روش‌های مختلفی برای نگهداری دارایی‌ها در بازار کریپتو وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از افراد از کیف پول‌های نرم‌افزاری یا کیف پولِ خود صرافی برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کنند؛ اما در این میان، کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال نیز به چشم می‌خورند که یکی از امن‌ترین ابزارهای برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. در این مقاله از رمزینکس قصد داریم تا به معرفی بهترین کیف پول‌ها سخت افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

چرا انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری مهم است؟

شاید در ابتدا این سوال برای شما مطرح شود که چرا باید به‌جای کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال که رایگان هستند، انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری برای حفظ دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد می‌شود.

در پاسخ به این سوال باید گفت، به علت اتصال کیف پول‌های نرم‌‌افزاری به اینترنت، سرمایه شما بیشتر در معرض هک شدن است. اگر سرمایه‌ای بالای ۱۰ هزار دلار دارید، می‌توانید با خرید بهترین کیف پول سخت افزاری، امنیت سرمایه خود را تا حد زیادی افزایش دهید؛ زیرا این نوع کیف پول‌ها به‌صورت یک دستگاه فیزیکی در اختیار شما قرار می‌گیرند و تنها زمان انتقال دارایی نیاز به اتصال به اینترنت دارند. 

برای انتخاب ولت سخت افزاری به چه نکاتی باید دقت کنید؟

توجه به ویژگی‌های زیر در انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری به شما کمک می‌کنند:

  • تعداد ارزهای پشتیبانی شده:  بهتر است کیف پول سخت‌افزاری که انتخاب می‌کنید، تعداد زیادی ارز دیجیتال برای پشتیبانی داشته باشد؛ زیرا بازار کریپتو، بازاری پر از تنوع است و ممکن است هر لحظه نیاز به نگهداری نوع خاصی از ارز دیجیتال داشته باشید. 
  • میزان محبوبیت: برای انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال، مطلوب است تا میزان محبوبیت آن را در جهان بسنجید. برای این کار می‌توانید کیف پول‌های سخت‌افزاری مختلف را در مارکت‌پلیس‌های بین‌المللی مانند آمازون، جستجو کنید. 
  • میزان رضایت مشتریان: نظرات افرادی که یک دستگاه را خریداری و از آن استفاده می‌کنند، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای تشخیص بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال و به‌طور کلی، هر دستگاه الکترونیکی دیگری، محسوب می‌شود. شما می‌توانید این مورد را هم در گروه‌های مربوط به ارز دیجیتال و فروشگاه‌هایی مانند آمازون یا دیجیکالا بررسی کنید. دقت داشته باشید که اگر نظر بیشتر افراد در رابطه با یک کیف پول سخت‌ افزاری منفی بود، احتمالا آن کیف پول چندان مناسب شما نیست. 

انواع کیف پول سخت افزاری؛ معرفی ۸ ولت سخت‌افزاری

کیف پول سخت افزاری که در آن تعداد زیادی ارز دیجیتال وجود دارد.

در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد افرادِ فعال در بازار ارزهای دیجیتال و در نتیجه افزایش استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری در ایران بودیم و امروزه می‌توانید در بیشتر فروشگاه‌های تکنولوژی، کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال را مشاهده کنید. در این بخش قصد داریم تا به بررسی بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال برای استفاده بپردازیم. 

۱- کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Nano Ledger X)

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Nano Ledger X)، یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال است که ظاهری بسیار کوچک و شبیه به فلش مموری دارد و برای افرادی که به دستگاه‌هایی با اندازه بزرگ علاقه ندارند، مناسب است. شما می‌‌توانید به راحتی و با اتصال کیف پول  سخت‌افزاری لجر نانو X به کامپیوتر شخصی خود با استفاده از بلوتوث یا اتصال مستقیم، در عرض چند ثانیه استفاده خود را از آن آغاز کنید. 

در حال حاضر، کیف پول سخت‌افزاری لجر از بیش از ۳۰ ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، بیت‌کوین کش و … پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل، افراد زیادی در سراسر جهان و مخصوصا ایران، آن را به عنوان بهترین کیف پول سخت افزاری می‌دانند و از آن برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده می‌کنند.

۲- کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

در کنار کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو ایکس، مدل دیگری از کیف پول لجر به نام لجر نانو S نیز موجود است که این دستگاه نیز، مورد استقبال بیش از ۱.۵ میلیون نفر از افراد فعال در بازار کریپتو قرار گرفته است. مانند تمامی کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر شما می‌توانید از طریق روش اتصال مستقیم،  اتصال این کیف پول با استفاده از بلوتوث و حتی اتصال به گوشی از طریق کابل OTG، استفاده از آن را شروع کنید. 

همچنین یکی از مزایایی که کیف پول لجر نانو S در مقایسه با مدل X دارد، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بیشتر است؛هم‌اکنون این کیف پول از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. به همین منظور، اگر شما ارزهای دیجیتال متنوعی را در سبد سرمایه‌گذاری خود نگهداری می‌کنید، این کیف پول سخت‌افزاری می‌تواند برای شما مناسب باشد. 

۳- کیف پول کول ولت اس (CoolWallet S)

در لیست بهترین کیف پول سخت افزاری، ولت کول ولت اس جزو ۲۰ کیف پول سخت‌افزاری برتر ارز دیجیتال در سطح جهان به‌شمار می‌رود. همچنین طراحی ظاهری این کیف پول نیز در مقایسه با سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری، حرف اول را در جهان می‌زند.

ظاهر کیف پول کول ولت اس همانند یک کارت الکترونیک است و علاوه بر آن، این کیف پول از یک نمایشگر الکترونیکی، باتری، بلوتوث، تراشه امنیتی و دکمه تایید فیزیکی بهره می‌برد. این ویژگی کول ولت اس، حمل‌ونقل آن را ساده‌تر می‌کند و اگر شما شخصی هستید که برای فعالیت خود، تعداد دفعات زیادی محل کار خود را جابه‌جا می‌کنید، کول ولت اس بهترین کیف پول سخت افزاری برای شما است. 

۴- کیف پول کی‌استون (Keystone Pro)

کی استون، یک کیف پول سخت‌افزاری است که شما می‌توانید تنها با اسکن QR code و بدون نیاز به اتصال، از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که کیف پول سخت‌افزاری کی‌استون از یک نمایشگر ۴ اینچی بهره‌مند است که به شما امکان مشاهده میزان ارزهای دیجیتالی که در اختیار دارید را می‌دهد. بند آلومینیومی، ضدآب بودن و قابلیت خودتخریبی، از دیگر ویژگی‌های این کیف پول هستند که امنیت آن را تا حد زیادی بالا می‌برند. 

۵- کیف پول سخت‌افزاری سیف پل (SafePal S1)

کیف پول سخت‌افزاری سیف پل نیز مانند کول ولت اس، مانند یک کارت اعتباری طراحی شده است که به شما امکان حمل‌ونقل آسان را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، مانند بیشتر کیف پول‌های سخت‌افزاری که در بخش قبلی بررسی شدند، شما امکان استفاده از آن را به شکل‌های مختلف اتصال مانند بلوتوث، اسکن QRcode و … را دارید. 

یکی از ویژگی‌هایی که کیف پول سخت‌افزاری سیف پل را نسبت به سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری متمایز می‌کند، پشتیبانی از بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال است. با این ویژگی، شما دیگر نیاز به استفاده از چند کیف پول ارز دیجیتال ندارید. 

۶- ولت بیت باکس (BitBox02)؛ بهترین کیف پول سخت افزاری با امکان بازیابی کلیدهای خصوصی

کیف پول بیت باکس یک کیف پول سخت‌افزاری کوچک و پرطرفدار است که می‌توان محبوبیت آن را به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند حافظه microSD که امکان بازیابی کلیدهای خصوصی کیف پول در هنگام از دست رفتن را می‌دهد و همچنین داشتن نمایشگر  OLED دانست. همچنین کیف پول بیت باکس قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری که در بخش‌های قبلی بررسی شده‌اند، دارد. 

با این حال، کیف پول سخت‌افزاری بیت باکس، تنها از تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال و به‌طور کلی فروش و خرید بیت‌کوین و اتریوم، ارزهای دیجیتال اصلی بازار پشتیبانی می‌کند.اگر شما تنها روی این ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید و سبد متنوعی ندارید، کیف پول بیت باکس می‌تواند بهترین کیف پول سخت افزاری برای شما باشد. 

۷- کیف پول  انگریو زیرو (NGRAVE ZERO)

کیف پول انگریو زیرو (NGRAVE ZERO) یکی از امن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در جهان است؛ زیرا با استفاده از این کیف پول نیازی به اتصال به اینترنت ندارید و می‌توانید با فناوری اسکن QRcode و به‌صورت کاملا آفلاین، فعالیت‌های مورد نیاز خود را با این کیف پول انجام داده و نگران امن نبودن سرمایه خود نباشید. 

۸- کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی  (Trezor T)

کیف پول سخت‌افزاری ترزور، محصولِ اولین شرکت ارائه‌دهنده کیف پول‌های سخت‌افزاری در جهان به نام ساتوشی لبز (Satoshi Labs) است و مانند کیف پول سیف پل، از تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل، اگر سبد ارز دیجیتال شما تنوع بالایی دارد، در کیف پول‌های لجر نانو اس و سیف پل، ترزور نیز می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. 

لجر بهترین کبف پول سخت افزاری

جمع‌بندی

در این مقاله از صرافی رمزینکس، سعی کردیم بهترین کیف پول سخت افزاری را به شما معرفی کنیم. توجه کنید که اگر در حال فعالیت به‌صورت گسترده در بازار ارزهای دیجیتال هستید و این فعالیت قرار است استمرار داشته باشد، بهتر است برای افزایش امنیت سرمایه خود، چندین کیف پول مانند کیف پول سخت‌افزاری، نرم افزاری و حتی کیف پول صرافی مورد استفاده خود را برای نگهداری آن در نظر بگیرید. 

سوالات متداول

بهترین کیف پول سخت افزاری بیت‌کوین کدام است؟

در حال حاضر، تمامی کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار، از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید به انتخاب خود، از کیف پول‌های سخت‌افزاری که در این مطلب معرفی شدند، برای نگهداری بیت کوین استفاده کنید

مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول سخت‌افزاری خوب چیست؟

شاید بتوان گفت از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید یک کیف پول سخت‌افزاری باید به آن‌ها توجه داشته باشید، محبوبیت آن کیف پول در جهان، نظرات کاربران و همچنین تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط آن کیف پول است.

منبع: coinbureau | money