بهترین میم کوین های بازار ارز دیجیتال؛ معرفی ۵ میم کوین برتر

معرفی و شناخت بهترین میم کوین بازار ارز دیجیتال

بهترین میم کوین
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

در دنیای وسیع بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، بهترین میم کوین ها (Meme coin) در کنار ارزهای جدی‌تر حضور دارند و در بازارها نقش خود را ایفا می‌کنند. این دارایی‌ها به جزء جداناپذیر صنعت ارز دیجیتال تبدیل شده‌اند که روز به روز هم به تعدادشان اضافه می‌شود. در این مطلب با رمزینکس همراه باشید تا میم کوین های آینده‌ دار و بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری را بشناسیم.

میم کوین چیست؟

برای شناخت مفهوم میم‌کوین، می‌توانیم اینگونه شروع کنیم که همه میم‌کوین‌ها ارزهای دیجیتال هستند، اما همه ارزهای دیجیتال میم‌کوین نیستند. در اصل، میم‌کوین یک ارز رمزپایه است که از نوعی میم اینترنتی سرچشمه می‌گیرد یا به هر نحوی یک ویژگی طنز دارد. در حال حاضر این نوع رمز ارزها تاثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال گذاشته و به بخشی جدایی‌ناپذیر از آن تبدیل شده‌اند.

بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) که در درجه اول به عنوان ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند، توسعه‌دهندگان اغلب میم کوین‌ها را به عنوان آزمایش‌های اجتماعی ساده با کاربرد محدود ایجاد می‌کنند. با این حال، عده‌ای میم کوین‌ها را دارایی‌های بسیار خطرناکی می‌دانند که مشروعیت پروژه‌های بلندپروازانه بلاک‌چین را تضعیف می‌کنند. از سوی دیگر، طرفداران میم‌کوین‌ها بر این عقیده هستند که میم‌کوین‌ها باعث آشنایی اولیه مردم با دنیای بلاک‌چین شده و از طریق ماهیت طنز آن‌ها، افراد بیشتری به سمت این بازار جذب می‌کنند و می‌توانند سودهای کلانی را به همراه داشته باشند.

معرفی ۵ مورد از بهترین میم کوین های جدید

میم‌کوین‌های زیادی هستند که می‌توان آن‌ها را در دسته بهترین میم کوین قرار داد، اما در ادامه به جدیدترین میم کوین ها که به‌نظر می‌رسد این روزها سر و صدای زیادی به‌پا کرده‌اند و احتمالا در آینده هم می‌توانند بیشتر موفق باشند، می‌پردازیم.

۱- بهترین میم کوین مبتنی بر اتریوم؛‌ Scotty the AI (SCOTTY)

یکی از جدیدترین میم کوین ها Scotty the AI است که یک پروژه مبتنی بر اتریوم به‌شمار می‌رود و عناصر هوش مصنوعی را با طنز ترکیب می‌کند. علاوه بر این، این پروژه به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا درآمد غیرفعال ایجاد کنند. این درآمد غیرفعال به شکل پاداش‌هایی است که در حال حاضر ۱۲۲ درصد در سال است.

علاوه بر جوایز، Scotty the AI به زودی دو ابزار ScottyChat و Scotty Swap را معرفی خواهد کرد. این ابزارها از فناوری هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فعالیت‌های معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه پروژه توسط شرکت کوین‌سالت (Coinsult) پیگیری شده، Scotty the AI دارای درجه‌ای از اعتبار است که اکثر سکه‌های میم جدید فاقد آن هستند. در نتیجه می‌توان Scotty the AI را بهترین میم کوین دانست.

تصویر یک سگ که مشغول کار با لپ تاپ است.
با توجه به آینده هوش مصنوعی، Scotty the AI می‌تواند پتانسیل خوبی داشته باشد.

۲- بهترین میم کوین سولانا؛ Smog (SMOG)

ارز دیجیتال Smog یکی از بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری به حساب می‌آید که یک کوین با تصویر اژدها است. Smog در سولانا (Solana) میزبانی می‌شود و بین ۷ فوریه و ۱۰ فوریه سال جاری توانست به قیمت بیش از ۳۹۰۰٪ افزایش پیدا کند. اگرچه قیمت SMOG به عنوان بهترین میم کوین نسبت به آن زمان عقب‌نشینی کرده، به نظر می‌رسد این توکن در آستانه یک مرحله صعودی دیگر قرار دارد و قیمت آن به تازگی ۱۸ درصد افزایش یافته است. SMOG یکی دیگر از جدیدترین میم کوین ها به شمار می‌آید که آماده بهره‌مندی از بازار گاوی بوده و دارای یک جامعه آنلاین به سرعت در حال رشد است.

اژدهای سبز رنگ با دود آتش فشان
برخی پیش‌بینی‌ها بر این اساس است که Smog احتمالا به زودی افزایش قیمت پیدا می‌کند.

۳- بهترین میم کوین پالیگان؛ Sponge V2 (SPONGEV2)

میم‌کوین SPONGEV2 در اوایل ماه جاری در اقدامی که با استقبال گرم جامعه میم‌کوین مواجه شد، به شبکه پالیگان (Polygon) اضافه شد. بعد از این اتفاق، تقریبا بلافاصله ارزش توکن شروع به افزایش کرد و قیمت آن ۱۶۲٪ نسبت به ارزش اولیه آن بیشتر شد. جالب است بدانید اکنون بیش از ۵۰۰۰۰ نفر مالک میم‌کوین SPONGEV2 هستند که ارزش بازار این توکن را ۵۸ میلیون دلار می‌کند. SPONGEV2 یکی از بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود که قرار است به زودی یک پروژه بازی هم منتشر کند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران زیادی به سمت این میم‌کوین هجوم می‌برند و آن را بهترین میم کوین می‌دانند.

تصویر تبلیغاتی SPONGEV2 به همراه باب اسفنجی زیر دریا
بازی SPONGEV2 به زودی در دسترس قرار می‌گیرد و می‌تواند پشتوانه خوبی برای این میم‌کوین باشد.

۴- میم کوین Frog Wif Hat (FWIF)

ارز دیجیتال Frog Wif Hat یک میم‌‌کوین منحصربه‌فرد است که ابتدا روی اتریوم میزبانی می‌شد، اما در طول فاز ۲ نقشه راه خود به بلاک‌چین سولانا تغییر می‌دهد و به آن شبکه می‌پیوندد. این میم‌کوین دارای تصویری از قورباغه‌‌ای است که نان باگت در دست دارد و توانسته در توییتر و تلگرام توجه زیادی را به خود جلب کند. همانطور که از نام Frog Wif Hat پیداست، به نظر می‌رسد که از هیاهوی میم‌کوین Dogwifhat (WIF) استفاده کرده و از آن الهام گرفته است. با توجه به علاقه‌ی مردم به فضایی که Frog Wif Hat راه انداخته، می‌توان آن را در دسته بهترین میم کوین ها درنظر گرفت.

قورباغه با نان باگت روی سر یک سگ می‌زند
میم‌کوین Frog Wif Hat از اتریوم به سولانا مهاجرت می‌کند.

۵- پنجمین میم کوین پرمعامله در جهان؛ Floki Inu (FLOKI)

یکی دیگر از بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری فلوکی اینو محسوب می‌شود که مدتی پیش ارزش آن به میزان ۶۵ درصد افزایش یافت. FLOKI با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۳۰۷ میلیون دلاری، در حال حاضر پنجمین میم کوین پرمعامله در جهان شمرده می‌شد. دلیل اصلی افزایش تبلیغات میم کوین فلوکی و شهرت آن، سرمایه‌گذاری میلیون‌ دلاری شرکت DWF Labs روی این ارز دیجیتال است. بد نیست بدانید که تیم سازنده فلوکی اینو ادعا می‌کند که این پروژه با هدف اقدامات خیریه ایجاد شده و قصد دارد به ساخت مدرسه در کشورهای توسعه‌نیافته بپردازد.

روباه شاخ دار با کوین‌های فلوکی در اطرافش
فلوکی اینو با هدف کمک‌های عام‌المنفعه ساخته شده است.

میم کوین‌هایی که بالاتر درمورد آن‌ها صحبت کردیم، نسبتا جدیدتر هستند و باید نام چندین میم کوین مهم دیگر را هم ذکر کنیم. یکی از مهم‌ترین میم‌‌کوین‌های ایجاد شده که طرفداران زیادی دارد، شیبا اینو (Shiba Inu) شمرده می‌شود که ایلان ماسک بارها حمایت خود را به آن نشان داده است. همچنین خرید پپه‌ کوین (PEPE Coin) را هم می‌توانید جزو یکی از بهترین میم کوین ها قرار دهید. این میم کوین اخیرا توجه زیادی را به خودش جلب کرده است و در بین میم‌های اینترنتی محبوب توانسته جایگاه خوبی را برای خود پیدا کند.

نقش و محوبیت زیادی بین مردم دارند و افراد زیادی را به‌خاطر ماهیت طنزآمیزی که دارند، به این فضا دعوت می‌کنند.

صدها میم‌کوین هستند که توسط افراد مختلف ساخته شده‌اند اما هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌شناسد و برای خرید آن‌ها اقدامی نمی‌کند. همانند مثال‌هایی که ذکر شد، میم‌کوین‌هایی که با فضای اینترنت و شوخی کاربران محبوبیت خود را آغاز کرده باشند، می‌توانند برای آغاز ماجرا حرفی برای گفتن داشته باشند. بعد از آن، برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدی‌تر باعث بقای آن میم‌کوین خواهد شد. طبیعتا اگر به آن میم‌کوین از لحاظ ساختاری، تبلیغات و پشتوانه توجهی نشود، برای همیشه فراموش می‌شود و بی‌ارزش باقی می‌ماند.

چگونه می‌توانید بهترین میم کوین را خریداری کنید؟

شما می‌توانید با استفاده از صرافی ارزهای دیجیتال معتبری همچون رمزینکس، برای خرید شیبا اینو، فلوکی اینو، پپه کوین و سایر میم کوین های آینده‌دار اقدام کنید. صرافی‌های مختلفی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا به طور مستقیم با سایر کاربران از طریق بازارهای آنلاین آن‌ها، به صورت امن خرید و فروش انجام دهید و روی انواع و اقسام میم‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

آیا میم کوین‌ها دارای امنیت کافی هستند؟

در بیشتر مواقع، معمولا میم‌کوین‌ها در ابتدا از افزایش قیمت قابل توجهی برخوردار بوده‌اند، اما بعد از مدتی دچار افت زیادی شده‌اند. در نتیجه، این دارایی‌های دیجیتال تمایل دارند تا معامله‌گران سوداگرانه را جذب کنند که اغلب مایلند سرمایه خود را به خاطر شانس کمی برای بازدهی بزرگ، قمار کنند. پتانسیل برای سودهای سریع می‌تواند جذاب باشد؛ به خصوص زمانی که بهترین میم کوین به دلیل انتشار میم‌های محبوب و هجوم رسانه‌های اجتماعی افزایش قیمت ناگهانی را تجربه می‌کند. با این حال درک این نکته مهم است که میم‌کوین‌ها در مقایسه با سایر انواع ارزهای دیجیتال، خطرات ذاتی و منحصر به فرد زیادی را به همراه دارند.

نوسانات شدید

یکی از مهم‌ترین خطرات مرتبط با بهترین میم کوین ها نوسان شدید قیمت آن‌ها است. ارزش یک میم‌کوین می‌تواند یک لحظه سر به فلک بکشد و لحظه‌ای دیگر سقوط کند و سرمایه‌گذاران را در معرض ضررهای مالی قابل توجه قرار دهد. ماهیت سوداگرانه میم کوین های آینده دار آن‌ها را به ویژه در برابر تغییرات ناگهانی اخبار، بازار و حتی میم‌های اینترنتی مستعد می‌کند.

فقدان ارزش اساسی

بسیاری از میم‌کوین‌‎های جدید اغلب فاقد فناوری اساسی یا کاربرد ملموس هستند که این موضوع می‌تواند منجر به وابستگی ارزش آن‌ها به احساسات بازار شود. در حالی که برخی از بهترین میم کوین ها راه‌های خلاقانه‌ای برای ادغام NFT‌ها، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یا طرح‌های مبتنی بر جامعه پیدا می‌کنند، بسیاری از پروژه‌ها عمدتا بر طنز متمرکز هستند.

عدم شفافیت

توسعه‌دهندگان ناشناس یا مستعار، بسیاری از پروژه‌های میم‌کوین را راه‌اندازی می‌کنند و سنجش اعتبار و اهداف پشت کوین را به چالش می‌کشند. بدون شفافیت و پاسخگویی مناسب، سرمایه‌گذاران ممکن است هیچ اطلاعی در مورد پیشرفت پروژه، به‌روزرسانی‌ها یا خطرات احتمالی نداشته باشند. پس بهتر است برای سرمایه‌گذاری، میم کوین های آینده دار و بهترین میم کوین را انتخاب کنیم.

لوگوی دوج کوین، شیبا اینو، دوج الون مارس و موناکو به همراه نمودار آبی
میم‌کوین‌ها می‌توانند در کنار سود ناگهانی، غیر قابل اتکا باشند.

جمع‌بندی

به‌طور کلی میم‌کوین‌های زیادی هستند که بدون پشتوانه و ارزش اساسی، در بازار حضور دارند و تعداد زیادی از آن‌ها هیچوقت شناخته نمی‌شوند. با این حال به دلیل ماهیت میم‌کوین‌ها و توجهی که در بازه‌های زمانی مختلف به آن‌ها می‌شود، تعدادی از آن‌ها می‌توانند بهترین میم کوین محسوب شوند و همچنین میم کوین های آینده دار باشند. در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات شما را درمورد این مفهوم به‌روز کنیم. برای آگاهی و خواندن مطالب بیشتر با رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

میم‌ کوین چیست؟

تعدادی از ارزهای دیجیتالی که بر اساس میم‌های اینترنتی و ترندها ایجاد شده‌اند، میم‌کوین هستند.

میم‌‎‌کوین برای چه استفاده می‌شود؟

بر خلاف آلت‌کوین‌های سنتی، اکثر میم‌کوین‌ها هدف خاصی ندارند و معمولا جوامع اینترنتی گسترده‌ای می‌سازند.

میم‌کوین انفجاری چیست؟

میم‌کوین‌های انفجاری به‌خاطر نوسان زیاد و رشد قیمت ناگهانی گزینه‌ خوبی برای سودهای کلان هستند.

منابع: watcher.guru | kraken

درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید