ثبات نرخ بهره آمریکا چه تاثیری بر قیمت بیت‌کوین خواهد داشت؟

فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و تنها یک کاهش نرخ در سال جاری را پیش‌بینی کرد

نرخ بهره و دلارهای آمریکا
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) بانک مرکزی ایالات متحده، طبق انتظار، نرخ بهره وجوه فدرال را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشت. با این حال، چشم‌انداز اقتصادی این کمیته اکنون حاکی از تنها یک کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در سال جاری است.

در بیانیه سیاستگذاری خود، کمیته فدرال بازار آزاد اعلام کرد: «در ماه‌های اخیر، پیشرفت اندکی به سمت دستیابی به هدف تورم ۲ درصدی کمیته حاصل شده است.» استفاده از عبارت «اندک» قابل توجه است، چرا که بیانیه سیاستگذاری قبلی از «عدم پیشرفت» به سمت کاهش تورم ابراز نارضایتی کرده بود.

فدرال رزرو با به‌روزرسانی پیش‌بینی‌های اقتصادی خود، میانگین نرخ مورد انتظار برای وجوه فدرال در پایان سال ۲۰۲۴ را به ۵.۱ درصد افزایش داد، در حالی که این رقم سه ماه پیش ۴.۶ درصد بود. این تغییر نشان می‌دهد که بانک مرکزی اکنون تنها یک کاهش نرخ ۲۵ واحدی را در سال جاری در نظر گرفته است، در حالی که پیش از این انتظار ۷۵ کاهش نقطه‌ای وجود داشت. انتظار برای نرخ وجوه فدرال در پایان سال ۲۰۲۵ در حال حاضر ۴.۱ درصد است که نشان‌دهنده‌ی کاهش احتمالی ۱۰۰ واحدی در سال آینده است.

انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده برای ماه پیش که امروز صورت گرفت، کندی غیرمنتظره‌ای در تورم ماه گذشته را نشان داد. این خبر باعث افزایش چشمگیر بازارهای رمزارز، سهام و اوراق قرضه شد، زیرا معامله‌گران انتظارات خود را برای شروع کاهش نرخ‌های فدرال بالا بردند.

با وجود تغییر محتاطانه‌ی چشم‌انداز نرخ بهره در سال ۲۰۲۴، روند صعودی بیت‌کوین (BTC) ادامه دارد و قیمت آن به ۶۹,۱۰۰ دلار رسیده است، که همچنان نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

بازار سهام آمریکا با روندی صعودی باقی مانده است، به طوری که نزدک ۱.۷ درصد و S&P 500 یک درصد رشد کرده‌اند. شاخص دلار همچنان تحت فشار است، اما از پایین‌ترین سطح خود در جلسه فاصله گرفته و ۰.۵ درصد کاهش یافته است. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله اندکی افزایش یافته است، اما همچنان در ۱۲.۵ واحد پایه نسبت به روز گذشته در ۴.۲۸ درصد پایین‌تر باقی مانده است.

جرون پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه که در ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت شرقی برگزار می‌شود، دیدگاه‌های بانک مرکزی را در رابطه با تصمیم امروز و سیاست پولی در آینده تشریح خواهد کرد.

منبع: CoinDesk

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر