آموزش استخراج بیت کوین با ماینر (نحوه استخراج بیت کوین)

آموزش استخراج بیت کوین با ماینر در منزل

ماکت چند کارگر در حال استخراج بیت کوین
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

رشد و افزایش محبوبیت بیت کوین در طی یک دهه اخیر، باعث به وجود آمدن صنعت جدیدی به اسم استخراج بیت کوین (Bitcoin Minin) شده است که حتما تا به حال اسم و آوازه آن را شنیده‌اید. در این مطلب، آموزش استخراج بیت کوین با ماینر را برای شما آماده کرده‌ایم و قصد داریم نحوه استخراج بیت کوین را توضیح دهیم. اگر می‌خواهید با آموزش کار با دستگاه های ماینر بیت کوین آشنا شوید، لطفا تا انتهای این مطلب با ما در وبلاگ رمزینکس همراه باشید.

آشنایی با فرآیند استخراج بیت کوین

استخراج Bitcoin، بخش پایه‌ای و اساسی پروتکل بیت کوین محسوب می‌شود و درواقع، پروسه‌ای است که شبکه بیت کوین را فعال و قوی نگه می‌دارد. ماینرهای بیت کوین نه تنها تراکنش‌ها را تایید می‌کنند، بلکه از فعالیت‌های سودجویان و کلاهبرداران جلوگیری و همچنین، تورم بیت کوین را نیز کنترل می‌کنند. به همین دلیل است که امروزه عده زیادی از مردم به دنبال آموزش استخراج بیت کوین با ماینر و آموزش کار با دستگاه های ماینر بیت کوین هستند.

بنابراین از نظر فنی، استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بلوک‌های جدید در شبکه بلاک چین است و در ازای انجام این کار به ماینرها پاداش داده می‌شود. پاداش ماینرها، بیت کوین‌هایی است که به وجود آورده‌اند. هدف از انجام این کار که باعث شده آموزش استخراج بیت کوین با ماینر و یادگیری نحوه استخراج بیت کوین فراگیر شود، افزایش امنیت شبکه و جلوگیری از دستیابی سودجویان به اطلاعات تراکتش‌ها است. استخراج بیت کوین به دو شکل مختلف انجام می‌شود:

  • استخراج فردی: این شیوه استخراج، به یک نهاد واحد (که می‌تواند یک فرد عادی یا شرکت باشد) اشاره دارد که به تنهایی تلاش می‌کند بلاک‌های جدیدی به شبکه بلاک چین اضافه کند و پاداش‌های بلاک را برای خود نگه دارد. افرادی که آموزش استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر را دیده‌اند و قصد دارند این کار را در خانه انجام دهند، جزو این دسته محسوب می‌شوند.
  • استخراج گروهی: این شیوه استخراج به چندین ماینر (که می‌تواند چند فرد عادی یا چند شرکت باشند) اشاره دارد که در جایی به اسم استخر استخراج جمع می‌شوند تا بلاک‌های بیشتری تولید کنند. درآمد حاصله، بین تمامی اعضای استخر بر اساس قدرت هش ارائه شده، تقسیم می‌شود.

آموزش استخراج بیت کوین با ماینر

در دوران نه چندان دور، می‌توانستید عملیات استخراج را با لپتاپ خود انجام دهید. اما این دوران دیگر گذشته؛ امروزه استخراج بیت کوین به سخت افزارهای فوق‌العاده قدرتمند و بسیار پرمصرف چندین هزار دلاری نیاز دارد. در حال حاضر صنعت استخراج بیت کوین بیش از حد رقابتی شده که عمدتا ناشی از پیشرفت‌های فناوری در سخت افزار استخراج و ظهور شیوه‌های جدید استخراج است.

مزرعه استخراج بیت کوین
دستگاه‌های ماینر دارای انواع مختلفی هستند که در حال حاضر بهترین‌های آن‌ها ماینرهای ASIC و FPGA هستند.

برای شروع آموزش استخراج بیت کوین با ماینر به موارد زیر نیاز دارید:

  • ریگ ماینینگ: ریگ ماینینگ یا ریگ استخراج، کامپیوتری است که به طور اختصاصی برای استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده است. یک ریگ استخراج، از چندین جزء و تراشه تشکیل شده و انواع مختلفی از آن‌ها بر اساس نوع تراشه‌هایی که استفاده می‌کنند وجود دارد که عبارت هستند از:
    • CPU (واحد پردازش مرکزی): CPU همان قطعه‌ای است که قدرت لپتاپ یا سیستم دسکتاپ شما را تامین می‌کند. اگرچه در نحوه استخراج بیت کوین و آموزش استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر گفته می‌شود از نظر فنی امکان استخراج بیت کوین با PC هم وجود دارد، اما در واقعیت تراشه‌های CPU برای اینکه به عنوان ابزار استخراج بیت کوین عمل کنند بهینه‌سازی نشده‌اند. استخراج بیت کوین با PC درآمد خاصی ندارد؛ زیرا کامپیوترهای معمولی قدرت کافی برای استخراج بیت کوین ندارند.
    • GPU (واحد پردازش گرافیکی): ریگ‌های استخراج GPU نسخه ارتقاء یافته ریگ‌های CPU محسوب می‌شوند. همانطور که در آموزش کار با دستگاه های ماینر بیت کوین گفته می‌شود، ریگ GPU یک کامپیوتر معمولی است که چندین کارت گرافیک روی آن سوار شده است. اگرچه ریگ‌های GPU در مقایسه با همتایان خود که از CPU استفاده می‌کنند راندمان استخراج را به طور قابل توجهی افزایش داده‌اند، اما به طور اختصاصی برای استخراج کریپتو ساخته نشده‌اند و بیشتر مناسب رندر ویدیوهای سنگین و بازی کردن هستند.
    • Field Programmable Gate Array (مدار مجتمع دیجیتال قابل برنامه‌ریزی): FPGAها مدارهای مجتمعی هستند که بیشتر به دلیل قابل برنامه‌ریزی بودن شهرت دارند. در این نوع ماینرها، کاربران می‌توانند سخت افزار را برای استخراج یک ارز خاص بر اساس الگوریتم هش رمزنگاری شبکه، مجددا پیکربندی کنند.
    • Application-specific integrated circuit (مدار مجتمع با کاربرد خاص): در حال حاضر ریگ‌های استخراج ASIC بهترین نوع سخت افزار برای استخراج بیت کوین هستند. در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر گفته می‌شود که این ریگ‌ها فقط به طور اختصاصی برای استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده‌اند. بنابراین از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی، از دیگر انواع ریگ‌های استخراج بهتر عمل می‌کنند.
  • نرم افزار: امروزه روی اکثر ریگ‌های ASIC از قبل نرم افزار مخصوص استخراج نصب شده است. اما ممکن است در برخی از موارد از نرم افزارهای متفاوتی استفاده شود که در این صورت، ماینر به راحتی می‌تواند نرم افزار دلخواه خود را دانلود و نصب کند. برخی از نرم افزارهای مناسب استخراج شامل ASICSeer، CGMiner و MultiMiner هستند.

نحوه استخراج بیت کوین

پس از انتخاب سخت افزار و نرم افزار ماینینگ مناسب که متناسب با نیازها، انتظارات و بودجه شما هست، باید ریگ ماینینگ خود را به درستی راه‌اندازی کنید. برای یادگیری نحوه راه‌اندازی ریگ استخراج آموزش کار با دستگاه های ماینر بیت کوین در بخش زیر را دنبال کنید:

  1. محل قرارگیری ریگ استخراج: ریگ استخراج باید در یک اتاق بزرگ قرار گیرد تا در صورت نیاز به تعمیرات، به راحتی قابل دسترس باشد. همچنین، محلی که دستگاه استخراج در آن قرار می‌گیرد، باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد تا گرمای تولید شده را دفع کند.
  2. مدیریت کابل و برق: شما باید مطمئن شوید که ریگ ماینینگ شما به یک منبع برق امن و مطمئن متصل است. احتمال دارد نیاز به راه‌اندازی یک منبع تغذیه پشتیبان هم داشته باشید. همچنین از کابل، قطع کننده مدار و سیم‌کشی‌های باکیفیت استفاده کنید تا به خوبی از سخت افزار خود محافظت کنید.
  3. اینترنت: در آموزش استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر اشاره می‌شود که ماینرهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از کابل‌های اترنت و LAN برای اتصال ریگ‌های خود به اینترنت استفاده کنند؛ زیرا این نوع اتصالات، از اتصال WiFi مطمئن‌تر هستند.
  4. اتصال کیف پول: اگر بعد از آموزش کار با دستگاه های ماینر بیت کوین قصد دارید در منزل خود بیت کوین استخراج کنید، به یک کیف پول کریپتو نیاز دارید تا بیت کوین‌هایی که به شما پاداش داده می‌شود، به آن ارسال شوند.

استخر استخراج بیت کوین

پیوستن به یک استخر استخراج یکی از بهترین راه‌های افزایش بهره‌وری و به دست آوردن درآمد بیشتر است. استخرهای استخراج درآمد پایدار و ثابتی دارند و به این شکل عمل می‌کنند که گروهی از منابع ماینینگ را گرد هم می‌آورند و پاداش‌های بلوک و تراکنش‌ها بر اساس سهم کارشان بین ماینرهای مشارک کننده تقسیم می‌شود. استخرهای استخراج زیادی وجود دارد که برخی از شناخته‌شده‌ترین‌های آن‌ها F2Pool، AntPool و Binance Pool هستند.

دستگاه ماینر مارک bitmain
ماینرها نقش تعیین کننده‌ای در استخر استخراج دارند و اگر اجازه فعالیت به شما بدهند، تاثیر چشمگیری در درآمد شما خواهد گذاشت.

ماینرها برای پیوستن به استخر استخراج، باید درخواست دهند تا به آن‌ها اجازه داده شود در آن فعالیت کنند. استخرهای ماینینگ بر اساس هش ریت، کارمزد، ساختار هزینه و ساختار پرداخت با هم تفاوت دارند. یک استخر حتی ممکن است به ماینرها اجازه دهد چند نوع ارز دیجیتال استخراج کنند. در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر اشاره می‌شود که درآمد کاربر معمولا به هش ریت ارائه شده توسط وی بستگی دارد.

به این ترتیب، سود حاصل از استخراج ماینرهای مختلف با هم متفاوت است. این سود، بر اساس هزینه‌ای که بابت سخت افزار، برق، تعمیرات و نگهداری خرج شده، محاسبه می‌شود. عوامل دیگری مانند قیمت بیت کوین، کارمزد استخر، سختی استخراج و طرح‌های پرداخت نیز بر سود ماینرها تاثیرگذار هستند.

نکات امنیتی مرتبط با استخراج بیت کوین

تامین امنیت فرآیند استخراج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر به آن پرداخته می‌شود. یکی از سوالات مهم در آموزش کار با دستگاه های ماینر بیت کوین این است که ماینرها چطور می‌توانند در برابر تهدیدات سایبری از خودشان محافظت کنند؟ ماینرها باید ویروس‌ها و تاکتیک‌های بدافزاری که می‌توانند سخت افزارها را آلوده و در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد کنند، بشناسند و راه مقابله با آن‌ها را هم بلد باشند.

اصطلاحی تحت عنوان کریپتوجکینگ (Cryptojacking) وجود دارد که به استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از منابع محاسباتی و سخت افزار آلوده اشاره دارد. قربانیان کریپتوجکینگ ممکن است حتی متوجه به خطر افتادن یا آلوده شدن سیستم خود هم نشوند. در بین انواع دستگاه استخراج، ماینرهای CPU و GPU در برابر کریپتوجکینگ بسیار آسیب پذیر هستند. ویروس‌ها و بدافزارها می‌توانند با دانلود فایل‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل وارد گوشی یا کامپیوتر شما شوند. شما با انجام اقداماتی نظیر استفاده از آنتی‌ویروس، عدم کلیک روی لینک‌های مشکوک و عدم اتصال به Wi-Fiهای عمومی تا حدی از خود محافظت کنند.

اقدامات قابل انجام برای حفظ امنیت کیف پول بیت کوین

پاداشی که در ازای استخراج بیت کوین دریافت می‌کنید، به کیف پول شما واریز می‌شود. به همین دلیل، به خوبی باید از کیف پول بیت کوین خود محافظت کنید. در ادامه آموزش استخراج بیت کوین با ماینر یکسری نکات مهم که در حفظ امنیت کیف پول شما اهمیت دارند را بررسی می‌کنیم.

  • از کلید خصوصی (Private Key) خود محافظت کنید: کلید خصوصی، رمزعبور کیف پول بیت کوین است. ذخیره کردن کلید خصوصی به صورت آفلاین (نوشتن آن روی کاغذ) یکی از راه‌های محافظت از آن در برابر هک است.
  • همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید: یکی از پرتکرارترین توصیه‌ها زمان فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال که در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر هم روی آن تاکید می‌شود، این است که ارزها و دارایی‌های دیجیتال خود را در چند کیف پول مختلف نگه دارید. در این صورت، حتی اگر یکی از کیف پول‌هایتان هک شود، همه دارایی‌های خود را از دست نخواهید داد.
  • از کیف پول سرد (Cold Wallet) استفاده کنید: کیف پول‌های سرد، امن‌ترین راه برای محافظت از ارزها و دارایی‌های دیجیتال شما هستند؛ زیرا به اینترنت متصل نمی‌شوند و خطر حمله سایبری به آن‌ها وجود ندارد.
  • از کیف پول چند امضایی استفاده کنید: این ویژگی تضمین می‌کند که بیت کوین شما فقط پس از چندین مرتبه تایید می‌تواند خرج یا انتقال داده شود.

علاوه‌بر نکات فوق، همیشه باید مراقب باشید که وارد وب‌سایت‌های مشکوک نشوید، روی هر لینکی کلیک نکنید و اطلاعات حساس خود را در فضای آنلاین با هیچکس به اشتراک نگذارید.

بیشتر بخوانید: استخراج بیت کوین با گوشی اندروید و آیفون

نکات قابل توجه در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر

در این بخش از آموزش استخراج بیت کوین با ماینر نکاتی که در نحوه استخراج بیت کوین باید به آن‌ها توجه کنید را نام می‌بریم.

۱. سختی استخراج

آموزش استخراج بیت کوین با ماینر در مزرعه استخراج
سختی شبکه بیت کوین با افزایش یا کاهش تعداد ماینرها تغییر می‌کند.

بیت کوین دارای یک خاصیت منحصربه‌فرد به نام تنظیم سختی است که نوعی مکانیزم خود تنظیمی (Self-regulating) محسوب می‌شود. در آموزش استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر توضیح داده می‌شود که تنظیم سختی، به معنی تغییر دادن سختی استخراج است؛ به طوری که فاصله زمانی بین استخراج دو بلوک بیت کوین در مجاورت یکدیگر، همیشه ۱۰ دقیقه است. به زبان ساده، افزایش ماینرهای بیت کوین، حل کردن پازل‌ها و معادلات پیچیده رمزنگاری شده را دشوارتر می‌کند. کم‌تر بودن ماینرها، به معنی پازل‌های رمزنگاری ساده‌تر است. سختی استخراج هر ۲۰۱۶ بلوک (معادل با حدودا ۱۴ روز) یک بار تنظیم می‌شود.

۲. هش ریت

ماینرهای بسیاری زیادی در سراسر جهان وجود دارد، از کجا می‌توان فهمید که در حال حاضر چندتا از آن‌ها آنلاین هستند؟ با هش ریت! هش ریت یک معیار استخراج حیاتی است که قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه هش ریت بالاتر باشد، به این معنی است که ماینرهای بیشتری آنلاین هستند.

۳. هاوینگ

در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر به این نکته اشاره می‌شود که ماینرها در قبال ایجاد بلاک‌های جدید، پاداش می‌گیرند. اما باید توجه داشته باشید که این پاداش همیشه مقدار ثابتی نیست. بلاک‌هایی که به عنوان پاداش به ماینرها داده می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا ارزش آن‌ها به مرور زمان کاهش پیدا کند. به این اتفاق، هاوینگ (Halving) گفته می‌شود که در لغت هم به معنی نصف شدن است.

هاوینگ رویدادی است که پس از اینکه ۲۱۰ هزار بلاک در شبکه بیت کوین استخراج شد، رخ می‌دهد. این تعداد بلاک از نظر زمانی حدود ۴ سال طول می‌کشد تا استخراج شود. در اثر هاوینگ، پاداش بلاک بیت کوین نصف می‌شود. تا زمانی که این مطلب در حال نگارش است، آخرین هاوینگ سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده که در اثر آن پاداش استخراج از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافته است.

هاوینگ بعدی در اواسط سال ۲۰۲۴ رخ می‌دهد که پاداش استخراج را به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش می‌دهد. پاداش‌های بلاک طوری طراحی شده‌اند که در نهایت به صفر برسند؛ انتظار می‌رود که این اتفاق در سال ۲۱۴۰ رخ دهد. پس از این، ماینرهای بیت کوین باید تنها به کارمزد تراکنش‌ها به عنوان منبع درآمد خود متکی باشند.

۳. چرخه بازار

درآمد ماینرها مستقیما به قیمت بیت کوین بستگی دارد. بنابراین، استخراج کنندگان بیت‌کوین باید عملیات، هزینه‌ها و برنامه‌های توسعه خود را بر اساس چرخه‌های بازار استراتژی‌بندی کنند. چرخه‌های بازار نه تنها بر درآمد ماینرها تاثیرگذار است، بلکه بر جنبه‌های فنی مانند سختی استخراج نیز تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، هرچه قیمت بیت کوین بیشتر باشد، سود ماینرها هم بیشتر می‌شود و زمانی که درآمد ماینرها بیشتر شود، به سرمایه‌گذاری بیشتر و خرید ریگ‌های استخراج جدید ترغیب می‌شوند.

این چرخه، هش ریت شبکه را افزایش می‌دهد و باعث سخت‌تر شدن استخراج می‌شود. به همین ترتیب، زمانی که قیمت بیت کوین افت می‌کند هم ماینرهایی که سودآوری ندارند، دستگاه‌های خود را خاموش می‌کنند و در نهایت، سختی شبکه کاهش می‌یابد. برخی از ماینرها حتی ممکن است بازار نزولی را زمان مناسبی برای خرید ریگ‌های استخراج با قیمت ارزان‌تر ببینند که به آن‌ها کمک می‌کند تا سهم بازار بیشتری به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: مدت زمان لازم برای استخراج یک بیت کوین چقدر است؟

ریسک‌های استخراج بیت کوین

تا اینجای آموزش استخراج بیت کوین با ماینر بیشتر در مورد نحوه استخراج بیت کوین توضیح داده‌ایم. اما یکی دیگر از جنبه‌‌های مهم استخراج که در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر باید به آن توجه کرد، ریسک‌ها و خطرات این کار است.

۱. ریسک سرمایه‌گذاری

امروزه رقابت بر سر استخراج Bitcoin باعث شده که دستگاه‌های CPU و GPU منسوخ شوند. در حال حاضر برای شروع آموزش کار با دستگاه های ماینر بیت کوین و انجام این کار به دستگاه‌های ASIC نیاز دارید. اما مشکل ریگ‌های استخراج ASIC این است که قیمت بالایی دارند و مصرف برق آن‌ها هم بسیار زیاد است.

یک ماینر ASIC خانگی در کم‌ترین حالت، بالای ۵۰۰ دلار قیمت دارد. اما قیمت برخی از مدل‌های آن‌ها به ۸۵۰۰ دلار و حتی بیشتر هم می‌رسد. نکته مهمی ک شاید در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر زیاد به آن پرداخته نشود، این است که حتی با خرید چنین ماینر رده‌بالا و گران‌قیمتی، باز هم تضمینی وجود ندارد که سود زیادی به دست بیاورید.

۲. هزینه‌های اجرایی

استخراج بیت کوین رایگان نیست؛ بلکه یک پروسه بسیار پرمصرف است که به برق زیادی نیاز دارد. هزینه‌های نگهداری، تعمیرات احتمالی و اینترنت از دیگر هزینه‌های اجرایی مداومی هستند که ماینرها باید در نظر بگیرند. البته، با وجود پدیده‌های جدیدی نظیر استخراج ابری (Cloud Mining) یکسری تحولات تازه‌ای در حال رخ دادن است که می‌تواند آینده صنعت ماینینگ را دچار تغییرات بزرگی کند و هزینه‌های اجرایی را کاهش دهد.

۳. رقابت

مزرعه بزرگ استخراج بیت کوین
استخراج بیت کوین بسیار رقابتی است.

صنعت ماینینگ، بسیار رقابتی است. شما باید در مقابل شرکت‌های استخراج بیت کوین حرفه‌ای و بزرگی قرار بگیرید که میلیون‌ها دلار در این کار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پس قطعا کار راحتی در برابر آن‌ها ندارید. علاوه‌براین، زمانی که اولین قدم را بردارید، عوامل دیگری مانند هش ریت و سختی ماینینگ نیز وارد بازی خواهند شد.

۴. هک

فیشینگ، هک و دزدی ارزهای دیجیتال تهدیدات همیشگی در کریپتو هستند. ماینرهای بیت کوین باید بیشتر از سایر افراد و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند هوشیار و مراقب این تهدیدات باشند. درغیراین‌صورت، خطر از دست دادن درآمد همیشه با آن‌ها خواهد بود.

۵. ریسک‌های زیست محیطی

یکی از موضوعاتی که زمان آموزش استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر زیاد می‌شنوید، خطرناک و مضر بودن بیت کوین و استخراج آن برای محیط زیست است که البته، جای بحث بسیار دارد. در هر حال، شنیده‌ها حاکی از این است که استخراج بیت کوین با محیط زیست سازگار نیست و می‌تواند برای آن یک تهدید باشد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیلی که برای این موضوع گفته می‌شود، این است که استخراج بیت کوین به برق بسیار زیادی نیاز دارد و دستگاه استخراج باید به طور مداوم به برق متصل باشد و کار کند.

۶. ریسک‌های قانونی

استخراج بیت کوین در اکثر کشورهای دنیا قانونی و آزاد است. اما در برخی از کشورها نظیر چین، قطر، عراق، عربستان، نپال، بنگلادش و مصر غیرقانونی است. در ایران، استخراج بیت کوین منع قانونی ندارد، اما هر فردی که قصد دارد این کار را انجام دهد، باید از وزارت صنعت، معدن، تجارت مجوز دریافت کند. فقط احتمال دارد در فصل‌های گرم سال که کشور با بحران انرژی مواجه می‌شود، اجازه فعالیت نداشته باشد؛ در سایر مقاطع سال می‌تواند بدون هیچ مشکلی استخراج کند.

جمع‌بندی

در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر ابتدا با فرایند انجام این کار آشنا شدیم و توضیح دادیم که برای انجام این کار به ریگ CPU، GPU، ASIC یا FPGA و همینطور یک نرم افزار استخراج نیاز دارید تا بین سیستم شما و شبکه بیت کوین ارتباط برقرار کند.

یکی دیگر از نکات مهم در آموزش کار با دستگاه های ماینر بیت کوین این است که از کلید خصوصی خود محافظت کنید، دارایی‌های خود را در چند کیف پول نگهداری کنید و از کیف پول‌های سرد برای دریافت پاداش استخراج استفاده کنید.

در آموزش استخراج بیت کوین با دستگاه ماینر به ریسک‌های استخراج بیت کوین یعنی ریسک سرمایه‌گذاری، رقابت، هک، ریسک‌های زیست محیطی و ریسک‌های قانونی نیز اشاره کردیم. برای اطلاع از آخرین تحولات دنیای کریپتو رمزینکس را دنبال کنید.

سوالات متداول در مورد آموزش استخراج بیت کوین با ماینر

استخراج بیت کوین چقدر هزینه دارد؟

استخراج بیت کوین کار بسیار پرهزینه‌ای است. مهم‌ترین هزینه‌های انجام این کار، خرید دستگاه استخراج یا همان ریگ است که از حدود ۵۰۰ دلار شروع می‌شود تا نزدیک به ۱۰ هزار دلار. پس از آن، هزینه مصرف برق هم هست که جزو هزینه‌های ثابت استخراج محسوب می‌شود.

چقدر طول می‌کشد تا یک بیت کوین استخراج شود؟

فاصله زمانی بین دو بلوک ۱۰ دقیقه طراحی شده است. اما به این معنی نیست که هر ماینر می‌تواند هر ۱۰ دقیقه یک بیت کوین استخراج کند؛ بلکه بیت کوینی که استخراج می‌شود، بین همه ماینرهایی که بلاک جدیدی به شبکه بلاک چین اضافه کرده‌اند، تقسیم می‌شود.

فرآیند استخراج بیت کوین چطور کار می‌کند؟

استخراج بیت کوین به این شکل کار می‌کند که ماینرها پازل‌ها و معادلات ریاضی بسیار پیچیده را حل می‌کنند. اولین ماینری که معما را حل کند، شانس ایجاد بلوک بیت کوین بعدی را به دست می‌آورد که بابت آن، پاداش بیت کوین تازه استخراج شده را دریافت می‌کند.

آیا استخراج بیت کوین در ایران قانونی است؟

استخراج بیت کوین در ایران نه کاملا قانونی است، نه کاملا غیرقانونی. هر کسی نمی‌تواند آزادانه این کار را انجام دهد و حتما باید از دولت مجوز بگیرد.

آیا می‌توان بدون داشتن ماینر بیت کوین استخراج کرد؟

بله این روزها با راهکارهایی نظیر استخراج ابری (Cloud Mining) می‌توان بدون داشتن ماینر هم بیت کوین استخراج کرد. یکسری ارائه دهنده وجود دارد که خدمات استخراج ابری را در ازای قیمت بسیار بالایی به افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهند.

منبع: techopedia

درباره عرفان رحیمی صادق
من، عرفان رحیمی صادق مدرک کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه باهنر دارم و حدود ۹ ساله کار ترجمه و تولید محتوای متنی انجام می‌دم. تو این سال‌ها زمینه‌های مختلفی رو از فناوری و امور مهاجرتی گرفته، تا هاست و شبکه امتحان کردم، اما از زمانی که با حوزه کریپتو آشنا شدم، به شدت بهش علاقه پیدا کردم و تلاشم این بود تا مهارت‌های خودم رو تو این زمینه توسعه بدم. در حال حاضر در حوزه کریپتو فعال هستم و حوزه NFT و متاورس بسیار برام جذابه.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. صادق
    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در ۰۸:۴۶

    کامل تر از بقیه توضیح دادید. واقعا از شما متشکرم.

    • عرفان رحیمی صادق
      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۰۵:۵۶

      خوشحالم که این مقاله تونست به شما کمک کنه. فکر می‌کنین جای چه مطلبی در محتوای (آموزش استخراج بیت کوین با ماینر در منزل) خالیه. یا کدوم قسمت به توضیح بیشتر و شفاف‌تری نیاز داره. ممنون میشم نظرتون رو با تیم ما در میون بذارین.