انواع ماینر بیت کوین؛ معرفی 5 ماینر برتر بیت کوین - رمزینکس

معرفی انواع ماینر بیت کوین؛ مشخصات و ویژگی‌های ماینرهای بیت کوین را بشناسید!

با توجه به وجود انواع ماینر بیت کوین در بازار، لازم است ویژگی‌های آنها را بشناسید تا گزینه مناسب را انتخاب کنید.
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

اگر کمی تجربه فعالیت در بازار کریپتو را داشته باشید، می‌دانید که تنها راه کسب درآمد از این بازار، خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال مختلف نیست و یکی دیگر از روش‌های کسب سود از این بازار، استخراج بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال است که با دستگاه‌های ماینر انجام می‌شود و ریسک نسبتا کمتری دارد. با این حال، اگر شما قصد شروع این کار را دارید، باید انواع ماینر بیت کوین را بشناسید و بر اساس شرایط خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید که در این مطلب به بررسی این دستگاه‌ها می‌پردازیم. 

معرفی انواع ماینر بیت کوین 

ماینرهای بیت‌کوین، دستگاه‌هایی با پردازنده‌های قدرتمند هستند که وظیفه اصلی آن‌ها، پردازش و تایید تراکنش‌های این ارز دیجیتال در بستر بلاکچین است. این دستگاه‌ها در ازای انجام این کار، میزانی بیت‌کوین را به عنوان پاداش شبکه دریافت می‌کنند. 

لازم به ذکر است که میزان این پاداش شبکه و مکان استفاده از دستگاه ماینر بیت‌کوین، با توجه به نوعی که دارد متفاوت است که در این بخش به بررسی انواع اصلی ماینر بیت‌کوین می‌پردازیم. 

۱. پردازنده‌های گرافیکی GPU

پردازنده‌های گرافیکی GPU یکی از انواع پردازنده‌هایی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را استخراج کنید. با این حال، پردازنده‌های گرافیکی GPU برای استخراج بیت کوین به‌صورت بلندمدت طراحی نشده‌اند و ممکن است با استفاده طولانی، دچار آسیب‎هایی شوند. 

پردازنده‌های گرافیکی GPU یکی از انواع پردازنده‌هایی هستند که می‌توان با آنها انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را استخراج کرد.
پردازنده‌های GPU برای استخراج بلندمدت بیت کوین گزینه مناسبی نیستند.

 ۲. پردازنده مرکزی CPU

 پردازنده مرکزی CPU، پردازنده‌هایی هستند که همه ما در کامپیوترها و تلفن‌های همراه خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم و توانایی استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تا حدودی دارند؛ اما دقیقا مانند پردازنده‌های گرافیکی که در بخش قبلی بررسی شدند، این نوع پردازنده‌ها نیز ممکن است با استفاده طولانی‌مدت برای استخراج بیت‌کوین، ضعیف شده و در نهایت بسوزند. 

پیشنهاد خواندنی: درآمد دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟

۳. ماینرهای آیسیک ASIC

ماینرهای اسیک یا همان (Application Specific Integrated Circuit)، ماینرهایی هستند که به‌طور تخصصی، مختص به استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند و مانند پردازنده‌هایی که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره شد، با استفاده طولانی‌مدت دچار مشکل نمی‌شوند. 

در این نوع ماینرها، نوعی تراشه و همچنین پردازنده‌های قدرتمندی وجود دارد که روی کامپیوتر ویژه‌ای سوار می‌شوند و به استخراج بیت‌کوین می‌پردازند.

ماینرهای اسیک، ماینرهایی هستند که به‌طور تخصصی، مختص به استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند
ماینرهای اسیک مناسب استخراج انواع ارز دیجیتال هستند و در بلندمدت نمی‌سوزند.

بهترین مدل‌های ماینر بیت کوین

هر کدام از ماینرهایی که در بخش قبل معرفی شدند، دارای مدل‌های مختلفی هستند که ویژگی‌های مختص به خود را دارند. در ادامه به بررسی چند مورد از معروفترین مدل‌های ماینر بیت کوین می‌پردازیم.

۱. ماینر بیت‌کوین Innosilicon T3 Plus

ماینر Innosilicon T3 Plus در سال ۲۰۱۹ تولید و به بازار عرضه شد. این ماینر یکی از محبوب‌ترین انواع ماینرهای بیت‌کوین است. این ماینر ابعاد نسبتا کوچکی دارد و امروزه بسیاری از افراد، در منزل خود نیز از این مدل استفاده می‌کنند.

  • قدرت ماینر: ۵۲ تراهش 
  • مصرف برق: ۲۱۰۰ وات 

پیشنهاد خواندنی: آموزش استخراج بیت کوین با ماینر در منزل

۲. ماینر بیت‌کوین Bitmain Antminer S17 Plus

ماینر Bitmain Antminer S17 Plus به دلیل قدرت بسیار بالایی که دارد، جزء یکی از بهترین ماینرهای بیت‌کوین تا به الان محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، وجود فناوری انتقال دوگانه گرما، به این دستگاه این امکان را می‌دهد که در استفاده طولانی‌مدت داغ نکند و با عملکردی بهینه داشته باشد. البته شاید مصرف برق این ماینر کمی زیاد باشد؛ اما در مقایسه با قدرتی که دارد، می‌توان آن را تقریبا بهینه دانست. 

  • قدرت ماینر: ۷۳ تراهش 
  • مصرف برق: ۲۹۲۰ وات 
ماینر Bitmain Antminer S17 Plus مصرف برق زیادی دارد.
ماینر Bitmain Antminer S17 Plus یکی از قویترین و بهترین ماینرهای بیت کوین است.

۳. ماینر Whatsminer M20S

یکی دیگر از بهترین ماینرهای بیت‌کوین که در دسته ماینرهای سبک و کوچک قرار می‌گیرد، ماینر Whatsminer M20S است. این ماینر اندازه‌ای کوچک و بهینه داشته و تنها ۱۲ کیلوگرم وزن دارد. این موضوع باعث می‌شود تا این دستگاه بیشتر در بین افرادی محبوب شود که می‌خواهند فرایند استخراج بیت‌کوین را در منزل خود انجام دهند. 

البته علاوه بر ویژگی‌های خوبی که این دستگاه دارد، یکی از عیوبِ آن مصرف برق بالا همزمان با داشتن قدرتی متوسط است. 

  • قدرت ماینر: ۶۸ تراهش 
  • مصرف برق: ۳۳۶۰ وات 

پیشنهاد خواندنی: استخراج بیت کوین با گوشی اندروید و آیفون (معرفی بهترین سایت‌ها و برنامه‌ها)

۴. ماینر Canaan Avalon Miner 1066

ماینر Canaan AvalonMiner 1066 جزء یکی از ارزان‌ترین و بهترین ماینرهای بیت‌کوین در بین افراد فعال در این زمینه است. می‌توانیم مصرف برق این دستگاه را متوسط به بالا بدانیم؛ اما با توجه به قیمتی که در مقایسه با سایر ماینرها دارد، می‌توان استفاده از این دستگاه را در مناطقی که هزینه برق در آن‌ها پایین است، بسیار منطقی دانست. 

  • قدرت دستگاه: ۵۰ تراهش 
  • مصرف برق: ۳۲۵۰ وات
ماینر Canaan AvalonMiner 1066 جزء یکی از ارزان‌ترین و بهترین ماینرهای بیت‌کوین در بین افراد فعال در این زمینه است.
Canaan Avalon Miner 1066 مصرف برق بالایی دارد.

۵. ماینر Avalon Miner A۱۱۶۶ Pro 

ماینر ماینر Avalon Miner A۱۱۶۶ Pro یک ماینر چندمنظوره و مناسب برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال محبوب و قابل استخراج مانند بیت‌کوین و بیت‌کوین کش است. همچنین این ماینر علاوه بر وزن ۱۲.۸ کیلوگرمی که نسبتا سبک محسوب می‌شود، قدرت بسیار بالایی دارد. 

  • قدرت ماینر: ۸۱ تراهش 
  • مصرف برق: ۳۴۰۰ 

 نکاتی برای خریدِ انواع ماینر بیت کوین 

استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند کار بسیار سودآور و در عین حال کم‌ریسک در مقایسه با روش‌هایی مانند معامله‌گری در این بازار باشد؛ اما مهم‌ترین کار برای رسیدن به این درآمد انتخابِ مناسب و خوبِ یک ماینر است؛ زیرا در صورت انتخاب اشتباه، ممکن است دچار چالش‌هایی شوید و حتی هزینه‌های زیادی نیز برای استخراج و خرید دستگاه بپردازید. 

مهم‌ترین ویژگی‌های که باید هنگام خرید ماینر بیت‌کوین به آن‌ها توجه کنید، میزان مصرف برق و هش ریت (قدرت ماینر) است. به بیان ساده، هرچقدر مصرف برق ماینر شما کمتر و هش ریتِ آن بیشتر باشد، بازگشت سرمایه شما بسیار سریع‌تر رخ خواهد داد و زودتر به سود می‌رسید. 

اول آگاهی بعد ماینینگ

در این مقاله از صرافی رمزینکس، با بررسی انواع ماینر بیت کوین و معرفی برخی از ماینرهای محبوبِ این ارز دیجیتال همراه شما بودیم. یادتان باشد که ماینینگ تنها به خرید یک دستگاه و کسب سود ختم نمی‌شود و شما باید قبل از انجام این کار، تا حد امکان آگاهی‌های لازم را کسب کرده و سپس نسبت به این کار اقدام کنید. 

همچنین اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال را برای فعالیت‌های مختلف خرید و فروش و معامله کنید، می‌توانید در عرض یک روز در رمزینکس به‌صورت آنلاین احراز هویت کرده و علاوه‌بر مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، از امکانات معاملاتی متنوع برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوید. 

سوالات متداول 

آیا استخراج بیت‌کوین کارِ سودآوری است؟

سودآور بودنِ استخراج بیت‌کوین بیشتر بستگی به نحوه استفاده شما از دستگاه‌های ماینر و مدیریت هزینه شما دارد و اگر این کار را درست انجام دهید، بله. 

آیا می‌شود در خانه نیز از ماینرهای بیت‌کوین استفاده کرد؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های ماینر، استخراج بیت‌کوین را در خانه انجام دهید؛ اما باید برای این کار ماینری با صدای کم و مصرف برق بسیار پایین انتخاب کنید. 

در خرید یک ماینر بیت‌کوین باید چه چیزهایی را در نظر بگیریم؟

مهم‌ترین مواردی که شما باید هنگام خرید یک ماینر بیت‌کوین در نظر بگیرید، انتخاب ماینر با هش ریت بالا و مصرف برق پایین است. 

منابع: coinledger | excoino | bitpin

درباره سحر محمدی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید