ تا ۱۶ روز قبل از هاوینگ بیت‌کوین رخ می دهد.

این تحلیلگر با مقایسه چرخه‌های قبلی خاطرنشان می‌کند که عقب نشینی ۱۱ درصدی فعلی بیت‌کوین طی ۳۱ روز پس از هاوینگ، شبیه الگوهای گذشته است، جایی که اصلاحات قیمتی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۲۰٪ و ۴۰٪ بوده است.

“قیمت بیت‌کوین به اندازه کافی کاهش خواهد یافت تا شما را متقاعد کند که بازار صعودی به پایان رسیده است. و سپس روند صعودی خود را دوباره آغاز خواهد کرد.”

بنابراین، این تحلیلگر هشدار داد که بیت‌کوین طی سه روز آینده وارد “منطقه خطرناک” خواهد شد و از معامله‌گران خواست محتاط باشند.

منبع: BeInCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید