افزایش چشمگیر جستجوی میم‌کوین‌ها سولانا در گوگل - مجله رمزینکس
۶ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز شنبه ۶ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  2. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۶ مرداد
  3. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۶ مرداد + آموزش ویدئویی

افزایش چشمگیر جستجوی سولانا در گوگل با رونق میم‌کوین‌ها

سولانا و میم‌کوین‌های متنوعش در حال جولان در بازار ارز دیجیتال هستند.
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

داده‌های گوگل نشان می‌دهد که جستجوی جهانی برای سولانا در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد. ردیاب محبوبیت هفتگی کلمات کلیدی گوگل ترندز نشان داد که علاقه جهانی به سولانا در این هفته به بالاترین حد خود یعنی ۱۰۰ در بازه زمانی پنج ساله رسیده است که از اوج قبلی در آخرین هفته دسامبر ۲۰۲۳ فراتر رفته است.

این علاقه فزاینده به شبکه بلاکچینی لایه ۱ در معیارهای درون-زنجیره‌ای آن نیز منعکس شده است.

روز جمعه گذشته، حجم تراکنش‌های درون-زنجیره‌ای شبکه سولانا به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی بیش از ۳.۷۹ میلیارد دلار رسید. بر اساس داده‌های دیفای‌لاما، حجم تراکنش‌های این شبکه در ۲۴ ساعت گذشته، بعدازظهر دوشنبه در آسیا حدود ۳ میلیارد دلار بود. داده‌های شرکت بلاک نشان می‌دهد که پذیرش شبکه سولانا همچنان در حال افزایش است و روز شنبه نزدیک به ۸۷۰ هزار آدرس جدید در این شبکه ایجاد شده است.

طبق داده‌های شرکت بلاک، میزان کارمزد تراکنش‌های روزانه نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است و از حدود ۵۰۰ هزار دلار در ژانویه به ۳.۸۳ میلیون دلار در روز شنبه رسیده است.

در همین حال، قیمت سولانا طبق صفحه قیمت‌گذاری شرکت بلاک، در ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت هنگ کنگ، ۱۱.۳۸ درصد افزایش یافت و به ۲۰۴.۰۸ دلار رسید. سولانا در حال حاضر با پشت سر گذاشتن بایننس کوین (BNB) در آخر هفته، از نظر ارزش کل بازار به عنوان چهارمین ارز دیجیتال بزرگ جهان شناخته می‌شود.

تب و تاب ناشی از میم‌کوین‌ها

بخش قابل توجهی از افزایش محبوبیت سولانا به هیجان پیرامون میم‌کوین‌های مبتنی بر سولانا نسبت داده می‌شود. ریچل لوکاس، مدیر بازاریابی و ارتباطات بازارهای BTC، روز جمعه به شرکت بلاک گفت:

«میم‌کوین‌هایی مانند Bonk و Dogwifhat (WIF) به همراه توکن‌هایی با الهام‌گیری‌های سیاسی، مورد توجه قرار گرفته‌اند و باعث افزایش علاقه و فعالیت در بلاکچین سولانا شده‌اند.»

لوکاس به عنوان برجسته‌ترین نمونه هیجان پیرامون میم‌کوین‌های مبتنی بر سولانا، به کمپین موفق دارندگان Dogwifhat اشاره کرد که با جمع‌آوری ۷۰۰ هزار دلار برای تبلیغ لوگوی این میم‌کوین روی اسکرین لاس‌وگاس، ارزش توکن را به بالای ۳ دلار رساندند.

لوکاس افزود: «موفقیت این کمپین باعث ایجاد بحث‌هایی در صنعت ارز دیجیتال در مورد داغ شدن بیش از حد بازار شد.» در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد وجود حباب در چرخه صعودی فعلی ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین رکوردهای شکسته‌شده‌ی سود خود را در آخر هفته پس گرفت و روز یکشنبه به سطح ۶۵ هزار دلار سقوط کرد. این ارز در روز دوشنبه در آسیا، در حدود ۶۸ هزار دلار معامله شد.

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ