استخراج بیت‌کوین با گوشی با توجه به هش‌ریت سرسام‌آور آن، عملا ناممکن است! اما برخی سایت‌ها با ایجاد استخر استخراج (Mining pool) یا استخراج ابری (Cloud Mining) امکان کسب سود از بیت‌کوین با گوشی را فراهم کرده‌اند. در این مطلب به معرفی بهترین و معتبرترین سایت‌ها برای استخراج بیت کوین با گوشی می‌پردازیم. 

سایت استخراج بیت کوین با گوشی 

استخراج بیت‌کوین در واقع فرایند حل محاسبات پیچیده برای تایید صحت تراکنش‌های صورت گرفته روی شبکه بلاک‌چین است. تا یک دهه قبل انجام محاسبات چندان دشوار نبود و با یک سخت‌افزار معمولی و حتی گوشی هم می‌شد در آن مشارکت کرد؛ اما در سال‌های اخیر و همزمان با فرایند هاوینگ، استخراج بیت‌کوین به حدی پیچیده و دشوار شده که به سخت‌افزار ماینینگ ویژه نیاز دارد و با گوشی امکان‌پذیر نیست. 

در این شرایط توسعه‌دهندگان روش‌های جدیدی مثل ایجاد استخر استخراج یا استخراج ابری ارائه کرده‌‌اند تا سخت‌افزارهای ضعیف‌تر هم امکان بهره بردن از این فرصت را داشته باشند.

استخراج ابری فرآیندی است که طی آن یک مرکز داده با قدرت پردازش بالا، بر بستر زیرساخت ابری، ارزهای دیجیتال را ماین می‌کند. این روش راه‌حلی ایده‌آل برای مشارکت در فرایند استخراج ارز دیجیتال بدون نیاز به دانش تخصصی یا خرید سخت افزار قدرتمند است. 

سایت استخراج بیت کوین رایگان با گوشی

علاقه بالای کاربران برای مشارکت در پروژه‌های استخراج باعث رشد قارچ‌گونه سایت‌هایی شده که در پوشش استخراج بیت کوین با گوشی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. در ادامه معتبرترین سایت‌های استخراج ابری را همراه با مزایا و معایب هرکدام معرفی می‌کنیم تا بهترین گزینه را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

۱. صرافی استورم گین

سایت StormGain یک پلتفرم همه‌کاره ارز دیجیتال است که امکان خرید و فروش، تبدیل، سواپ، هولد و استخراج بیت کوین با گوشی را به شما می‌دهد. فرایند استخراج بدون درگیر کردن پردازنده گوشی انجام می‌شود و کافی است هر روز به این سایت سر زده و روی گزینه ماین کلیک کنید. 

این گزینه هر ۴ ساعت یک‌بار فعال می‌شود و با کلیک روی آن ۵۰ سنت به حساب کاربری شما واریز خواهد شد که می‌توانید با آن ترید کنید. صرافی StormGain از حدود ۲۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و امکان معامله اسپات، مارجین و معاملات فیوچرز را فراهم می‌کند. این سایت که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، ابزارهای قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل دارایی‌ها و ردیابی قیمت به شما می‌دهد. 

مزایای صرافی استورم گین به شرح زیر است:

  • استخراج آسان ارز دیجیتال با گوشی
  • پشتیبانی از معاملات مارجین و فیوچرز با اهرم ۱۰۰ برابری
  • امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال
  • ارائه حساب‌های دمو برای تمرین ترید
  • اپلیکیشن موبایل برای iOS و اندروید

در کنار این مزایا، این صرافی معایبی نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به نبود ربات ترید خودکار اشاره کرد.

۲. سایت ای‌سی‌او‌اس (ECOS)

پلتفرم ECOS امسال به عنوان بهترین سایت ابری استخراج ارز دیجیتال شناخته شد. ECOS در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارد و به پلتفرمی تمام و کمال برای مدیریت دارایی‌هایی دیجیتال تبدیل شده است. برای شروع فعالیت باید ۱۵۰ دلار در سایت سرمایه‌گذاری کنید و پس از آن روزانه تا ۰.۰۰۱ بیت‌کوین بدست می‌آورید. 

از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه پلن‌های معاملاتی متعدد برای استخراج 
  • پرداخت روزانه درآمد
  • امکان استفاده از ابزارهایی مثل کیف پول، سبد سرمایه‌گذاری و صرافی
  • پشتیبانی از معاملات بیت‌کوین، ریپل، بیت‌کوین کش، تتر و لایت‌کوین

از معایب آن نیز می‌توان محدودیت استخراج به بیت‌کوین را نام برد.

پیشنهاد خواندنی: آموزش استخراج دوج کوین (ماینینگ DOGECOIN) چگونه است؟

۳. صرافی بایننس

صرافی بایننس (Binance) نیازی به معرفی ندارد و بزرگترین پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال در دنیاست. این صرافی امکان استخراج بیت کوین با گوشی یا هر دستگاه متصل به اینترنت دیگری را به شما می‌دهد. هر سشن استخراج پس از ۸ ساعت تمام شده و جایزه خود را دریافت خواهید کرد. برای مشارکت در استخراج باید حساب کاربری بایننس CFD ساخته و فرایند احراز هویت را انجام دهید.

مزایای استفاده از صرافی باینسس بسیار زیاد است که به عنوان نمونه می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • رابط کاربری ساده و واضح
  • اعتبار بسیار بالا
  • برداشت روزانه درآمد
  • پشتیبانی از ارزهای متنوع

معایب کار با صرافی بایننس نیز این موارد هستند:

  • محدودیت در ارزهای قابل استخراج
  • نبود بات خودکار برای ترید

۴. سایت هشینگ ۲۴

سایت هشینگ ۲۴ (Hashing24) در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و استخراج ابری بیت‌کوین را با یک رابط کاربری ساده و سرراست فراهم می‌کند. پلن‌‌های متعدد برای ماینینگ، پرداخت روزانه درآمد، آپ‌تایم ۱۰۰ درصدی و پشتیبانی از بیت‌کوین، زی‌کش، دش، اتریوم و لایت‌کوین باعث شده ۲۰۰ هزار کاربر در سراسر دنیا داشته باشد. 

مزایای استفاده از سایت هشینگ ۲۴ به شرح زیر است:

  • پلن‌های معاملاتی متنوع
  • انتخاب دلخواه میزان هش‌ریت
  • پرداخت روزانه

از معایب این سایت نیز می‌توان به محدود بودن آن به استخراج بیت کوین اشاره کرد.

۵. سایت هشینگ‌شای

Hashshiny یک پلتفرم استخراج کلاود است که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. این سایت به کاربران امکان می‌دهد از قدرت بالای مراکز داده ابری، برای استخراج ارزهای دیجیتال بهره ببرند. 

سایت Hashshiny از ۲۰ ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، ریپل و بیت‌کوین کش پشتیبانی می‌کند. استفاده از خدمات این سایت نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰ دلاری دارد اما پتانسیل کسب درآمد آن بسیار بالاست و به روزانه ۱۸۰ دلار هم می‌رسد. 

مزایا و قابلیت‌های سایت هشینگ شای عبارتند از:

  • ارائه اپ اندروید و iOS 
  • سهولت استفاده و مدیریت
  • امکان برداشت روزانه سود حاصل از استخراج
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف
  • امکان واریز به پی‌پل

از جمله معایب آن نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که لازم است در ابتدا سرمایه‌گذاری ۱۰ دلاری انجام شود و بدون واریز این مبلغ، امکان استفاده از آن وجود ندارد.

دریافت ۱ بیت‌کوین رایگان با گوشی

همان‌طور که گفتیم سختی استخراج بیت‌کوین به حدی رسیده که حتی جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی مثل RTX 4090 با قیمت ده‌ها میلیون تومانی هم کارایی چندانی ندارند. بنابراین نباید از گوشی هوشمند انتظار استخراج یک واحد کامل بیت‌کوین را داشته باشید. 

با این وجود با ثبت‌نام در سایت‌هایی که برای استخراج معرفی کردیم و یا استفاده از اپ‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، شانس کسب درآمد از استخراج بیت کوین با گوشی را خواهید داشت.

پیشنهاد خواندنی: قوی‌ترین و بهترین کارت گرافیک ماینینگ

ثبت‌نام بیت‌کوین با موبایل

اگر منظور شما از ثبت نام بیت‌کوین با موبایل خرید این ارز دیجیتال است، می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال رمزینکس به صورت آنی و با کارت بانکی ایران این کار را انجام دهید. در صورتی که هدف شما استخراج بیت‌کوین با موبایل است، در ادامه مطلب همراه ما باشید. 

سریع‌ترین برنامه استخراج بیت‌کوین برای اندروید

برنامه‌های استخراج بیت‌کوین برای اندروید از نظر نحوه ماینینگ، به سه نوع انفرادی، استخر و ابری تقسیم می‌شوند. نوع اول برای پردازش به قدرت سخت‌افزار گوشی متکی است و فشار زیادی را روی باتری و پردازنده وارد می‌کند اما دسته دوم و سوم سربار پردازش را به سخت‌افزار اشتراکی یا ابری منتقل کرده و برای گوشی مناسب‌تر هستند. از این رو توصیه می‌کنیم از نرم‌افزارهای ابری برای استخراج با گوشی بهره ببرید. 

۱. اپلیکیشن CryptoTab

CryptoTab یک مرورگر وب با بیش از ۵۰ میلیون کاربر است که امکان استخراج بیت کوین با گوشی‌های اندروید و آیفون را به شما می‌دهد. CryptoTab در واقع ارز دیجیتال مونرو (XMR) را استخراج کرده و آن را برای پرداخت پاداش به بیت‌کوین تبدیل می‌کند. 

این برنامه در دو نسخه پولی (۵ دلار) و رایگان ارائه شده و تفاوت آنها در این است که نسخه اشتراکی از قابلیت Cloud.Boost برای افزایش سرعت پردازش محاسبات بهره می‌برد.

برای استخراج بیت‌کوین با این برنامه کافی است پس از ثبت‌نام گزینه NET Mining را فعال کرده و سرعت استخراج را مشخص کنید. اگر نسخه رایگان را دانلود کرده باشید، پس از ۴۸ ساعت احتمالا حدود یک دلار موجودی بیت‌کوین دارید که می‌توانید آن را به صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله رمزینکس، منتقل کرده و به ریال تبدیل کنید. 

مزایای استفاده از این اپلیکیشن عبارتند از:

  • استخراج بیت‌کوین در حین مرور وب
  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • قابلیت مسدود کردن تبلیغات

از جمله معایب آن نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که استخراج در نسخه رایگان دارای محدودیت است و برای رفع این محدودیت باید اقدام به خرید اشتراک در آن نمود.

۲. اپلیکیشن MinerGate Mobile Miner

معروف‌ترین برنامه استخراج بیت کوین با گوشی MinerGate است که امکان استخراج مستقیم و ابری را به شما می‌دهد. این پلتفرم محبوب برای سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس است.

ماینرگیت تنظیمات گسترده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد تا سرعت استخراج، الگوریتم ماین و میزان به‌کارگیری سخت‌افزار را بنا بر تمایل خودتان انتخاب کنید. پشتیبانی از ۱۰۰ ارز دیجیتال، الگوریتم‌های متنوع برای ماین، پیکربندی خودکار برای عملکرد بهینه و فشار اندک روی باتری گوشی از دیگر مزایای این برنامه است. 

از جمله مزایای کار با این اپلیکیشن می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • امنیت بالا
  • پیکربندی خودکار برای بهترین عملکرد
  • پشتیبانی طیف گسترده ارزهای دیجیتال
  • امکان ماینینگ همزمان با استفاده از CPU و GPU

ایراد استفاده از این اپلیکیشن داغ شدن گوشی به هنگام استخراج با آن است.

پیشنهاد خواندنی: ۲۱ مورد از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین

۳. برنامه Crypto Miner

کار با این برنامه تا حدودی پیچیده است اما نسبت به بقیه اپ‌ها از ارزهای بیشتری پشتیبانی می‌کند که شامل بیت‌کوین، لایت کوین، مونرو و ده‌ها رمزارز دیگر است. نسخه پایه کریپتو ماینر رایگان است اما با پرداخت هزینه‌ای اندک به الگوریتم‌های استخراج سریع‌تر دسترسی خواهید داشت. 

برای استفاده از برنامه Crypto Miner باید در یک استخر استخراج عضو شده و تعداد هسته‌های در اختیار برنامه را مشخص کنید. اگر از اپ‌های سنگین یا بازی‌های گرافیکی استفاده می‌کنید، هسته‌های محدودی را برای برنامه باز کنید تا در روند کارهای روزمره شاهد باگ و لگ نباشید. از دیگر قابلیت‌های آن باید به تعیین اولویت پردازش، نمایش اعلان بعد از ماین کوین‌های جدید و توقف یا اجرا در پس زمینه اشاره کرد.

مزایای استفاده از برنامه Crypto Miner موارد زیر است:

  • سرعت استخراج مناسب
  • پشتیبانی از رمزارزهای متعدد 
  • امنیت مناسب

از معایب آن نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که رابط کاربری آن پیچیده است که کار با برنامه را برای کاربران سخت می‌کند.

حرف آخر در استخراج بیت‌کوین

استخراج بیت‌کوین با گوشی از سه روش انفرادی، مشارکت در استخر و استخراج ابری امکان‌پذیر است. روش اول فشار نسبتا زیادی را به گوشی تحمیل می‌کند اما در دو روش دیگر بار پردازش کمتری به گوشی وارد خواهد شد. سایت‌های استورم گین، ECOS و هشینگ ۲۴ در کنار برنامه‌‌های CryptoTab ،Miner Gate و Crypto Miner از بهترین پلتفرم‌ها برای استخراج بیت‌کوین با گوشی هستند که در این مطلب به معرفی آنها پرداختیم.