سقوط قیمت میم‌کوین‌ها؛ راه حل برای کسب سود چیست؟ - مجله رمزینکس

ریزش شدید در بازار میم‌کوین‌ها: دوج‌کوین، شیبا اینو و سایرین گرفتار حمام خون!

نمودار کندل استیک نشان‌دهنده‌ی کاهش شدید شاخص بازار
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بازار ارزهای دیجیتال شاهد اصلاح قیمتی گسترده بوده است که بخش میم‌کوین‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. طی هفته‌ی گذشته، اکثر ارزهای دیجیتال با افت قیمت مواجه بودند و نتوانستند روند صعودی خود را حفظ کنند.

این روند نزولی با تشدید تنش‌های اخیر در خاورمیانه تشدید شد. خبر اعزام پهپادهای جنگی ایران به سمت اسرائیل، باعث نگرانی سرمایه‌گذاران و کاهش شدید قیمت میم‌کوین‌های محبوب مانند دوج‌کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و داگ‌وی‌فیت (WIF) شد. این ارزها تنها در چند ساعت، شاهد افت بیش از ۱۰ درصدی ارزش خود بودند.

ماهیت سفته‌بازانه‌ی میم‌کوین‌ها و شکنندگی قیمتی آن‌ها

میم‌کوین‌ها به دلیل ماهیت سفته‌بازانه و وابستگی شدید به احساسات بازار، برای نوسان‌های شدید قیمتی شناخته می‌شوند. ارزش این نوع ارزهای دیجیتال عمدتاً تحت تاثیر جو حاکم، گمانه‌زنی و تغییرات سریع در احساسات سرمایه‌گذاران قرار دارد و کاربرد واقعی یا پذیرش گسترده در دنیای واقعی ندارند.

بر اساس داده‌های وب‌سایت Coinmarketcap، کل بازار میم‌کوین‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ درصد کاهش یافته است و به نظر می‌رسد فشار نزولی بر این بازار ادامه داشته باشد. نکته‌ی جالب توجه این است که از ابتدای ماه جاری، با کاهش فعالیت و تب و تاب در شبکه‌های اجتماعی، قیمت اکثر میم‌کوین‌ها روند نزولی را آغاز کرده‌اند.

در هفته‌ی گذشته، قیمت دوج‌کوین (DOGE) ، شیبا اینو (SHIB) ، داگ‌ویف‌هت (WIF)، پپه (PEPE) و فلوکی (FLOKI) به ترتیب ۱۸، ۲۳، ۳۳، ۲۵ و ۳۲ درصد کاهش را تجربه کرده‌اند.

دوج‌کوین، اولین میم‌کوین بازار، طی ۲۴ ساعت گذشته با افت قابل توجه ۱۲ درصدی روبرو شده است. این ارز دیجیتال برای اولین بار طی سه هفته‌ی گذشته، در روز ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) به قیمت ۰.۱۳۵ دلار سقوط کرد. همچنین، با کاهش قابل توجه تعداد کاربران فعال هفتگی دوج‌کوین، این ارز دیجیتال اخیراً جایگاه خود را به DOG و DEGEN واگذار کرده است.

شیبا اینو (SHIB) و داگ‌وی‌فیت (WIF) که از رقبای اصلی دوج‌کوین به شمار می‌روند نیز با ضررهای قابل توجهی روبرو شده‌اند. این دو ارز دیجیتال معمولاً هم‌راستا با دوج‌کوین معامله می‌شوند. در زمان نگارش این متن، قیمت شیبا اینو ۱۴ درصد و داگ‌وی‌فیت ۱۱ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش قیمت داشته‌اند.

در این اصلاح قیمتی، پپه (PEPE) نیز از گزند در امان نمانده و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. این افت، ادامه‌ی روند نزولی یک هفته‌ی اخیر این ارز دیجیتال است. پس از پپه، فلوکی (FLOKI) و بونک (BONK) به ترتیب ۱۵ و ۱۱ درصد در همین بازه‌ی زمانی کاهش قیمت داشته‌اند.

آینده چطور است: تداوم روند نزولی یا جهش قیمتی؟

بنیادهای اخیر بازار، نشانه‌هایی از ادامه‌ی روند نزولی در کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران در زمان بحران‌های ژئوپلیتیکی و آشفتگی بازار، تمایل دارند دارایی‌های پرریسک و سفته‌بازانه را به فروش برسانند.

بر اساس داده‌ها، مجموع ارزش قراردادهای باز (Open Interest) برای دوج‌کوین، داگ‌وی‌فیت، پپه و شیبا اینو به ترتیب ۲۳.۹۱، ۱۳.۷۸، ۳۶.۶۲ و ۱۸.۶۸ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است. این امر نشان‌دهنده‌ی خروج سرمایه از این دارایی‌ها و خروج معامله‌گران از موقعیت‌های خود است.

البته باید توجه داشت که ماهیت بازار ارز دیجیتال به خصوص میم‌کوین‌ها به گونه‌ای است که ممکن است بر خلاف تصورات روندی افزایشی و سودآور را به شکل غیرمنتظره در پیش گیرد.

منبع: Bitcoinist

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید