نبرد ساتوشی ناکاموتو با دولت‌ها و چالش‌های بیت‌ کوین در ۲۰۲۴
۱۴ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه تصویر آموزشی
  2. کد ویدیو بلوم امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  3. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۴ مهر
  4. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۴ مهر به همراه پاسخ تصویری
  5. کارتهای امروز برد (Bird) شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  6. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش وارد کردن
  7. کد مخفی تومارکت (Tomarket) امروز شنبه ۱۴ مهر
  8. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۴ مهر
  9. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  10. سقوط سولانا پس از شکست سطح ۱۶۱ دلاری؛ آیا افت بیشتر در راه است؟
  11. یک نهنگ اتریوم ۱۹ هزار اتریوم فروخت: آیا افت شدیدتری در راه است؟
  12. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه آموزش وارد کردن

نبرد ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین با دولت‌ها و دلایل شکست روند صعودی در فصل چهارم

 
۱۳ مهر ۱۴۰۳
  3 دقیقه
دونفر مقابل هم و علامت بیت کوین

بیت‌ کوین به عنوان نتیجه ایده ساتوشی ناکاموتو به بلوغ رسید. ظهور بیت‌کوین پس از بحران بزرگ اقتصادی ۲۰۰۷-۲۰۰۸ بود. در آن زمان، ساتوشی یک ارز دیجیتال ایجاد کرد تا آن را فراتر از دسترس دولت‌ها و واسطه‌های مالی قرار دهد.

یک روند صعودی در فصل چهارم ۲۰۲۴ در پیش است. با این حال، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که بازار traction خود را از دست داده و ممکن است وارد روندهای نزولی شود. بیت‌ کوین (BTC) امروز به ارزش ۶۱,۵۵۴.۱۳ دلار رسیده و در هفت روز گذشته ۶.۴ درصد از سهم بازار خود را از دست داده است. تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال افت قیمت را به تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه نسبت داده‌اند. زیرا سرمایه‌گذاران شروع به خروج پول از دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌ کوین کردند.

قیمت بیت‌کوین ۵.۴ درصد کاهش یافت
قیمت بیت‌کوین ۵.۴ درصد کاهش یافت

بینش‌های ناکاموتو ناکام مانده و بیت‌ کوین در بازارهای نزولی گرفتار شده است

هنگام ایجاد بیت‌ کوین، ساتوشی ارزی را تصور کرد که به نگرانی‌هایی که منجر به فروپاشی مالی در ۲۰۰۷ شد، پاسخ دهد. با این حال، پس از حمله روسیه به اوکراین، قیمت بیت‌ کوین به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۲۰,۰۰۰ دلار رسید و آغازگر سقوط بازار ارزهای دیجیتال شد. این نتایج منجر به ورشکستگی نهادهای متمرکز ارز دیجیتال و تعطیلی فعالیت‌های آن‌ها شد. اکنون، معامله‌گران به ترس و طمع ناشی از COVID-19 بازگشته‌اند، احساسی که با ترس، تردید و عدم قطعیت همراه است.

این سوال مطرح می‌شود که کدام یک از آن‌ها یکدیگر را اشتباه فهمیدند؟ آیا ساتوشی در هدف‌گذاری خود شکست خورد یا معامله‌گران هنوز نتوانسته‌اند قدرتی را که ناکاموتو با بیت‌ کوین در نظر داشت، درک کنند؟ شاید هر دو. با این حال، یک چیز واضح است: روند صعودی ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۴ از دسترس خارج شده است.

اوایل امسال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ETFهای بیت‌کوین برای مؤسسات را تأیید کرد. پس از آن، ETFهای اتریوم به بازار آمدند و هیچ تغییری در رشد و پذیرش بازار ایجاد نشده است. سرمایه‌گذاران نهادی موجب تشکیل یک ازدواج بین دولت و بیت‌کوین شده‌اند. نتایج این امر منجر به وضع مقررات سخت‌گیرانه در حوزه ارزهای دیجیتال، به ویژه در آمریکا شده است.

به یاد داشته باشید، انتخابات ماه نوامبر در ایالات متحده یک ماه دیگر برگزار می‌شود. نتیجه انتخابات و اینکه چه کسی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، به‌طور مستقیم بر محیط ارزهای دیجیتال در آمریکا تأثیر خواهد گذاشت. بهتر از این، این تأثیر به نحوه واکنش بقیه اقتصاد جهانی به پیروزی کامالا یا ترامپ نیز خواهد رسید.

در سال ۲۰۲۳، میلیاردر وارن بافت سرمایه‌گذاری‌ها را کنار گذاشت و پیش از انتخابات، به نقدینگی روی آورد. این روندی است که در میان بسیاری از سرمایه‌گذاران رواج یافته است. علاوه بر این، بیت‌کوین بر اساس راز هویت ساتوشی به خوبی رشد کرده است. خوب، HBO قصد دارد مستندی از کالن هوبک، کارگردان «Q: Into the Storm»، که هویت کسانی که در پشت نظریه توطئه QAnon بودند را در انتخابات ۲۰۱۶ فاش کرد، منتشر کند. حالا، او قول داده است که هویت ساتوشی را فاش کند. این می‌تواند موجب کاهش اشتیاق در میان معامله‌گران شود.

شرط‌بندهای Polymarket فکر می‌کنند که لِن ساسامان کسی خواهد بود که در این مستند معرفی می‌شود. شرط‌بندان همچنین به احتمال اینکه شخص دیگری که در صنعت ارزهای دیجیتال ناشناخته است، معرفی شود، فکر می‌کنند و ۳۲ درصد احتمال می‌دهند که این شخص یا افراد متعدد دیگری باشند.

اما یک قرارداد دیگر در سایت پیش‌بینی، ۸۹ درصد احتمال می‌دهد که هویت ساتوشی در ۲۰۲۴ به‌طور قطع ثابت نخواهد شد. با این حال، با توجه به رویدادهای پیش رو در فصل چهارم ۲۰۲۴، روند صعودی آخرین چیزی خواهد بود که به چشم می‌خورد.

منبع: cryptopolitan

5/5 - (1 امتیاز)
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر