ایردراپ (Airdrops) کریپتو به ارسال مقادیر کم رمزارز رایگان به کیف پول‌های کاربران از طرف شبکه یا پلتفرم گفته می‌شود. ارزهای دیجیتال معتبر زیادی به کیف پول‌های کاربران ایردراپ می‌کنند. در این مقاله از صرافی آنلاین ارز دیجیتال رمزینکس توضیحات مختصری درباره ایردراپ ارزهای دیجیتال، کارکرد و کسب درآمد از ایردراپ و همچنین ایردراپ‌های جدید ارائه داده‌ایم. در آخر مقاله معتبرترین ایردراپ جدید ماه آگوست معرفی شده اند.

ایردراپ (Airdrops) چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال، اصطلاح ایردراپ برای توصیف رویداد توزیع رایگان رمزارزها استفاده می‌شود که در آن توکن‌ها به کیف پول‌های موجود توزیع می‌شوند.

ایردراپ یک استراتژی بازاریابی است که توسط استارتاپ‌ها برای تبلیغ شرکت خود اقتباس می‌شود. هدف از ایردراپ‌ها گسترش آگاهی از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در میان مردم است.

به دست آوردن برخی ایردراپ‌های معتبر و رایگان ضرری ندارد و در واقع می‌تواند سودآور هم باشد، اما برای جلوگیری از برخی کلاهبرداری‌ها هوشیار باشید. هرگز به هر دلیل رمز عبور یا کلیدهای خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و قبل از دریافت ایردراپ از برخی پلتفرم‌ها درباره آن کمی تحقیق کنید که آیا معتبر است یا خیر؟

تاریخچه ایردراپ

اولین کریپتو ایردراپ تاریخ در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد. این ایردراپ متعلق به پروژه اوروراکوین (Auroracoin) بود که به عنوان ارز ملی ایسلند طراحی شد. اوروراکوین توکن بومی خود به نام اور (AUR) را در کل ایسلند توزیع کرد و نیمی از عرضه کل خود را به مردم ایسلند اختصاص داد.

ساکنان کشور ایسلند تنها با ثبت نام می‌توانستند ۳۱/۸ توکن اور دریافت کنند. این دارندگان اولیه توکن اور پس از مدتی اولین ایردراپ تاریخ را دریافت کردند.

اگرچه اوروراکوین اولین پروژه تاریخ بود که ایردراپ‌ها را به کاربران خود ارائه داد اما چندی نگذشت که پروژه‌های دیگری نیز اولین ایردراپ‌های خود را انجام دادند. بنیاد استلار با تعهد توزیع ۱۹ درصد از عرضه توکن خود یا ۱۹ میلیارد توکن استلار (XLM)، در میان دارندگان بیت کوین تأسیس شد و سرانجام در سال ۲۰۱۶ به قول خود عمل کرد.

در ابتدا، این پروژه به طور امتحانی سه میلیارد توکن لومن را از طریق صرافی‌های مختلف در میان دارندگان بیت کوین توزیع کرد و سپس در سال ۲۰۱۹، استلار ۱۶ میلیارد باقیمانده توکن لومن را به کاربران بیت کوین به نسبت مقدار بیت کوینی که آن‌ها از طریق صرافی‌های مختلف نگه داشته بودند، ارائه داد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بخشیدن چنین مبالغ هنگفتی به صورت رایگان، مورد توجه گسترده رسانه‌ها و منابع خبری برجسته قرار گرفت.

انواع مختلف ایردراپ‌ها

ایردراپ‌ها ممکن است به چندین روش مختلف اتفاق بیفتند. اصطلاح ایردراپ اغلب برای توکن‌های رایگان واریز شده به کیف پول کاربران استفاده می‌شود اما در اصل ایردراپ تنها برای توزیع رایگان ارز دیجیتال نیست و هدف‌ها و کارکردهای خیلی متفاوتی دارد.

ایردراپ استاندارد

در ایردراپ‌های استاندارد کاربران به ازای ثبت نام در یک سایت یا بخش خبری و … توکن‌های رایگان دریافت می‌کنند.

ایردراپ‌های بانتی (Bounty)

ایردراپ‌های بانتی کاربران را ملزم به انجام یک کار ساده در ازای دریافت توکن‌های رایگان می‌کنند. این کار ساده اغلب شامل توییت کردن در مورد پروژه، پست کردن در مورد آن در اینستاگرام، به اشتراک گذاری با دوستان و آشنایان یا پیوستن به گروه تلگرامی می‌شود.

ایردراپ‌های خصوصی

این نوع از ایردراپ‌ها منحصراً برای افراد خاصی تعیین می‌شوند که سابقه همکاری یا فعالیت در یک وب‌سایت، پروژه یا انجمن خاص دارند. به عنوان مثال، پلتفرم یونی سواپ (Uniswap) در سپتامبر ۲۰۲۰ به کاربران وفادار خود ۲۵۰۰ توکن یونی (UNI) اختصاص داد که در آن زمان معادل ۱۲۰۰ دلار بود.

ایردراپ هارد فورک

این ایردراپ نسبت به مابقی متفاوت است. هنگامی که یک رمز ارز از بلاکچین اصلی خود فورک می‌کند، در واقع رمز ارز جدیدی ایجاد می‌شود و کسانی که توکن‌های قبلی این بلاکچین را در اختیار داشتند، به همان میزان از توکن جدید را دریافت خواهند کرد.

مشهورترین نمونه این ایردراپ، هارد فورک بیت کوین کش (Bitcoin Cash) است که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد و کاربرانی که توکن بیت کوین را در کیف پول خود داشتند به میزان مساوی توکن بیت کوین کش دریافت کردند.

ایردراپ دارندگان توکن‌ها

این نوع ایردراپ تشابه زیادی با ایردراپ هارد فورک دارد چون که مانند هارد فورک، کاربرانی که از قبل توکن‌های مشخصی در اختیار داشتند، توکن‌های جدید دریافت می‌کنند. به عنوان مثال پلتفرم ایاس (EOS) و اتریوم گاهی اوقات هنگام ایجاد پروژه جدید روی یکی از بلاکچین‌ها، مقداری توکن رایگان به کاربران خود اعطا می‌کنند.

  ترید یا سرمایه گذاری؟ تفاوت معامله گر و سرمایه گذار در ارز دیجیتال چیست؟

با این حال، این پروژه‌ها هارد فورک نیستند بلکه صرفاً پروژه‌های کاملاً جدیدی هستند که روی پروتکل ایاس و اتریوم ایجاد می‌شوند.

مسئله‌ای که میان همه این ایردراپ‌های مختلف مشترک است این است که همه آن‌ها توکن‌های جدیدی را به صورت رایگان میان کاربران توزیع می‌کنند.

اصلا چرا ایردراپ وجود دارد؟

پلتفرم‌های رمزارز به دلایل مختلفی ممکن است ایردراپ‌ها را توزیع کنند، از جمله:

  1. افزایش آگاهی

با توجه به اینکه بیش از ۱۸۰۰ سکه در صنعت ارز دیجیتال وجود دارند و تعداد زیادی هم در دست توسعه و انتشار قرار دارند، برای برخی سکه‌ها خیلی سخت است که در این بازار شلوغ مورد توجه قرار بگیرند. به این ترتیب، پلتفرم‌ها از ایردراپ‌ها برای بازاریابی و جذب سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند.

  1. تشویق سرمایه‌گذاران

کسانی که ایردراپ‌های رایگان رمزارزهای جدید را دریافت می‌کنند به سرعت به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند و توجه سرمایه‌گذاران بیشتری به این رمزارزها جلب خواهد شد. در نتیجه جلب طرفداران بیشتر منجر به افزایش قیمت سکه خواهد شد.

  1. مقابله با موانع و تحریم‌ها

به دلیل اینکه در برخی از کشورها عرضه اولیه سکه (ICO) ممنوع است، ایردراپ‌ها روشی جایگزین و مناسب برای دسترسی مردم این کشورها به ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن‌ها هستند.

  1. قدردانی از کاربران شبکه

برخی پروژه‌ها سرمایه مورد نظر خود را از طریق سرمایه‌گذاران خصوصی جمع‌آوری می‌کنند. این پروژه‌ها برای قدردانی و تشکر از این سرمایه‌گذاران ایردراپ‌ها را میان آن‌ها توزیع می‌کنند.

  1. توزیع عادلانه توکن‌ها

از مهم‌ترین مزیت و ویژگی ارزهای دیجیتال می‌توان به غیرمتمرکز و متن باز بودن آن‌ها اشاره کرد و اینکه با ایجاد شرایطی برابر برای همه شرکت کنندگان، هرگونه نابرابری‌هایی را که ممکن است به برخی، مزیت‌های ناعادلانه بدهد را از بین می‌برد. همچنین ایردراپ‌ها مکانیسمی عادلانه برای تسهیل ورود کاربران به شبکه‌ای غیرمتمرکز هستند.

  1. ابزاری برای بازاریابی

پلتفرم‌هایی که محصولات جدیدی را عرضه می‌کنند از یک رویداد توزیع توکن‌ها برای جلب مشتریان جدید استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها ممکن است از کاربران خود بخواهند در یک سرویس تازه خود شرکت کنند تا بتوانند مقداری توکن رایگان دریافت کنند.

به علاوه، این شرکت‌ها همچنین می‌توانند در ازای مراجعه به محصولات یا خدمات، توکن‌های رایگان را به مشتریان خود بدهند.

  1. به عنوان پاداش برای سرمایه‌گذاران اولیه

پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال، ممکن است در برخی مواقع به کاربران خود که مدت طولانی است از توکن‌های پلتفرم استفاده می‌کنند، پاداش دهند. این پلتفرم‌ها با استفاده از پایگاه داده خود، می‌توانند آن‌هایی را که در اولین عرضه اولیه شبکه شرکت داشته‌اند را شناسایی کنند.

  1. توزیع ایردراپ به دلیل هاردفورک

فورک اصطلاحی است که برای اعمال تغییرات اساسی در یک شبکه و پلتفرم ارز دیجیتال استفاده می‌شود. برنامه‌نویسان این پلفترم‌ها ممکن است تصمیم بگیرند کد رمزارزهای خود را تغییر دهند. پس از اعمال تغییرات دو نسخه از یک رمزارز واحد در بازار ارز دیجیتال ظاهر می‌شود.

نسخه نهایی این توکن‌ها معمولاً به عنوان ایردراپ در میان کاربران و دارندگان توکن‌ها توزیع می‌شود. برخی از معروف‌ترین پلتفرم‌ها مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین (Litecoin) از ایردراپ‌ها استفاده کرده‌اند تا تأثیرات فورک را در شبکه خود به حداقل برسانند.

چرا ایردراپ مهم است؟

اشاره کردیم که کریپتو ایردراپ از جمله تکنیک‌های معروف بازاریابی است که توسط پروژه‌ها برای تحریک فعالیت کاربران، توزیع غیرمتمرکز توکن و کمک به ایجاد یک جامعه پرجنب‌وجوش استفاده می‌شود.

پروژه‌های ارزهای دیجیتال توکن‌های خود را به صورت رایگان برای آگاهی بخشی و تعیین ارزش توکن خود، توزیع می‌کنند. این سبک بازاریابی تهاجمی است که قبلاً با محدودیت‌هایی روبرو بود.

با این حال، به تازگی ایردراپینگ به یک قدم اصلی برای راه‌اندازی شرکت تبدیل شده است. به ویژه برای شرکت‌هایی که می‌خواهند با هدف قرار دادن کاربران شبکه یک پلتفرم خاص، پروژه خود را راه‌اندازی کنند بسیار مهم است.

کریپتو ایردراپ‌ها به این دلیل مهم هستند که با وجود رقابت شدید در بازار ارز دیجیتال، شرکت‌ها می‌توانند با توزیع آن‌ها کاربران و سرمایه‌گذاران جدیدی را به پروژه خود جلب کنند.

به عنوان مثال؛ در این حالت استارتاپ ممکن است کاربران شبکه‌هایی مانند اسمارت چین بایننس (Binance Smart Chain)، اتریوم، پولکادات (Polkadot) یا نئو (NEO) را مورد هدف قرار دهد.

با این حال، ایردراپ مزایای زیادی هم برای کاربران شبکه‌ها به دنبال دارند. ایردراپ می‌تواند فرصتی برای کسب درآمد رایگان باشد، به خصوص اگر ارزش رمزارز مورد نظر با گذشت زمان افزایش یابد.

اگرچه استارتاپ‌ها فوراً از ایردراپ‌های خود نتیجه می‌گیرند اما برای کاربران و دارندگان آن‌ها این ایردراپ‌ها در طولانی مدت و با افزایش ارزش توکن‌ها مفید خواهند بود.

ایردراپ چه فایده‌ای دارد؟

ایردراپ‌ها اغلب در ازای کاری خیلی ساده یا حتی در ازای هیچ کاری توکن‌های رایگانی را به کاربران اعطا می‌کنند و از این نظر می‌توان گفت که فایده زیادی دارند.

در عین حال، هنگامی که یک پروژه جدید کریپتو ایردراپ را انجام می‌دهد، باعث تغییر روند بازار و میزان عرضه می‌شود که ممکن است تأثیر بسزایی روی قیمت‌ها بگذارد. به خصوص که در این مواقع کاربرانی که به صورت رایگان توکن‌های جدید دریافت می‌کنند تمایل زیادی به فروش سریع توکن‌های جدید دارند.

به این ترتیب ناگهان رمز ارزهای زیادی عرضه می‌شوند و منجر به کاهش قیمت می‌شوند. در اغلب مواقع رمز ارزهای ایردراپ شده بلافاصله با افت قیمت مواجه می‌شوند.

یک نمونه مناسب از این مسئله، ایردراپ توکن اور پلتفرم اوروراکوین است. اشاره کردیم که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۴ اولین ایردراپ خود و تاریخ را انجام داد و هر شهروندی که ثبت نام کرد ۳۱/۸ توکن اور را به صورت رایگان دریافت کرد که در آن زمان معادل ۳۸۰ دلار بود.

در آن زمان توکن اور حدود ۳ دلار ارزش داشت و بلافاصله پس از ایردراپ، قیمت آن افت شدیدی کرد و در حال حاضر در زمان نوشتن این مطلب قیمت هر توکن اور ۰/۲۰ دلار است.

علاوه بر این، ارز دیجیتال اوروراکوین را تنها در دو صرافی کوچک می‌توان خرید یا فروش کرد و نقدینگی بسیار کمی در بازار دارد که باعث می‌شود فروش آن برای دارندگان دشوار باشد.

این مثال نشان می‌دهد که به مرور زمان توکن‌های ایردراپ شده ممکن است بی ارزش شوند یا ارزش خود را تا حد قابل توجهی از دست بدهند.

آیا ایردراپ ارز دیجیتال بی خطر هستند؟

برخی از سرمایه‌گذاران در چند سال اخیر قربانی ایردراپ‌های تقلبی شده‌اند. در طی هجوم عرضه اولیه سکه در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، پروژه‌های رمز ارز زیادی وجود داشتند که جعلی و کلاهبرداری بودند.

در این صنعت پر هیاهو و نوسان، کلاهبرداران راه‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذاران جدید و سرقت اموال آن‌ها پیدا می‌کنند. این کلاهبرداران برای کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال، رمز ارزهای جدید طراحی می‌کنند یا ادعا می‌کنند که در حال ساخت رمز ارز جدید هستند و سپس ادعا می‌کنند که برنامه‌ها و اهداف بزرگی برای پیشرفت و موفقیت ارز دیجیتال خود دارند.

بعضی اوقات، شرکت‌های جعلی از سرمایه‌گذاران می‌خواهند که برای دریافت ایردراپ‌ها مبلغی به این شرکت بدهند و سرمایه‌گذاران هم با این باور که این کار سود بیشتری به دنبال دارد مبالغی را به این کلاهبرداران می‌دهند.

اگرچه اخیراً این کلاهبرداری‌ها نسبت به چند سال پیش خیلی کم شده‌اند اما باز هم لازم است که سرمایه‌گذاران آگاه و محتاط باشند و به هر کسی اعتماد نکنند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران هم بر این باورند که دریافت توکن‌های رایگان از طریق ایردراپ‌ها سرمایه‌گذاری ایمنی به شمار نمی‌رود. به طور کلی الت کوین‌ها خطرات و ریسک‌های خود را دارند و مطمئناً این خطر برای الت کوین‌های جدید که بدون هیچ چشم داشتی تصمیم دارند مقداری از توکن‌های خود را میان کاربران به صورت رایگان توزیع کنند، بیشتر است.

همان‌طور که در مثال اورواکوین مشاهده کردید، توکن‌های ایردراپ شده ممکن است پس از مدتی ارزش خود را از دست بدهند و این ریسک خیلی بزرگی به شمار می‌رود.

بسیاری از افرادی که برای دریافت ایردراپ‌ها ثبت نام می‌کنند، از این شرایط و خطرات آگاه هستند و با فروش سریع این توکن‌ها یحتمل سود قابل توجهی می‌برند. در واقع این افراد خوش شانس در زمانی مناسب توکن‌های جدیدی را دریافت می‌کنند و با فروش آن‌ها سود می‌برند، بقیه ممکن است این‌قدر خوش شانس نباشند.

از کجا ایردراپ جدید پیدا کنیم؟

اگر می‌خواهید جدیدترین ایردراپ‌های کریپتو را دریافت کنید، خوشبختانه وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و جدیدترین ایردراپ‌ها را از آنجا بیابید. به عنوان مثال وب‌سایت ایردراپس، یکی از این منابع است و کاربران می‌توانند از این وب‌سایت مشخصات و زمان جدیدترین ایردراپ‌ها را بیابند.

سایت ایردراپ از معتبرترین و بهترین بسترهای بررسی ایرادراپ های جدید است.

این وب‌سایت اخبار مربوط جدیدترین و برجسته‌ترین ایردراپ‌ها، ایردراپ‌های تلگرامی، ایردراپ‌های توییتر و … را به کاربران ارائه می‌دهد. علاوه بر این، هر روز جدیدترین و سودآورترین فرصت‌های درآمد زایی را به کابران به ارمغان می آورد.

چند تا از برجسته‌ترین ایردراپ‌هایی که این سایت معرفی کرده است، عبارت‌اند از بیت کوین رودیوم، پوینت پِی، سیمب کون، ایشر، دَپس و بایننس جِکس. این وب‌سایت جزئیات و مشخصات مربوط به هر ایردراپ و پلتفرم آن را ارائه داده است و شما می‌توانید با خواندن این جزئیات پلتفرمی مناسب و ایمن را برای دریافت ایردراپ انتخاب کنید.

  آینده ارز شیبا (SHIB) و هرآنچه باید در مورد قیمت شیبا در آینده تا سال ۲۰۲۵ بدانید!

سایت ایردراپ که تصویر صفحه اصلی آن در بالا آمده است از بهترین بسترهای بررسی ایردراپ های جدید ارزهای دیجیتال است. همانطور که مشخص است این سایت ایردراپ ها در سه دسته قرار داده است. برای اطلاعات بیشتر از مراحل و قوانین شرکت در ایرادراپ باید وارد صفحه اختصاصی هر یک از آن ها شوید.

معایب و خطرات ایردراپ چیست؟

حتی در صورتی که یک ارز دیجیتال آن‌گونه که توزیع کنندگان و دریافت کنندگان انتظار دارند موفق نباشد و مقداری از ارزش خود را از دست بدهد، باز هم مزیتی دارد و آن هم این است که رایگان است.

به این ترتیب اگر به فکر دریافت ایردراپ‌ها هستید باید به این نکته توجه کنید که رمز ارز مورد نظر ممکن است آنچنان که باید رشد نکند و سود چندانی عاید شما نشود.

در برخی مواقع هم، کریپتو ایردراپ‌ها بیشتر از اینکه یک طرح برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید باشند، یک کلاهبرداری هستند.

برخی انتقادات شدیدی نسبت به ایردراپ‌ها دارند و بر این باورند که ایردراپ‌ها، طرح‌هایی برای انجام کلاهبرداری پامپ و دامپ (pump-and-dump) هستند که در آن سرمایه‌گذاران اولیه رمز ارز، ارزش آن را عمداً بالا می‌برند تا بعداً بتوانند با فروش به موقع رمز ارز سودهای کلانی به دست آورند که در نهایت ضررهای جبران نشدنی به سرمایه‌گذاران عادی وارد می‌شود.

ایردراپ معتبر و جدید ماه آگوست

ایردراپ‌هایی که به زودی منتشر‌ می‌شوند:

۵. آرتیفای (Artify)

نحوه شرکت در ایردراپ آرتیفای

  1. اکانت توییتر آرتیفای را دنبال کرده و پیام‌های پین شده را لایک، ریتوییت و برای ۳ نفر ارسال کنید: https://twitter.com/ArtifyNFT
  2. به گروه تلگرامی آرتیفای بپیوندید: https://t.me/artifycommunity
  3. به کانال تلگرامی آرتیفای بپیوندید: https://t.me/artifyannouncements
  4. رسانه آرتیفای را دنبال کنید: https://medium.com/@artify
  5. توکن آرت (ART) را به لیست دلخواه کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) خود اضافه کنید: https://coinmarketcap.com/currencies/artify/
  6. اینستاگرام آرتیفای را دنبال کنید: https://www.instagram.com/artifynft/
  7. پس از پایان مسابقه تا ۷ روز فهرست برندگان را در توییتر رسمی آرتیفای بررسی کنید.

۴. جاست بت (JustBet)

نحوه شرکت در ایردراپ جاست بت

  1. توکن وینر (WINR) را به فهرست دلخواه کوین مارکت کپ اضافه کنید: https://coinmarketcap.com/currencies/justbet/
  2. اکانت توییتر جاست بت را فالوو کنید: https://twitter.com/JustBetOfficial
  3. به گروه تلگرامی جاست بت بپیوندید: https://t.me/just_bet_official
  4. توییت مربوط به کمپین کوین مارکت کپ و جاست بت را در توییتر، لایک، ریتوییت و سه نفر از دوستانتان را تگ کنید:  https://twitter.com/justbetofficial/status/1414970992296931332?s=28

۳. کوین سواپ اسپیس (CoinSwap Space)

نحوه شرکت در ایردراپ کوین سواپ اسپیس

  1. توکن کوین سواپ اسپیس (CSS) را به فهرست دلخواه کوین مارکت کپ اضافه کنید: https://coinmarketcap.com/currencies/coinswap-space/
  2. گروه تلگرامی کوین سواپ اسپیس را فالوو کنید: https://t.me/CoinSwapSpace & https://t.me/cryptotickertrading
  3. اکانت‌های توییتر کوین سواپ اسپیس را فالوو کنید:
  4. https://twitter.com/CoinSwap_Space
  5. https://twitter.com/CoinMarketCap
  6. https://twitter.com/MarcinWhoa
  7. https://twitter.com/mikeBart0x
  8. ·         https://twitter.com/ErikNurm
  9. ·         https://twitter.com/CryptotickerIo
  10. این توییت را، لایک، ریتوییت و سه نفر از دوستانتان را در زیر آن تگ کنید: https://twitter.com/CoinSwap_Space/status/1415258945640226816?s=20
  11. بعد از پایان مسابقه تا ۱۴ روز فهرست برندگان را در اکانت توییتر کوین سواپ اسپیس بررسی کنید: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wXpLlBQbZfr1K_-UyDAsbWmu7fE1WTXLVbJpgetUf-k/edit?usp=sharing

۲. پرمیشن کوین (Permission Coin)

نحوه شرکت در ایردراپ پرمیشن کوین

  1. توکن اسک (ASK) را به فهرست دلخواه کوین مارکت کپ اضافه کنید: https://coinmarketcap.com/currencies/permission-coin/
  2. اکانت توییتر پرمیشن کوین را فالوو کنید: https://twitter.com/PermissionIO
  3. اکانت یوتیوب پرمیشن کوین را فالوو کنید: https://www.youtube.com/channel/UC3otMi2glDbcTd5sdqqAJdw
  4. این پست را ریتوییت کنید: https://twitter.com/PermissionIO/status/1418728471208120324
  5. افزونه مرورگر پرمیشن را روی گوگل کروم نصب کرده و با هر بار استفاده از این مرورگر پاداش دریافت کنید: https://bit.ly/3xYyMP1
  6. به وب‌سایت رسمی پرمیشن بپیوندید و پاداش کسب کنید: https://permission.io/join/

۱. بیس ریوارد توکن (Base Reward Token)

نحوه شرکت در ایردراپ بیس ریوارد توکن

  1. بیس ریوارد توکن را به فهرست دلخواه کوین مارکت کپ خود اضافه کنید: https://coinmarketcap.com/currencies/base-reward-token/
  2. اکانت توییتر بیس ریوارد توکن را فالوو کنید: https://twitter.com/baserewardtoken
  3. به گروه تلگرامی بیس ریوارد توکن بپیوندید: https://t.me/BASEREWARDOFFICIAL
  4. به کانال تلگرامی بیس ریوارد توکن بپیوندید: https://t.me/BaseRewardOfficiall
  5. پست پین شده بیس ریوارد توکن را ریتوییت و سه نفر از دوستانتان را در زیر آن با هشتگ‌های «#baserewardtoken»، «#Africabitcoin »، «#rewarders »، «#baserewardarmy » و «#CoinMarketCap » تگ کنید: https://twitter.com/baserewardtoken
  6. پس از اتمام مسابقه تا ۷ روز فهرست برندگان را در اکانت توییتر بیس ریوارد توکن بررسی کنید.

سخن آخر

موفقیت و توسعه ارزهای دیجیتال به سودمندی و ارزش آن پروژه بستگی دارد. با این حال، به لطف ایردراپ‌هایی مانند ایاس، یونی سواپ و همچنین استلار، روشن شده است که این روش می‌تواند ارزش، نقدینگی و تمرکززدایی قابل توجهی را در یک پروژه بلاکچین و حتی جامعه ایجاد کند.

جهت خرید و فروش ارز دیجیتال میتوانید در صرافی رمزینکس ثبت نام کرده و به معامله به صورت امن و سریع بپردازید.