شرکت ژاپنی متاپلنت با خرید بیت کوین آینده خود را تضمین میکند
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. بیت‌ کوین در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار؛ چرا این قیمت برای سودآوری ماینرها در سه‌ماهه سوم حیاتی است؟
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی

شرکت متاپلنِت (Metaplanet) ۵۰۰ میلیون ین بیت کوین خریداری کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
متاپلنت بیت کوین میخرد

شرکت سرمایه‌گذاری ژاپنی متاپلنِت (Metaplanet) که در بورس فهرست شده است، ۵۰۰ میلیون ین (معادل ۳.۴ میلیون دلار) دیگر بیت کوین خریداری کرد. با این خرید، مجموع دارایی‌های بیت کوین این شرکت به ۳۰۳ بیت کوین رسید که با هزینه‌ای معادل ۲.۹۵ میلیارد ین (حدود ۲۰ میلیون دلار) خریداری شده‌اند.
در ۶ آگوست، متاپلنِت اعلام کرد که قصد دارد از طریق عرضه حق تقدم سهام، ۱۰.۰۸ میلیارد ین جمع‌آوری کند تا ذخایر بیت کوین خود را افزایش دهد. سپس در ۸ آگوست، با استفاده از وامی به ارزش ۱ میلیارد ین، بیت کوین‌های بیشتری خریداری کرد.
این شرکت در سال جاری با تهاجم به دنبال جمع‌آوری بیت کوین بوده است تا پشتوانه خود را تقویت کند. متاپلنِت معتقد است که قیمت بیت‌ کوین می‌تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد و در مقابل کاهش ارزش ین ژاپن، از دارایی خود محافظت کند.
آخرین خرید ۵۰۰ میلیون ینی این شرکت شامل ۵۷.۱ بیت کوین بود که با قیمت متوسط ۸.۸ میلیون ین به ازای هر بیت کوین انجام شد. به طور متوسط، متاپلنِت مجموع ۳۰۳ بیت کوین خود را با قیمت ۹.۷ میلیون ین به ازای هر بیت کوین خریداری کرده است.
این شرکت با الگوبرداری از MicroStrategy، به طور تهاجمی از بدهی و سهام برای افزایش ذخایر بیت‌کوین خود استفاده می‌کند. از زمان اعلام اولین تغییر استراتژی به سمت بیت کوین در آوریل، سهام متاپلنِت به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اگرچه اخیراً از بالاترین سطح سالانه خود کاهش یافته، اما این شرکت در حال حاضر به عنوان یک نماینده عمومی برای دسترسی به بیت کوین در ژاپن شناخته می‌شود.
شرکت‌های دیگری مانند MicroStrategy ،Marathon Digital Holdings، و Semler Scientific نیز در حال جمع‌آوری پول از طریق وام و بدهی برای خرید بیشتر بیت کوین و بهره‌مندی از مسیر پیشرفت آن هستند. این شرکت‌های هوشمند از نرخ‌های وام‌دهی ارزان در سیستم فیات برای جمع‌آوری بیت کوین‌های کمیاب استفاده می‌کنند.

منبع: bitcoinmagazine

5/5 - (1 امتیاز)
درباره ایلیا حقانی
دانشجو رشته مترجمی زبان انگلیسی بیش از 4 سال سابقه کاری در زمینه تولید محتوای سایت و اینستاگرام ارزهای دیجیتال و فارکس
درباره ایلیا حقانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر