دادگاه علیه پلتفرم‌های جمینی و جنسیس ادامه دارد - مجله رمزینکس

دادگاه بورس آمریکا علیه پلتفرم‌های ارز دیجیتال جمینی و جنسیس ادامه دارد زیرا قاضی ادعاها را موجه می‌داند

دادگاه بورس اوراق بهادار آمریکا و شرکت‌های کریپتو جنسیس و جمینی ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

در پی ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر فروش اوراق بهادار ثبت نشده از طریق برنامه Gemini Earn، پرونده علیه شرکت های ارز دیجیتال جمینی (Gemini) و جنسیس (Genesis) در دادگاه فدرال ادامه خواهد یافت.

قاضی ادگاردو راموس، قاضی دادگاه منطقه ای نیویورک، با صدور حکمی ۳۲ صفحه ای در تاریخ ۲۳ اسفند، درخواست های رد دعوی هر دو شرکت را رد کرد. این حکم تایید می کند که ادعای SEC به اندازه کافی موجه است که پرونده قابل بررسی در دادگاه باشد.

قاضی راموس همچنین درخواست دیگری را برای توقف فعالیت Gemini Earn و توقیف وجوه حاصل از آن رد کرد. این وجوه در صورت پیروزی SEC در این پرونده، به آن کمیسیون منتقل خواهد شد.

بر اساس حکم، شکایت SEC ادعا می کند که Gemini Earn، محصول رمزارز با بازدهی که توسط جمینی عرضه و توسط جنسیس مدیریت می شود، اقدام به عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده کرده است. قاضی راموس استدلال کرده که SEC به طور قانعه‌کننده‌ای نشان داده است که Gemini Earn شرایط یک قرارداد سرمایه‌گذاری را طبق «آزمون هاوی» – چارچوب قانونی برای طبقه بندی اوراق بهادار – برآورده می‌سازد.

قاضی با اشاره به اقدامات جنسیس خاطرنشان کرد: «این شرکت بجای تفکیک دارایی ها، اقدام به ادغام آنها در ترازنامه خود نموده و وجوه را با تکیه بر اختیار و قضاوت خود به وام‌گیرندگان نهادی قرض داده است. بدین ترتیب، انتظار مشتریان برای سود به طور مستقیم به تلاش های جنسیس وابسته بوده است.»

علاوه بر این، حکم دادگاه ادعای SEC مبنی بر ماهیت اوراق قرضه قراردادهای Gemini Earn را نیز تایید می کند. اوراق قرضه، اوراق بهادار بدهی هستند که بازپرداخت وام را با بهره تضمین می کنند.

«در مرحله کنونی رسیدگی به پرونده، دادگاه بر اساس هر دو آزمون حقوقی به این نتیجه رسیده است که شکایت SEC به طور موجه ادعا می کند که متهمین اقدام به عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده از طریق برنامه Gemini Earn نموده‌اند.»

با این حال، این حکم به معنای پیروزی نهایی SEC تلقی نمی شود. این کمیسیون تنظیم کننده همچنان موظف به اثبات ادعای خود بوده و طرفین پرونده در حال حاضر وارد مرحله جمع آوری ادله خواهند شد.

لازم به ذکر است که جنسیس ماه گذشته در جریان پرونده ورشکستگی خود، توافقی ۲۱ میلیون دلاری را برای حل و فصل پرونده با SEC اعلام کرد.

بر اساس شکایت SEC، در نوامبر ۲۰۲۲، Gemini Earn حدود ۳۴۰،۰۰۰ مشتری و ۹۰۰ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت داشته است.

در همان ماه، پس از فروپاشی FTX و با اشاره به «نابسامانی بی سابقه بازار» و مشکلات نقدینگی، جنسیس تصمیم گرفت برداشت وجه از Gemini Earn را به طور موقت به حالت تعلیق درآورد.

پس از شکایت SEC در ژانویه سال گذشته، جنسیس اعلام ورشکستگی کرد. در ماه فوریه، جمینی در توافقی با تنظیم کننده مالی نیویورک موافقت کرد که ۱.۱ میلیارد دلار را از طریق روند ورشکستگی جنسیس به مشتریان Gemini Earn بازگرداند.

منبع: Cointelegpragh

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید