ETF بیت‌کوین در آستانه‌ی ورود به بورس استرالیا - مجله رمزینکس

ETF بیت‌کوین در آستانه‌ی ورود به بورس استرالیا

طرح گرافیکی بیت‌کوین‌ها در پس‌زمینه‌ی پرچم استرالیا
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بر اساس گزارش بلومبرگ که به منابع آگاه استناد کرده است، بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) که سهمی ۹۰ درصدی از بازار سهام این کشور را دارا است، ممکن است تا پایان سال جاری، مجوز اولین صندوق‌های قابل معامله‌ی (ETF) بیت‌کوین مبتنی بر دارایی را صادر کند. این اقدام می‌تواند نشان‌دهنده‌ی گام مهمی در پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در منطقه‌ی آسیا باشد.

تحرکات اخیر بازیگران صنعت رمزارز در استرالیا، این گزارش را تقویت می‌کند. شرکت DigitalX Ltd. در ماه فوریه درخواست خود را برای راه‌اندازی ETF بیت‌کوین به ASX ارائه کرد. VanEck نیز پس از تلاش اولیه، مجددا درخواست خود را در ماه گذشته مطرح نموده است. علاوه بر این، شرکت BetaShares مستقر در سیدنی اعلام کرده است که در حال توسعه‌ی محصولی مرتبط با بیت‌کوین برای عرضه در ASX می‌باشد.

بورس اوراق بهادار استرالیا تاکنون از اظهار نظر مستقیم در خصوص تایید یا رد درخواست‌های مذکور خودداری کرده است. این رویه با رویکرد گذشته‌ی ASX همخوانی دارد، چرا که این نهاد پیش‌تر اعلام کرده بود که «در مورد درخواست‌های محصولات سرمایه‌گذاری اظهار نظر نمی‌کند» اما «همچنان با تعدادی از صادرکنندگانی که علاقه‌مند به پذیرش ETFهای مبتنی بر دارایی‌های رمزنگاری هستند، در ارتباط است.»

اخذ مجوز ETFهای بیت‌کوین در ایالات متحده، انگیزه‌ی قابل توجهی برای راه‌اندازی این ابزارهای مالی در منطقه‌ی آسیا ایجاد کرده است. هنگ کنگ به تازگی اولین سری از ETFهای مبتنی بر دارایی بیت‌کوین و اتریوم را تایید نموده است. این رویداد می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات مشابه از سوی دیگر بازارهای مالی آسیایی، از جمله استرالیا، باشد.

با این حال، یک نکته‌ی قابل توجه وجود دارد. اوایل ماه جاری، شرکت مدیریت دارایی Monochrome Asset Management مستقر در استرالیا، برای راه‌اندازی یک ETF بیت‌کوین مبتنی بر دارایی، به صرافی رقیب ASX یعنی Cboe Australia، درخواست ارائه کرد. این اقدام می‌تواند نشان دهد که شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، در انتظار روند تاییدیه‌های ASX نباشند و به دنبال راه‌حل‌های جایگزین باشند.

در مجموع، تحولات اخیر حاکی از آن است که بازار استرالیا در آستانه‌ی ورود به دوره‌ی جدیدی از پذیرش ارزهای دیجیتال قرار دارد. تایید اولین ETFهای بیت‌کوین توسط ASX می‌تواند زمینه‌ساز افزایش سرمایه‌گذاری نهادی در این حوزه شده و به بلوغ کلی اکوسیستم رمزارز در منطقه کمک شایانی نماید.

منبع: CoinDesk

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید